5 situaţii în care berea e medicament

de Mădălina CHIŢU Postat la: 13.08.2010 18:25 Ultima actualizare: 13.08.2010 18:26

5 situaţii în care berea e medicament

Cantitatea de bere recomandată zilnic de medici pentru bărbaţi este de două pahare de 330 de mililitri, iar în cazul femeilor - un singur pahar

Disconfortul termic suportat tot mai greu în ultima perioadă ne determină să bem bere. Studiile de specialitate au arătat că această băutură aduce, pe lângă efectul de răcorire, beneficii asupra organismului. Singura condiţie este un consum moderat. Astfel, cantitatea de bere recomandată zilnic de medici pentru bărbaţi este de două pahare de 330 de mililitri, iar în cazul femeilor - jumătate din această cantitate. Gândul vă oferă un top cinci al beneficiilor pe care berea le are asupra organismului.

Scade riscul osteoporozei. Femeile care beau o cantitate moderată de bere vor beneficia de o întărire a sistemului osos, arată un studiu realizat de cercetătorii spanioli de la Universitatea Extremadura din Caceres. Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 1.700 de femei şi a relevat faptul că densitatea osoasă a fost mai mare în cazul celor care consumă bere cu moderaţie, comparativ cu femeile care nu au consumat deloc această băutură. Specialiştii consideră că hormonii vegetali din bere, şi nu alcoolul, contribuie la apariţia acestor efecte benefice. Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă îndeamnă la prudenţă, avertizând asupra faptului că un consum mai mare de două sticle de bere pe zi produce un efect contrar, dăunând sănătăţii oaselor.

Menţine greutatea sub control. Contrar aşteptărilor, berea nu îngraşă. Aceasta este concluzia oamenilor de ştiinţă de la Consiliul Superior de Cercetări Ştiinţifice din Madrid. Pentru a ajunge la această concluzie, experţii au monitorizat pe o perioadă de 10 săptămâni un grup de voluntari, bărbaţi şi femei, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 42 de ani, timp în care toţi şi-au menţinut obiceiurile de viaţă şi alimentaţie. Singura modificare introdusă a fost cea referitoare la consumul de băuturi obişnuite şi consumul de bere cu sau fără alcool. "Măsurătorile antropometrice au stabilit că un consum moderat de bere, cu sau fără alcool, nu modifică circumferinţa braţului, a taliei şi a şoldurilor; nu s-au înregistrat modificări semnificative în pliurile cutanate", a declarat dr. Ascensión Marcos, cercetător, director al Grupului de Imunonutriţie al Departamentului de Metabolism şi Nutriţie din cadrul Consiliului Superior de Cercetări Ştiinţifice.

Berea hidratează. Compoziţia sa recomandă berea ca pe o băutură adecvată pentru a reface pierderile hidrominerale care se produc prin transpiraţie, facilitând recuperarea după exerciţiul fizic, mai ales când se realizează într-un mediu călduros. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de cercetătorii spanioli de la Facultatea de Medicină a Universităţii din Granada şi a celor din cadrul Consiliului Superior de Cercetări Ştiinţifice din Madrid.

Scade riscul bolilor de inimă cu 60 la sută. Potrivit experţilor de la Harvard, amatorii de bere prezintă un risc cu 40 până la 60 la sută mai mic de a face atac de cord, deoarece furnizează organismului minerale şi vitamine esenţiale, şi este bogată în potasiu şi săracă în sodiu, ceea ce conferă un echilibru perfect pentru presiunea arterială.

Berea are un conţinut bogat de magneziu, care ne protejează de pietrele la vezica biliară şi la rinichi. Din această cauză, un pahar de bere pe zi scade riscul apariţiei pietrelor la rinichi cu 40 la sută.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

15 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 Petronel 13.08.2010 22:36

În sfârșit un subiect care parcă mă unge la suflet, mai ales pe căldura asta. Păcat că acel „top cinci...” lasă un gust ușor amărui.

 
#2 sam 14.08.2010 08:58

am fost un mare bautor de bere.de o vreme ceva se intimpla chiar si cu marcile consacrate.berea nu mai e bere.daca se face din orz si hamei intrebare e unde sunt marile culturi de orz si hamei?este clar ca acum berea e facuta din chimicale.sunt multi cei care cred ca mine.

 
#3 vilmaristul 14.08.2010 09:36

daca ati sti ca eu de mult beau una bere pe zi si incepusem sa mi pun semne de intrebare, daca nu cumva ,,ma droghez"
si am 58 de ani!

 
#4 soad 14.08.2010 10:47

2 pahare de bere, un paha de vin, un pahar de palinca si din cand in cand un pahar de visinata sau lichior taote intr-o zi. pai asa viatza toti sa duci

 
#5 MARIUS 14.08.2010 15:50

*** PokerBigBetCOM *** cel mai bun forum .Gasesti promotii , ofertee , turnee de poker cu intrare gratuita.

 
#6 gigi 14.08.2010 17:46

D-na Madalina, sa te pupe cu drag, producatorii de bere, iar noi cititorii sa te pupam cu sete...

 
#7 bogdan 14.08.2010 18:42

berea DEhidrateaza deoarece contine alcool.aberatii ! cand beau 8 beri si ma imbat, de ce ma trezesc deshidrat dimineata cu * uscat ?! oare chiar nu ganditi ???

 
#8 pulosu' 14.08.2010 23:32

de ce mintiti poporul ?
io beau cu masura, adica cu paharu' de 350 gr. da' beau o lada pe zi si p'orma borasc si ma doare capu !
atunci de ce ziceti ca berea e benefica ?
v-or platit cumva fabricantii de bere , hai ?

 
#9 Adrian 15.08.2010 02:04

Duamna editor ,da ce va place sa le exagerati , citez "Menţine greutatea sub control. " De unde reiese asa ceva? Din citatia medicului reiese doar ca nu influenteaza destul de mult greutatea sau forma corpului incat sa fie notabila.

Daca fiecare articol inutil ar veni cu 2 palmi cadou pentru autori , am avea o presa exceptionala.

 
#10 nae 15.08.2010 07:23

orice articol este scris in conformitate cu dorinta sponsorului. Cine sint acei*mari cercetatori* de la alta mare *universitate*. Producatorii și comerciați ( de varii produse) fac reclama in acest mod. Comanda articole unor publicații, pentru care platesc sume interesante. Autorii se folosesc de nume de persoane sau instituții de specialitate cu nume sonore, dar a caror opera cei carora le este destinat articolul nu pot sa o verifice.Fraerii totdeauna pun botul la astfel de știri. vezi comentariile pe aceasta tema și te vei convinge. fraerul nu se schimba.

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa