De ce are alcoolul efecte benefice doar asupra inimii bărbaţilor

Postat la: 20.11.2009 19:29 Ultima actualizare: 19.10.2011 21:03

De ce are alcoolul efecte benefice doar asupra inimii bărbaţilor

Bărbaţii care consumă zilnic alcool prezintă cu 33% mai puţine riscuri de a suferi de maladii cardiace, însă acest lucru nu se aplică şi în cazul femeilor, relevă un studiu spaniol, citat de bbc.co.uk.

Alcoolul are efecte benefice asupra inimii bărbaţilor, mai ales dacă este consumat zilnic. Astfel, pentru consumatorii de sex masculin care beau mai puţin de un pahar de vodcă zilnic, riscul de maladii cardiace este cu 35% mai scăzut, în timp ce pentru cei care beau între 3 şi 11 pahare zilnic, riscul scade cu 50%. Femeile consumatoare de alcool nu au, însă, aceleaşi beneficii, relevă un studiu realizat de cercetătorii spanioli. Aceste beneficii nu au fost constatate în cazul femeilor, dar ele oricum suferă din start de mai puţine afecţiuni cardiace decât bărbaţii.

Cercetătorii sunt de părere că aceste diferenţe provin din faptul că femeile procesează alcoolul în mod diferit, hormonii feminini protejând organismul în faţa acestei boli. Mecanismele care stau în spatele acestui fenomen sunt neclare, dar se ştie că alcoolul ajută la ridicarea nivelului de colesterol bun, care împiedică formarea plăcilor de colesterol rău (lipoproteine de densitate scăzută) în artere.

Studiul, realizat în Spania, o ţară în care se înregistrează o rată destul de ridicată a consumului de alcool şi una destul de scăzută a maladiilor coronariene, a fost efectuat pe un eşantion alcătuit din 15.500 de bărbaţi şi 26.000 de femei. Voluntarii, cu vârstele cuprinse între 29 şi 69 de ani, au răspuns la diverse întrebări ce le-au fost puse de cercetători, vizând stilurile lor de viaţă, după care au fost monitorizaţi timp de 10 ani. Ei au fost grupaţi în şase categorii, începând de la persoanele care nu au băut niciodată până la persoanele care consumau zilnic peste 90 de grame de alcool. Această cantitate reprezintă echivalentul a opt sticle de vin pe săptămână.

Oamenii de ştiinţă critică, însă, concluziile studiului, avertizând că un consum ridicat de alcool creşte riscul de apariţie a altor maladii, iar alcoolul se face vinovat de 1,8 milioane de decese în fiecare an pe glob.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

19 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 Raducu 20.11.2009 23:00

Intre 3 si 11 pahare???? De vodka??? hahahaha... Maaaamaaa, ce inima aveam, si nici nu stiam... LOL

 
#2 pepe 21.11.2009 01:05

No...acu bine ca shtiu...de azi inainte 10 pahare de vodka pe zi shi sa-l facem de 250 ml sau ca ala din poza... !!!!! ba da sunteti tari ashtia care scrieti articolele!!! bancurile mele zilnice !!! smile)))

 
#3 emil 21.11.2009 01:10

da, da, 10 ca ala din poza

 
#4 dhopital 21.11.2009 06:19

inima,ca inima;da' ficatu',ce mai face ?

 
#5 puicu betivu 21.11.2009 09:36

Da-i cu spritul pin' la ziua...gil.gil .gil...si seara sa vezi ficatul!

 
#6 mitica dela berarie 21.11.2009 11:54

citat:"Astfel, pentru Consumatorii de * Masculin care beau mai puţin de un pahar .."-adica e vorba de gay sau de femei ca "sug"?Studiul e corect si ilustreaza situatia de la beraria mea:rar vad o femeie,iar daca o vad precis e beata.Si amuzanta.Ne tine lectii de politica .Daca ii dai o vodca iti recita din Eminescu.Dupa a doua vodca face french cancan iar dupa 5 vodci e prastie:adica o intind toti pe masa.

 
#7 Cristian Rapid 21.11.2009 13:25

11 pahare de votca...deci nu se specifica ce gramaj...
daca bagi zilnic 1 lintru de votca,nu mori de inima, mori de ficat smile)
ceva despre iarba nu scrieti ?

 
#8 base 21.11.2009 15:03

asa este pot sa comfirm si cat ridic eu zilnic stie toata lumea

 
#9 dan 21.11.2009 16:24

pai e simplu de ce nu mai avem probleme cu inima: dupa 10 pahare nu mai ne intereseaza ce spune nevasta.

 
#10 Darius 21.11.2009 18:15

Vezi ce influenta benefica au femeile asupra barbatilor. Video HD: http://versu.ro/fuzZzu-17922.html

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa