Broccoli reduce riscul cancerului de prostată cu 45 la sută
Broccoli reduce riscul cancerului de prostată cu 45 la sută
Cercetătorii susţin că leguma este bogată în compuşi
care protejează celulele de distrugerea ADN-ului
Bărbaţii care mănâncă regulat broccoli şi conopidă prezintă un risc scăzut de a se îmbolnăvi de cancer de prostată, arată un studiu realizat de Institutul Naţional de Oncologie din SUA. Rezultatele au fost obţinute în urma unei cercetări realizate pe un eşantion de 29.000 de bărbaţi cu vârste cuprinse între 55 şi 74 de ani, care au fost monitorizaţi pe o perioadă de patru ani. La începutul studiului, bărbaţii nu aveau cancer de prostată. Ei au completat o serie de chestionare referitoare la obiceiurile lor alimentare.
Pe parcursul studiului, bărbaţii au fost testaţi pentru a depista cancerul de prostată. În urma analizelor, 1.338 de voluntari au fost diagnosticaţi cu cancer de prostată. Participanţii la studiu, care au declarat că obişnuiesc să mănânce frecvent legume precum broccoli, conopidă, varză şi salate, prezentau un risc cu 45 la sută mai mic de a dezvolta acest tip de cancer. Potrivit oamenilor de ştiinţă, dintre aceste legume se pare că cele mai mari beneficii asupra organismului le aduc broccoli şi conopida. Cercetătorii susţin că aceste legume sunt bogate în compuşi care protejează celulele de distrugerea ADN-ului.
Specialiştii atrag atenţia că fierberea legumelor, cum ar fi broccoli, varza de Bruxelles, conopida şi varza albă, le lasă fără proprietăţile anticancer. În plus, studii anterioare au legat consumul acestui tip de legume de descreşterea riscului de cancer, datorită concentraţiei mari de glucozinolat. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Warwick au testat patru metode de preparare a legumelor, cum ar fi fierberea, prepararea la abur, la microunde şi "perpelirea" în tigaie. Specialiştii au constatat că fierberea pentru 30 de minute reduce conţinutul benefic din broccoli cu 77 la sută, la varza de Bruxelles cu 58 la sută, la conopidă, cu 75 la sută, şi la varza albă, cu 65 la sută. (M.Ch.)
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine














3 Comentarii [+] Adauga un comentariu
SI ATUNCI CUM SA LE MANCAM? CRUDE?
Tocmai cand sa afli cum e bine sa le mananci,s-a terminat articolul.
M-am umplut de draci. Parca suntem oligofreni cu totii.
Se pot manca si crude in salata si oparite intr-un clocot in sare ca si garnitura.