Alimentaţia săracă în glucide poate preveni acneea
Alimentaţia săracă în glucide poate preveni acneea
TEN l Persoanele care evită zaharurile, produsele făinoase şi pâinea pot reduce numărul leziunilor acneice
O alimentaţie săracă în glucide le poate fi de un real folos persoanelor care suferă de acnee, ajutând la scăderea numărului de leziuni cu peste 20 la sută, informează un studiu citat de Reuters. Specialiştii care au contribuit la realizarea studiului spun că mâncărurile care au un conţinut glicemic mare cresc foarte rapid nivelul zahărului din sânge, spre deosebire de alimentele cu un nivel glicemic scăzut, care ridică în mod gradat nivelul zahărului din sânge. Sursele cele mai importante de glucide sunt zahărul, făinoasele şi pâinea.
Oamenii de ştiinţă au testat, pentru realizarea acestui studiu, un număr important de bărbaţi cu acnee care urmau, fie un regim alimentar standard, fie unul sărac în glucide. Persoanele din grupul celor care au optat pentru alimente sărace în glucide au înlocuit, în dieta lor, mâncărurile hipoglicemice cu alimente care conţineau proteine, în timp ce persoanele care au avut o dietă standard au fost sfătuite să includă în dietă carbohidraţi. După o perioadă de trei luni, specialiştii au văzut rezultatele. „La persoanele care au urmat un regim sărac în glucide, numărul leziunilor cauzate de acnee s-a redus cu 22 la sută, spre deosebire de bărbaţii care au avut o alimentaţie standard, în cazul lor reducerea leziunilor acneice fiind doar de 14 la sută”, spune dr. Robyn N. Smith, de la Universitatea din Melbourne. De asemenea, adaugă specialistul, persoanele care au avut o dietă săracă în glucide au reuşit să slăbească şi le-a crescut sensibilitatea la insulină.
Acneea este termenul comun care înglobează punctele negre sau albe ori coşurile şi pustulele ce pot apărea pe faţă, gât, piept, spate, umeri sau partea superioară a braţelor. Afecţiunea nu este periculoasă, dar poate fi deranjantă, iar în cazurile de acnee severă pot rămâne cicatrice. Ca sfaturi generale pentru prevenirea acneei, dermatologii recomandă ca spălarea feţei să se facă de două ori pe zi, cu un săpun moale sau lichid, pentru a reduce astfel riscul de iritare a pielii.
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine













2 Comentarii [+] Adauga un comentariu
O alimentaţie săracă în glucide le poate fi de un real folos persoanelor care suferă de acnee, ajutând la scăderea numărului de leziuni cu peste 20 la sută, informează un studiu citat de Reuters.
ciocolata provoaca acnee , mai ales la cei cu tenul gras