Apa băută înainte de masă „te scapă” de până la 5 kilograme în 3 luni

Postat la: 04.03.2010 18:33 Ultima actualizare: 04.03.2010 21:46

Apa băută înainte de masă „te scapă” de până la 5 kilograme în 3 luni

• LICHID Diferenţa dintre apa plată şi cea minerală este dată de dioxidul de carbon şi nu are nici o relevanţă asupra aportului caloric sau nutritiv

Un pahar de 500 de mililitri cu apă, băut înainte de masă, "te scapă" de 5 kilograme în numai trei luni, relevă o cercetare realizată de americani. Specialiştii în nutriţie au testat 48 de subiecţi, jumătate bărbaţi şi jumătate femei, cu vârste cuprinse între 55 de ani şi 75 de ani să urmeze, timp de 12 săptămâni. Ei au urmat o dietă săracă în kilocalorii, dar echilibrată. Astfel, femeile consumau până la 1.200 de kilocalorii, iar bărbaţii aveau dreptul la 1.500 de kilocalorii. În plus, jumătate dintre participanţii la studiu au trebuit să bea 500 de mililitri de apă de trei ori pe zi, înainte de cele trei mese principale.

După perioada de monitorizare, rezultatele au arătat că subiecţii care au băut apă înainte de masă au slăbit până la 5 kilograme, comparativ cu celălalt grup, care a slăbit în jur de 3 kilograme. Oamenii de ştiinţă spun că apa băută înainte de mese accelerează senzaţia de saţietate, astfel că suntem tentaţi să mâncăm mai puţin.

Medicul nutriţionist, Mihaela Bilic, autoarea cărţii "Trăiesc, deci mă abţin" spune că apa nu conţine calorii, ci doar minerale în proporţie diferită, în funcţie de sursa de la care provine. "Aceste minerale sunt greu de asimilat de către organism. Cantitatea crescută de potasiu, calciu şi magneziu şi scăzută de sodiu, adică sare, defineşte o apă ideală pentru cura de slăbire, deoarece creşte diureza", explică dr. Bilic. Mai mult, medicul nutriţionist precizează că diferenţa dintre apa plată şi cea minerală este dată de dioxidul de carbon. "Astfel, nu contează ce tip de apă bem, deoarece prezenta dioxidului de carbon nu are nici o relevanţă asupra aportului caloric sau nutritiv, singurul dezavantaj fiind balonarea stomacului", conchide nutriţionistul Mihaela Bilic.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

11 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 Catalin Miaunel 4.03.2010 21:24

doamnei doctor trebuie continuata cu vol 2, in care sa trateze bolile de stomac: gastrite, ulcere scl........, pt cititorii a caror hrana nu e asimilata tot sub forma lichida, precum paharu ala de apa.

 
#2 Chitule, 5.03.2010 05:34

Vai de capu vostru de redact lu' peste, daca proasta de Chitu a ajuns sa va scrie jumatate din ziar. Da' ce va trebuie sa scrieti, cand spaga, santajul si reclama pe sest aduc saci de bani. Somn usor! In alte tari ati fi murit de mult de foame.

 
#3 sebastian 5.03.2010 06:54

Deci o HALBA de fapt!

 
#4 tutankamon 5.03.2010 08:59

cum diferenta intre apa minerala si cea plata e data de dioxidul de carbon. doamna jurnalista, dioxidul ala e un gai care iese din tine cand expiri... bine, pe langa multe altele. se mai gaseste in apa cu codoi-ul toa'rasei, naturala sau imbogatita in codoi. diferenta intre apa minerala si cea plata e data de continutul in minerale al apei minerale. apa plata poate fi si ea mineralla sau nu, adica pipi de la robinetele patriei. la fel si apa minerala poate fi cu codoi sau fara. capisci?

 
#5 stef 5.03.2010 10:48

Inainte sa veniti cu comentarii rautacioase, ce ar fi sa incercati? Apa este vitala pentru organism, iar apa bauta dimineata este foarte sanatoasa. Este cea mai buna metoda se curatare a organismului de toxine.
Incercati macar o luna-doua! Veti vedea cat de bine va veti simti! Ideal este sa lasati 20-30 min pana la micul dejun pentru a lasa timp apei sa isi faca treaba!
Dupa ce incercati, reveniti atunci cu comentarii!
Succes!

 
#6 ursuletul jucaus 5.03.2010 10:50

Eu beau apa inainte de masa , si nu numai, de 10 ani! Si am 100 kg....

 
#7 ion 5.03.2010 10:54

Frate, toate lumea a adoptat asta, dar pe mine ma calca pe nervi:
Exista APA MINERALA PLATA SI APA MINERALA ACIDULATA. Toata lumea vorbeste de apa minerala ca fiind cea acidulata. Apa minerala este apa provenita de la un izvor natural cu un continut ridicat de minerale. Apa asta se poate acidula (se poate adauga CO2) sau nu, dat tot apa minerala ramane. Plata sau acidulata.

Alternativa e apa de robinet sau apa de robinet in care se baga CO2. Si ala e sifon.

 
#8 inanitie 5.03.2010 13:24

Vai, vai, vai -caloria si kilocaloria ei de viata! Mai intai vezi cat inseamna o kilocalorie si nu mai hrani bietul subiect cu ratia pentru 500 de oameni!. Apoi, cand americanii inghit (in medie) 4000 de calorii pe zi, daca ratia ar fi fost redusa la 1200 de calorii femeile si 1500 barbatii, ar fi "pierdut" vreo 30 de kilograme fiecare - cu sau fara o juma' de kil de apa inainte de masa. Poa' sa bea si gaz, ca tot aia ar fi

 
#9 nume 5.03.2010 13:46

Zice destul de clar chiar in articol ca "Ei au urmat o dietă săracă în kilocalorii, dar echilibrată". Asta i-a scapat de kilograme. Apa doar a ajutat! (sporind de la 3 la 5 kilogramele pierdute). Poti sa mori band apa inainte de masa si nu slabesti deloc!
Asa ca un titlu de genul asta e TOTAL ERONAT! Dar deh, cautam "audienta", nu conteaza ce mintim atata timp cat convingem oameniii sa dea click...

 
#10 didik 9.04.2010 21:09

Bai frate exista apa minerala plata si apa minerala carbogazoasa. Ce e asa greu de inteles?

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa