Cerealele integrale reduc riscul apariţiei bolilor pulmonare

de Mădălina CHIŢU Postat la: 11.03.2010 19:22 Ultima actualizare: 11.03.2010 23:59

Cerealele integrale reduc riscul apariţiei bolilor pulmonare

Cantitatea zilnică de fibre recomandată este, în cazul bărbaţilor, de 30 - 38 de grame, în vreme ce femeilor li se recomandă 21 - 25 de grame de fibre

Un studiu realizat de cercetătorii americani a scos la iveală faptul că persoanele care au un regim bogat în fibre, provenind în special din cerealele integrale, au un risc scăzut de a suferi de boli cronice de plămâni. Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 111.580 de voluntari adulţi, care au fost monitorizaţi pe o perioadă de 16 ani.

Oamenii de ştiinţă au constatat că subiecţii care au adoptat o dietă bogată în cereale integrale nu s-au îmbolnăvit de boli pulmonare, inclusiv bronşită cronică. În acelaşi timp, rezultatele studiului au arătat că, din totalul de subiecţi, 832 de persoane au fost diagnosticate cu astfel de boli pe perioada menţionată. Cercetătorii spun că aceste cazuri de îmbolnăvire reprezintă doar 1 la sută din totalul participanţilor. În plus, dintre aceştia, 234 au mâncat foarte puţine fibre, precizează oamenii de ştiinţă.

Specialiştii spun că fumatul este principalul factor de risc în apariţia bolilor cronice ale plămânilor, dar şi alimentaţia deficitară, mai cu seamă carenţele, contribuie la mărirea acestui risc. Astfel, cantitatea zilnică de fibre recomandată este, în cazul bărbaţilor, de 30 - 38 de grame, iar femeilor li se recomandă 21 - 25 de grame de fibre.

Mai mult, o alimentaţie bogată în cereale integrale poate contribui la menţinerea greutăţii optime şi la accelerarea tranzitului intestinal lent. De asemenea, studiile în domeniu arată că persoanele care mănâncă zilnic alimente ce conţin fibre, ca parte a unei alimentaţii echilibrate şi a unui stil de viaţă sănătos, au mai puţine şanse de a înregistra în timp creşteri în greutate. Asta pentru că incidenţa obezităţii în rândul celor care consumă trei sau mai multe porţii de cereale integrale pe zi este mai scăzută.

Asemenea fructelor şi legumelor, cerealele integrale au un conţinut important de substanţe nutritive esenţiale organismului, precum fibre, vitamine şi minerale, care conferă numeroase beneficii pentru sănătate. În plus, carbohidraţii complecşi din cerealele integrale asigură eliberarea lentă de energie în organism.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa