Ce efecte pot avea două pahare de alcool băute zilnic asupra organismului

de Mădălina CHIŢU Postat la: 06.02.2012 09:00 Ultima actualizare: 06.02.2012 09:13

Persoanele care beau două pahare de vin sau de bere pe zi prezintă un risc crescut de a se confrunta cu diferi afecţiuni, printre care şi cancerul oral, atenţionează specialiştii. Experţii menţioanează că excesul de alcool are efecte negative asupra organismului, informează Daily Mail.

Autorităţile din domeniul sanitar din Marea Britanie au demarat o campanie de conştientizare a populaţiei asupra efectelor pe care excesul de alcool îl are asupra corpului. Dincolo de predispoziţia la cancer, alcoolul distruge ficatul, duce la apariţia bolilor de inimă şi creşte presiunea sanguină.

Înainte de a lansa această campanie, experţii au realizat un studiu pentru a vedea cunoştinţele pe care englezii le au referitor la consumul de alcool. Studiul, realizat pe 2.000 de voluntari, a scos în evidenţă faptul că 85% dintre cei chestionaţi nu ştiau că alcoolul băut peste limitele recomandate creşte riscul apariţiei cancerului la sân.

Datele sondajului mai arată că 65% dintre voluntari nu ştiau că alcoolul este responsabil de apariţia cancerului de colon, 63% nu ştiau că acest tip de băutură predispune la pancreatită şi 59% habar nu aveau că alcoolul creşte riscul de apariţie a cancerului oral.

În plus, 30% nu au realizat că excesul de alcool duce la creşterea presiunii sanguine, iar 37% nu ştiau că acest tip de băutură este un factor important în apariţia infertilităţii, atât în rândul femeilor, cât şi al bărbaţilor.

Experţii din domeniul sanitar consideră că e nevoie de astfel de campanie în condiţiile în care, potrivit statisticilor, alcoolul este responsabil de apariţia anuală a cel puţin 13.000 de cazuri de cancer numai în Regatul Unit.

Băuturile alcoolice - efect toxic asupra organismului

Un studiu publicat în jurnalul BioMed Central's Immunology arată că alcoolul scade capacitatea organismului de a lupta împotriva infecţiilor virale. Cercetătorii menţionează că persoanele care beau zilnic sunt expuse riscului de a avea un sistem imunitar slăbit, deoarece alcoolul slăbeşte puterea corpului de a face faţă virusurilor.

Specialiştii menţionează că fertilitatea are de suferit indiferent de cantitatea de alcool băută. Femeile care beau întâmpină probleme în a rămâne însărcinate, în timp ce calitatea spermei bărbatului este influenţată din cauza consumului de alcool. Mai mult, băuturile alcoolice au un efect toxic asupra organismului, acesta putând duce chiar la modificarea ADN-ului din cauza substanţelor toxice conţinute.

Alcoolul afectează în primul rând ficatul, dar este responsabilă în egală măsură şi de apariţia cancerului esofagian, intestinal sau mamar, preciează specialiştii.

"Alcoolul poate fi benefic pentru organism, cu o singură condiţie: nu trebuie depăşită limita maximă admisă pe zi", indică Madlen Schutze, cercetător de la "Institute of Human Nutrition" din Germania.

Astfel, bărbaţii pot bea zilnic 500 de mililitri de bere, 300 de mililitri de vin roşu sau 100 de mililitri de tărie, precum vodcă, whisky sau palincă. Femeilor le este recomandat să bea jumătate din această cantitate, spun specialiştii. "Genetic, femeile sintetizează o cantitate cu aproximativ 50 la sută mai mică de alcool şi, de aceea, băutura este mai toxică pentru ele decât pentru bărbaţi", precizează Schutze.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

16 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 Gabi 6.02.2012 10:25

Nu sint mare priceput, dar din ce stiam eu pina acum medicul spunea max. 100 ml. de vin pe zi ...

 
#2 incasu 6.02.2012 11:41

100ml nu ajung nici de o gargara

 
#3 cineva 6.02.2012 11:59

sunteti varza...pana acum spuneati sus si tare ca 1-2 pahare de vin zilnic sunt sanatate curata. mai bine mergeti la culcare...

 
#4 dc 6.02.2012 12:10

"Ce efecte pot avea două pahare de alcool băute zilnic asupra organismului"

ce zici de :

Ce efecte pot avea asupra organismului două pahare de alcool băute zilnic;

nu suna mai omeneste?

 
#5 eu cu cine votez? 6.02.2012 12:50

Articolul, pe scurt:
'Persoanele care beau două pahare de vin sau de bere pe zi prezintă un risc crescut de a se confrunta cu diferi afecţiuni, printre care şi cancerul oral, atenţionează specialiştii (...)
Astfel, bărbaţii pot bea zilnic 500 de mililitri de bere, 300 de mililitri de vin roşu sau 100 de mililitri de tărie, precum vodcă, whisky sau palincă...'
Deci marimea (paharului) conteaza... Madalina Chitu, tu cat ai baut?

 
#6 Gabriel 6.02.2012 13:28

Jurnajisti cu scoala facuta intro joi!!!!

 
#7 Ioana Chitu 6.02.2012 13:29

Nu va mai luati de Madalina. Articolul e corect atat din punct de vedere gramatical cat si al informatiilor provenite din studii stintifice. Alcoolul mult dauneaza sanatatii. Punct.

 
#8 DAN 6.02.2012 14:19

2 pahare de bere pot insemna mai putin sau aprox, egal cu 500 ml permisi, cam la fel si la vin. Un pic de masura (si) la cuvintele folosite pentru titluri poate ca ar dauna mai putin :)

 
#9 nume *djfdf 6.02.2012 14:24

m-ai innebunit

 
#10 viorel 6.02.2012 17:47

Depinde cat de mari sunt paharele.Lasand gluna la o parte daca studiul s-a facut de catre englezi atunci m-am lamurit.Nu consum alcool.

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa