Cercetătorii francezi explică procesul prin care vinul roşu ne întăreşte inima

de Mădălina CHIŢU Postat la: 08.01.2010 18:25 Ultima actualizare: 19.10.2011 21:56

Cercetătorii francezi explică procesul prin care vinul roşu ne întăreşte inima

Anumite substanţe din vinul roşu determină celulele din pereţii arterelor sangvine să producă monoxid de azot, un gaz vasodilatator

Consumul moderat de vin roşu reduce riscul de declanşare a maladiilor cardiovasculare, potrivit numeroaselor studii realizate în ultimii ani. Cercetătorii francezi de la Institutul Naţional de Cercetări Medicale "Sante", din cadrul Universităţii din Angers, prezintă prima explicaţie ştiinţifică a mecanismului molecular al acestei protecţii oferite de anumite substanţe, denumite polifenoli, din vin. Astfel, oamenii de ştiinţă au descifrat mecanismul molecular prin care polifenolii din vinul roşu determină celulele din pereţii arterelor sangvine să producă monoxid de azot, un gaz vasodilatator.

Această descoperire oferă explicaţia ştiinţifică a faptului că în sud-vestul Franţei se înregistrează anual mai puţine cazuri de deces provocate de infarct, deşi alimentaţia oamenilor este bogată în grăsimi saturate provenind din alimente precum unt, smântână, brânză, mezeluri şi pulpe de raţă.

Mecanismul descifrat recent are legătură cu unul dintre receptorii hormonului estrogen din celulele pereţilor vasculari, subtipul alfa, la care se ataşează moleculele de polifenoli.

Sub efectul estrogenului, femeile prezintă un risc cardiac mult mai scăzut înainte de menopauză, iar efectele benefice ale estrogenului se produc prin intermediul acestei forme de receptor. Medicii francezi au făcut studii pe şoareci, pornind de la ipoteza că un anumit tip de polifenol - delfinidină - care activează receptorul, este suficient pentru a declanşa producerea monoxidului de azot în celulele endoteliale şi să scadă astfel presiunea arterială.

Într-adevăr, polifenolii din vinul roşu au determinat scăderea tensiunii arteriale în cazul şoarecilor cu receptori ERalpha, dar nu au generat nicio "relaxare vasculară" la şoarecii care nu prezentau aceşti receptori. Această descoperire reprezintă dovada faptului că binefacerile polifenolilor asupra supleţii arterelor necesită prezenţa acestui receptor de estrogen.

Pentru a-şi dubla argumentaţia, cercetătorii francezi au demonstrat faptul că un anumit medicament anticancer, inhibitor al acestui receptor, blochează producerea monoxidului de azot de către celulele vasculare, împiedicând astfel arterele să se dilate.

Vinul roşu stimulează hormonii sexuali

Un alt studiu al cercetătorilor italieni de la Universitatea din Florenţa arată că vinul roşu creşte apetitul sexual în cazul femeilor. La această cercetare au participat 800 de subiecţi cu vârsta cuprinsă între 18 şi 50 de ani, jumătate femei, jumătate bărbaţi. Oamenii de ştiinţă i-au rugat pe participanţi să completeze un chestionar în care să precizeze la ce recurg pentru a mări apetitul sexual. Astfel, peste 53 la sută dintre femei au răspuns că un pahar sau două de vin roşu le creşte dorinţa de a întreţine raporturi intime cu partenerul. De cealaltă parte, bărbaţii au răspuns că rareori apelează la vreun truc pentru a-şi mări apetitul sexual. În plus, vinul roşu conţine substanţe care au calităţi similare celor ale hormonilor sexuali şi are efecte afrodisiace.

Nutriţioniştii spun că o femeie ar trebui să bea în jur de 200 - 250 de mililitri pe zi, iar pentru un bărbat doza recomandată este de 300 de mililitri. În plus, specialiştii spun că doar vinul roşu sec oferă organismului mai multe beneficii, deoarece este mai bogat în minerale şi antioxidanţi decât celelalte tipuri de vin. În acelaşi timp, din punct de vedere caloric, vinul sec are cantitatea cea mai mică de zahăr, comparativ cu celelalte tipuri de vin.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

10 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 Iulian 8.01.2010 22:36

Eu am citit de *ând ca specialisti germani ar fi descoperit ca roata poate fi folosita le deplasari precum si la masini, in timpe ce noi romanii o foloseam la un dans batranesc numit HORA.

 
#2 euphoria 8.01.2010 22:43

Daca vinul mai e si frantuzesc cred ca cercetatorii respectiv sunt in delir . Domnul Sarkozy cred ca a binecuvantat apartitia rezultatelor cercetarii .

 
#3 mossadu' 9.01.2010 04:40

eu ii dau la bubucica lu' calache,si beau,beau wotca,polo,polo.ha-ha-ha.

 
#4 @iulian 9.01.2010 09:34

incurcat scurt precursor curte recurs (peste tot * = c u. r). suntem o natie pudibonda...

 
#5 danut 9.01.2010 10:21

poza ma duce cu gandul la primul * oral si nu la primul pahar de vin rosu

 
#6 beca_gigi 9.01.2010 10:45

aTI INCURCAT POLIFENOLII CU ESTROGENUL SI IN FINAL ATI INCEPUT SA BATETI CAMPII DESPRE UN SUBIECT CARE VA PROVOACA ORGASM * LA FEMEI. CAND VETI INVATA SA REPRODUCETI CORECT O STIRE FARA SA O TRUNCHIATI SI FARA SA O AMESTECATI CU ALTE TAMPENII? MARSH LA O SCOALA DE ZIARISTICA, BAI MANI PULATORILOR!!!

 
#7 PMS 9.01.2010 13:43

VEZI MISCAREASOCIALISTA.RO

 
#8 Mark Twain (cine o fi ala Chitule?) 9.01.2010 18:41

Vinul rosu este benefic p-tu femei, atunci cand il beau barbatii (Mark Twain). Asta e esenta Chitule! Grav nu este ca nu ai cultura, grav este ca n-ai staif, nici macar de Bamboo. O copista fara staif e ca un printer alb/negru.

 
#9 Louis de Funes (cine o fi ala Chitule) 9.01.2010 18:47

Francezii, care beau mult vin rosu, au cel mai mic procent de bolnavi de inima. Pacat ca mor de ciroza... Chitule, esti plicticoasa si cenusie ca o carpa de spalat closetele, in gara.

 
#10 Sergiu 10.01.2010 01:28

http://e-castig.com/index.php?r=E1Dg

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa