Consumul moderat de bere întăreşte oasele femeilor

Postat la: 16.08.2009 16:33 Ultima actualizare: 19.10.2011 18:29

Femeile care beau o cantitate moderată de bere vor beneficia de o întărire a sistemului osos, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii spanioli de la Universitatea Extremadura din Caceres, informează bbc.co.uk. Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 1.700 de femei şi a relevat faptul că densitatea osoasă a fost mai mare în cazul celor care consumă bere cu moderaţie, comparativ cu femeile care nu au consumat deloc această băutură. Specialiştii consideră că hormonii vegetali din bere, şi nu alcoolul, contribuie la apariţia acestor efecte benefice. Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă îndeamnă la prudenţă, avertizând asupra faptului că un consum mai mare de două sticle de bere pe zi produc un efect contrar, dăunând sănătăţii oaselor.

Osteoporoza este o problemă de sănătate frecvent întâlnită în categoria femeilor aflate la menopauză, care creşte riscul de producere a fracturilor osoase la vârste mai înaintate.

Experţii spanioli au declarat că, deşi nu recomandă nimănui să bea bere în mod exagerat pentru a-şi întări densitatea osoasă, totuşi, ingredientele din bere, denumite fitoestrogeni, merită o atenţie sporită din partea cercetătorilor.

Specialiştii au recrutat pentru acest studiu, voluntare a căror vârstă medie a fost de 48 de ani şi au folosit ultrasunete pentru a măsura densitatea osoasă din degete. Femeile considerate consumatoare „uşoare” sau „moderate” de bere, cu până la 280 de centilitri de alcool pe săptămână, au prezentat o densitate osoasă superioară decât femeile care nu consumă deloc alcool.

 

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa