Cum să trăieşti mai mult: de la vinul roşu la "celulele nemuritoare"

de Mădălina CHIŢU Postat la: 09.07.2009 20:26 Ultima actualizare: 19.10.2011 15:58

Secretul tinereţii veşnice se ascunde în corpul uman

•O enzimă identificată de cercetătorii americani transformă celulele normale în celule care nu mor

Cel mult trei pahare de vin roşu prelungesc viaţa. Aceasta este concluzia unui studiu al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, potrivit căruia vinul consumat în cantităţi moderate te ajută să trăieşti mai mult. Astfel, pentru bărbaţi trei pahare sunt suficiente, în timp ce pentru o femeie doza este de maximum două pahare pe zi. De ce este vinul benefic Datorită unei substanţe numită rezveratrol, care se găseşte în fructe precum strugurii şi rodiile. De altfel, efectul acestui compus a reprezentat obiectul unei cercetări realizate de către oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Madison, Wisconsin, din Statele Unite. Aceştia au testat compusul pe un eşantion de cobai, care au fost hrăniţi cu miic cantităţi de rezveratrol. Specialiştii au constatat că acest agent, ale cărui efecte sunt comparabile cu cele ale unui regim hipocaloric (care are cu 20 – 30 la sută mai puţine calorii decât un regim alimentar obişnuit) are influenţa asupra mecanismelor genetice ce provoaca îmbătrânirea şi poate oferi protecţie inimii. „Compusul este activ în doze mici, iar efectele lui la nivel genetic seamănă cu cele ale unui regim hipocaloric”, explică dr. Tomas Prolla, coordonator al studiului.

De altfel, efectele benefice ale vinului asupra organismului au fost certificate şi de studiul specialiştilor de la LifeGen Technologies, o companie specializată în genetica îmbătrânirii, care arată că un pahar de vin roşu şi suplimentele alimentare care conţin un nivel mic din compusul sus-amintit joacă „un rol important în încetinirea îmbătrânirii cardiace”. Acest fapt poate explica rata scăzută de maladii cardiovasculare în rândul populaţiilor consumatoare de vin, precum francezii sau locuitorii din ţările din sudul Europei.

De altfel, cercetările au demonstrat că acest compus natural are efecte benefice şi asupra anumitor tipuri de cancer, precum cel de prostată.

Cine ne ajută să trăim mai mult

Recent, cercetătorii americani au descoperit că o substanţă produsă de organism determină elixirul vieţii. Cercetătorii de la Institutul de Cercetare al Longevităţii şi al Vârstei Barshop din Texas susţin că prin mărirea cantităţii unei enzime din organism, care se formează în mod natural în corp, se obţin „celulele nemuritoare”. Astfel, pe măsură ce înaintăm în vârstă celulele se divid, iar învelişul protector al extremităţilor cromozomilor, numit telomer, se scurtează şi după un timp îşi încetează funcţiile. Specialiştii consideră că prin mărirea cantităţii acestora în organism ar putea fi prevenită moartea celulelor.

Pentru a pune în practică acestă teorie, dr. Arlan Richardson, coordonatorul studiului, împreună cu echipa lui, au folosit şoareci. Cobailor li s-a pus susbstanţe care conţineau telomeri în mâncare. Rata de supravieţuire a cobailor masculi a crescut cu 28 la sută, în timp ce a femeilor rata de supravieţuire a ajuns la 38 la sută. Oamenii de ştiinţă au făcut o medie, iar potrivit rezultatelor şoarecii au trăit mai mult cu 20 de luni, ceea ce raportat la oameni înseamnă în jur de 60 de ai. „Cercetarea este abia la început. A durat câţiva ani până am identificat celulele care sunt răspunzătoare de îmbătrânirea noastră. Intenţionăm să identificăm substanţa de telomeri şi alte alimente, precum fructe sau legume”, spune dr. Arlan Richardson. În timpul monitorizării, experţii americani au observat că enzima a fost capabilă să transforme celulele normale „muritoare”, în celule „nemuritoare”.
 

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

13 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 gandul.info 9.07.2009 22:10

Cel mult trei pahare de vin roşu prelungesc viaţa. Aceasta este concluzia unui studiu al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, potrivit căruia vinul consumat în cantităţi moderate te ajută să trăieşti mai mult.

 
#2 AAA 9.07.2009 22:10

multi-playerul de strategie erepublik a atras pana acum 134.000 de e-cetateni. romania este
una din principalele forte ale europei. dupa ce am fost multa vreme pe primul loc, am fost
intrecuti de ungaria. in acest joc poti fi om de afaceri, militar, politician. de asemeni,
poti lupta pentru romania impotriva ungariei, rusiei, ucrainei. daca vrei sa-ti petreci
timpul intr-un mod placut si sa ajuti si romania virtuala in acelasi timp, intra pe
urmatorul link: erepublik.com/en/referrer/dd anica. n-o sa-ti para rau!

 
#3 a 10.07.2009 07:19

nu e nevoie de nici un cobai;exista vechi si intinse regiuni viticole si oameni care apropape n-au baut apa,ci numai vin.se poate studia acolo,dar ma indoiesc sa fi ajuns podgorenii nemuritori.

 
#4 hihi 10.07.2009 09:12

mda, nu mori de inima dar mori de ciroza

 
#5 Gigiel 10.07.2009 09:26

"intenå£ionäƒm säƒ identificäƒm substanå£a de telomeri åŸi alte alimente, precum fructe sau legume"

oauuu!! !!! ce traducere impecabila!!!!!! incredibil!!!!

 
#6 unul 10.07.2009 12:50

"celule nemuritoare"? hm ... din cate stiu eu, viata celulara inseamna:
- nasterea celulara prin diviziune
- ajungerea la maturitate si indeplinirea functiilor dictate de codul genetic
- moartea celulara programata (apoptoza) dupa ce alte noi celule s-au divizat.
daca celulele "uita" sa mai moara, ne trezim cu formatiuni tumorale (diviziune, diviziune si iar diviziune celulara).
apoptoza (din limba greacäƒ: αποπ τωσ& iota;ς, apo = departe åŸi ptosis = cäƒdere, termen referitor la "cäƒderea frunzelor" toamna) este o formäƒ a morå£ii celulare programate, proces prin care celulele declanåŸeazäƒ propria lor auto-distrugere ca räƒspuns la un anumit semnal. apoptoza este o moarte celularäƒ fiziologicäƒ, programatäƒ genetic, necesaräƒ pentru supravieå£uirea organismelor pluricelulare, în echlibru constant cu proliferarea celularäƒ

 
#7 unul 10.07.2009 12:53

citat din wikipedia:
"o apoptoza (moarte celulara) insuficienta poate implica o proliferare celulara necontrolata, mecanism ce sta la baza neoplasmelor (cancere)."

 
#8 gogu 10.07.2009 13:07

substanta de care vorbesc ei este un stimulator al telomerazei extras din astragalus membranaceus, planta medicinala chinezeasca inrudita cu sparanghelul si asparagusul. cand o sa extraga substanta si o s-o vanda la toata lumea o sa aiba surprize majore, va avea efecte benefice pentru unii si ii va omora cu zile pe altii, cum s-a intamplat de n ori cu substante sau plante putin intelese dar recomandate nediscriminatoriu la toata lumea.

 
#9 v 10.07.2009 15:36

singurele "celule nemuritoare" pe care le cunosc eu sunt cele ce fac parte dintr-un neoplasm malign.

 
#10 muscatotonel 10.07.2009 17:20

iar au scazut vanzarile la.................... licoarea rosie......ca vinul din comert "poate contine urme" de must de strugure.

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa