Contrar aparenţelor, cafeaua îţi accentuează starea de mahmureală
Cafeaua îţi accentuază starea de mahmureală
Atât cafeaua cât şi alcoolul stimulează centri nervoşi, dar această combinaţie duce la relaxarea muşchilor, iar reflexele sunt încetinite
Cafeaua pare a fi cel mai rău tratament împotriva mahmurelii, aceasta accentuând starea de rău după o noapte de beţie, sunt de părere cercetătorii de la Universitatea Temple din Philadelphia. Pentru a ajunge la acestă concluzie oamenii de ştiinţă americani au testat modul în care şoarecii adulţi navigau în interiorul unui labirint unde au fost plasaţi stimuli neplăcuţi, precum lumini şi sunete puternice. O parte dintre animalele au primit doze de cofeină şi alcool în diverse combinaţii şi li s-a evaluat comportamentul prin comparaţie cu alţi şoareci care au primit o soluţie salină neutră.
Rezultatul cercetării a arătat că alcoolul le-a făcut pe animale mai relaxate, însă au fost mai puţin capabile să evite stimulii neplăcuţi. Animalele care au primit cofeină au dovedit o mai bună capacitate de orientare în spaţiu şi erau mai alerte, dar combinaţia alcool-cofeină a părut să relaxeze animalele, care nu au fost capabile să evite obstacolele.
Specialiştii spun că organismul cobailor reacţionează identic ca şi organismul uman, deci prea mari diferenţe între cele două categorii de specii nu pot fi. Astfel, oamenii care consumă cafea pentru a se trezi din mahmureală le va fi dificil să îşi dea seama dacă mai sunt sau nu sub influenţa alcoolui. "Mitul despre puterile anti-mahmureală ale cafelei trebuie desfiinţat, pentru că o combinaţie între cofeină şi alcool poate conduce, de fapt, la luarea unor decizii proaste, cu rezultate dezastruoase", spune Thomas Gould, autorul studiului.
Cercetătorul adaugă că oamenii care se simt obosiţi şi ameţiţi prezintă mai multe probabilităţi de a fi încă sub influenţa alcoolului, în ciuda faptului că este tentant să stai treaz toată noaptea. Rezultatele studiului indică faptul că există riscuri serioase asociate cu combinaţia cafea-alcool. "Persoanele care au consumat alcool şi cafea se pot simţi mai treji şi mai capabili să facă faţă unor situaţii potenţial periculoase, aşa cum este şofatul", a mai spus acesta. Atât cafeau cât şi alcoolul stimulează centri nervoşi, dar această combinaţie duce la relaxarea muşchilor, iar reflexele sunt încetinite, se mai arată în studiu.
Cercetătorii americani recomandă ca după o noapte de consum excesiv de alcool să renunţăm a doua zi la maşină, deoarece alcool dispare din sânge după 12 ore, iar cafeau de dimineaţă nu face minuni.
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine

















8 Comentarii [+] Adauga un comentariu
Madalina, de ce ai tu nasul atat de mare, ca iti intra in ceasca?
De ce nu mai bagati d'alea umoristice cu specialistul Lemnete, ca din cauza alegerilor n-am mai ras de mult?
mie-mi place cum o tine
la desteptii astia le-a dat prin cap ca metabolismul nostru e diferit de cel al soarecilor?
Cel mai bine, dupa betie, te dregi cu un pahar de palinca si o ciorba napraznica fierbinte si cu ciusca uscata. Dupa aia te mai culci o ora, doua si te trezesti ca nou.
ori ai baut cafea la greu ori..... tu esti de-a dreptu beata nu mahmura. De unde * ai dat copy/paste la aberatiile astea?
Mai sunt si alte pareri:
[“Wednesday, Dec.9 (HealthDay News) – Downing a cup or two of coffee after a few belts of liquor won’t sober you up enough to get you safety behind the wheel of a car, new research concludes.
Alcohol may lessen the effects of caffeine , but caffeine doesn’t mitigate the impaired decision –making brought on by alcohol, the study found.
The implications of the study are also especially important for younger people , to whom many of the new high –octane , alcohol –caffeine combination drinks are marketed, the researchers added. “Caffeine decreases the sedative effects of alcohol but doesn’t improve cognitive function, which means that decision –making process may be compromised”, said Thomas Gould, co-author of the study published in the current issue of the journal “Behavioral Neuroscience”. “People assume they ‘re not as drunk as they are and the impaired cognition that remains may lead to poor choices and decision-making. And people often drink more when it’s a caffeine-alcohol mix”.
“Caffeine doesn’t change blood alcohol levels and doesn’t change things as far as being able to make proper choices , and those can lead to very dire consequences”, added Gould, director of Brain and Cognitive Sciences at Temple University in Philadelphia.
“Alcohol and coffee are not a good mix”, agreed Jean Bidlack, a professor of pharmacology and physiology at the University of Rochester Medical Center in New York.
The U.S. Food and drug Administration is looking into the safety and legality of making and selling popular alcohol drinks that contain caffeine. In November , the agency sent letters to nearly 30 manufacturers of such drinks, which are marketed under names such as “Joose”, “Spykes” and Sparks”, asking them to show why their products are safe and under what authority they think they can sell them”.] Amanda Gardner (HealthDay Reporter) - “Caffeine Doesn’t Sober You Up.”
god byrjun