Alcoolul nu îi determină pe bărbaţi să vadă femeile mai frumoase
Alcoolul nu te lasă total fără discernământ /// Foto: Shutterstock
Beţiile crunte nu influenţează judecata adulţilor, este
concluzia unui studiu realizat de cercetătorii
britanici
O vorbă veche din popor sună cam aşa: "Nu există femeie urâte, ci bărbat care nu a băut suficient". O echipă de cercetători de la Universitatea din Leicester a ajuns la concluzia că alcoolul nu influenţează judecata bărbaţilor în ceea ce priveşte frumuseţea femeilor.
Pentru a realiza acest studiu, cercetătorii au recrutat 240 de voluntari, atât femei, cât şi bărbaţi, din barurile, terasele şi cafenelele din jurul aeroporturilor. Subiecţii au fost împărţiţi în trei categorii, în funcţie de cantitatea de alcool pe care o consumau, de la câteva pahare şi până la câteva sticle de băuturi alcoolice. Apoi, specialiştii le-au arătat participanţilor la studiu diferite poze - înainte şi după ce aceştia au băut băuturi alcoolice - ale unor femei şi bărbaţi. Mai mult, voluntarii au fost întrebaţi cât de atractive le consideră pe persoanele respective.
Rezultatele au arătat că femeile îi vedeau mai frumoşi pe
barbaţii din poze după câteva pahare de alcool, în timp ce
reacţiile bărbaţilor referitoare la femeile din imagini
corespundeau cu cele avute înainte de a bea alcool.
În plus, atât femeile, cât şi bărbaţii au putut spune cu
aproximaţie vârsta reală a persoanelor surprinse în fotografii,
fapt ce i-a determinat pe cercetători să considere că alcoolul nu
te lasă total fără discernământ.
Rezultatele studiului arată că nici măcar beţiile crunte nu influenţează judecata bărbaţilor, iar pentru faptul că a doua zi femeia de lângă ei nu se ridică la aşteptările lor, bărbaţii nu trebuie să arunce vina pe alcool", spune dr. Vincent Egan, cel care a condus cercetarea. Specialistul completează că bărbaţii ar trebui să renunţe la scuza: "Nu am ştiut câţi ani are, pentru că eram pilit", deoarece studiul a demonstrat că aburii alcoolului nu îi fac pe bărbaţi să considere că femeile par mai mature decât sunt.
Volumul decibelilor ne face să bem mai mult
Muzica din baruri sau din discoteci, ascultată la volum maxim, determină o creştere a consumului de alcool, arată un studiu realizat de cercetătorii francezi.
"Muzica dată tare determină un consum rapid de băuturi alcoolice. Este pentru prima oară când această concluzie este determinată empiric", spune profesorul Nicolas Gueguen, de la Universitatea din Bretania de Sud, din Franţa.
Pentru a realiza acest studiu, cercetătorii au petrecut mai mult timp în barurile şi discotecile unde patronii le-au permis să modifice volumul muzicii. În plus, oamenii de ştiinţă au ales la întâmplare 40 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 40 de ani, pe care le-au monitorizat pe parcursul şederii lor în locaţiile respective. Concluzia a fost clară. Mai mulţi decibeli, mai multă băutură. "Volumul muzicii de ambianţă are o influenţă directă asupra stimulării apetitului pentru băutură", concluzionează prof. Nicolas Gueguen.
O altă explicaţie a cercetătorilor francezi cu privire la volumul decibelilor şi la consumul de băuturi alcoolice vizează imposibilitatea clienţilor din baruri de a începe o conversaţie, deoarece volumul ridicat al muzicii îi face să nu se audă, şi atunci ei beau mai mult alcool.
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine













2 Comentarii [+] Adauga un comentariu
Sigur că nu... nu le mai văd deloc; ceea ce le crează iluzia de mister şi aventură...=))
Proasta mai esti, Chitule. Zicala e cam asa si se refera si la tine: Nu exista barbati impotenti, exista femei urate.