Berea te fereşte de osteoporoză

Postat la: 09.02.2010 18:12 Ultima actualizare: 19.10.2011 22:28

Berea te fereşte de osteoporoză

Numărul antioxidanţilor din bere este dublu faţă de cel din vinul alb, susţin specialiştii

Berea este benefică pentru sănătatea sistemului osos, potrivit unui studiu britanic, publicat în Jurnalul de Cercetări Ştiinţifice asupra Alimentaţiei

Cercetarea realizată pe 100 de bran­duri de bere a relevat faptul că această băutură este bogată în siliciu, provenit din orz, principalul ingredient al berii. Siliciul întăreşte oasele şi previne osteoporoza. Din acest punct de vedere, specialiştii britanici susţin că berea neagră este cea mai bună. Ei au descoperit că siliciul este încă prezent în bere, chiar şi după procesul de fermentare, sub forma acidului ortosilicic. Brandurile de bere care conţin concentraţii mari de orz şi hamei au mai mult siliciu comparativ cu berea germană de fermentaţie inferioară, obţinută din porumb.

Osteoporoza este o maladie a sistemului osos care afectează 50% dintre femeile de peste 50 de ani şi 20% din totalul bărbaţilor din aceeaşi categorie de vârstă. Mai mult, un consum moderat de bere protejează organismul de apariţia bolilor cardiovasculare. Astfel, datorită conţinutului de vitamine din grupul B, 250-500 ml de bere aduce organismului aproximativ 7la sută din necesarul zilnic de riboflavina (B2) şi 5 la sută din cel de niacina (B3). În plus, conţinutul crescut de acid folic (B9) a fost legat de posibila protecţie anti-neoplazica, anti-Alzheimer şi cardiovasculară.

De asemenea, vitamina B6 este responsabilă de menţinerea normală a nivelului homocisteinei sangvine, substanţă cunoscută pentru efectele benefice în afecţiunile cardiovasculare. În acelaşi timp, berea are şi un conţinut ridicat de antioxidanţi, molecule care au capacitatea de a lega radicalii liberi - molecule dăunătoare - produşi în procesele oxidative ale organismului. Specialiştii spun că numărul antioxidanţilor din bere este dublu faţă de cel din vinul alb. În plus, aceştia au rolul de a scădea nivelul colesterolului rău din organism, adică acele grăsimi care se depun pe pereţii vaselor de sânge. Mai mult, lichidul are şi proprietatea de a accelera tranzitul intestinal lent şi de a reduce formarea pietrelor la rinichi.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa