De ce te face „dieta crudă“ să-ţi arunci aragazul pe geam

Postat la: 02.03.2010 19:47 Ultima actualizare: 02.03.2010 22:22

Prin procesare, fructele şi legume îşi pierd din calităţile nutritive /// Foto: Shutterstock

Fanii acestei diete au colesterolul scăzut, pentru că din alimentaţia lor lipsesc produsele de origine animală, susţine prof. dr. Gheorghe Mencinicospchi

Imaginaţi-vă o dietă bazată pe 75 la sută fructe şi legume, toate mâncate în stare naturală. Acesta este un mod de alimentaţie la care cei mai mulţi dintre noi ar trebui să recurgem, recomandă nutriţioniştii. Fructe uscate sau fresh, nuci şi alte seminţe, cereale integrale şi alge marine sunt alimentele care sunt incluse în acest stil alimentar. Deşi seamănă cu o dietă vegetariană, medicii spun că cele două concepte sunt diferite. "Fructele şi legumele trebuie mâncate în stare crudă şi integrală fără a le curăţa de coajă, fără a le transforma în sucuri şi fără a le trata termic. Cu cât alimentele sunt expuse procesării, cu atât mai mult acestea îşi pierd din proprietăţile nutritive", afirmă prof. dr. Gheorghe Mencinicospchi.

Beneficii: Scazi în greutate şi ţii la distanţă bolile

Acestea ajută la menţinerea greutăţii fără prea mare efort, fără să apelăm la diete de slăbire lungi şi chinuitoare. Mai mult, aceste alimente ajută metabolismul să ardă grăsimile mai repede. Medicii spun că citricele sunt importante în sistemul de regenerare a organismului şi sunt implicate în funcţionarea corectă a sistemului imunitar. De asemenea, fructele şi legumele sunt o sursă bogată de vitamina C, fapt ce ajută la eliminarea toxinelor din organism.

Risc de anemie

Fanii acestui stil de alimentaţie au colesterolul foarte scăzut, deoarece din alimentaţie lipsesc produsele de origine animală. Cu toate acestea, excluzând total carnea din dietă, cei care urmează acest stil alimentar se pot îmbolnăvi de anemie, din cauza deficitului de vitamina B12, fier, calciu si acizi graşi omega-3 din organism.

Medicii spun că şi produsele vegetale, în stare crudă, pot reechilibra nivelul acestor substanţe în organism. Astfel, migdalele şi tofu sunt surse bogate de fier, varza, cerealele, laptele de soia şi smochinele sunt bogate în calciu, iar pentru Omega 3 sunt recomandate alunele şi seminţele de in. Un avantaj deloc de neglijat al dietei crude este că alimentele nu trebuie preparate, astfel, poţi renunţa uşor la aragaz, iar orele petrecute în bucătărie devin doar amintire.

INFO PLUS:

Curele de slăbire sunt benefice împotriva aterosclerozei

Cercetătorii israelieni de la Universitatea Beer Sheva au reuşit să dovedească, în premieră, faptul că o scădere a greutăţii corporale reduce într-un mod semnificativ riscul de ateroscleroză, în urma unui studiu desfăşurat pe o perioadă de doi ani. Cercetătorii din sudul Israelului au monitorizat, cu ajutorul ecografiilor tridimensionale, formarea depozitelor de colesterol din carotidă, principala arteră de la nivelul gâtului şi creierului, pe un eşantion de 140 de pacienţi, timp de doi ani. "Am constatat pentru prima oară, vizual, că un regim alimentar moderat nu doar că stopează acumularea de colesterol rău (lipoproteine de densitate joasă - LDL), ci şi reduce volumul acestuia şi al presiunii sangvine", a declarat Iris Shai, coordonatorul studiului. Rezultatul acestor cercetări, efectuate pe pacienţi care au urmat cure de slăbire inspirate din dieta mediteraneană, săracă în grăsimi animale, a fost publicat în cel mai recent număr al revistei americane Circulation.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

8 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 turb0brut 3.03.2010 07:47

Stiati ca colesterolul este produs de catre ficat ? si este parte componenta a creierului uman. Iar depunerile de colesterol nu sunt cauzate de nivelul ridicat de colesterol ci de alte cauze : ca obezitate si rezistenta de insulina din cauza consumului inalt de zahar al omului modern ? Mai studiati problema amanuntit cu "gougal" si o sa aflat adevarul despre mitul colesterolului !

 
#2 @turb0brut 3.03.2010 09:13

"depunerile de colesterol nu sunt cauzate de nivelul ridicat de colesterol ci de alte cauze : ca obezitate..."
Omule, obezii au si colesterolul mare!!!

 
#3 radian 3.03.2010 11:51

La o zi dupa stirea cu teoria englezului ca daca maimuta n-ar fi inceput sa consume carnea animalelor fripte accidental(fulgere,incendii de ierburi si paduri)invatand astfel sa-si,,gateasca''hrana am fi tot maimute caci creerul nu s-ar fi dezvoltat ,dl.asta atat de sfatos ne spune ca ar trebui sa revenim la a consuma zilnic minim 5 kg.de ,,verdeata''ca si antropoidele.Regresia eventuala a creerului in lipsa carnii nu-l afecteaza ca-ci s-ar petrece in cca 100.000 de ani.De dl. nu i-a masuri de depistare si de interzicere a alimentelor pe care le incrimineaza?Conduce un institut numai pentru a,,spiciui''de 2 ori pe saptamana la TV?Si daca-i platit bine pentru aparitii eu nu uit ca el,subordonatii sai,dotarile,etc.sunt pe banii mei(ai nostrii).

 
#4 Black0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 3.03.2010 14:03

Omul nu are dreptul sa elimine carnea,proteinele animale,lipidele animale,din alimentatie..De ce omul are canini precum carnasierele...Rumegatoarele,care mananca doar vegertale nu au canini..omul este omnivor..deci trebuie sa manance echilibrat..toate sunt ptr us..conditia este sa nu devina...abuz!!! Vegetarienii au analize dezechilibrate si ajung sa faca tumori,unele chiar maligne..plus ca le cade parul...

 
#5 Chitule, unde a disparut Lemnete? 3.03.2010 17:19

Lemnete ala macar ne facea sa radem. Mencini-Scopitul asta e enervant de prost si darz impotriva carnii. P-tu altii, ca el baga la ghiozdan fripturi si bea vodca cu halba. Ia intreaba-l pe pitic daca stie de ce vegetarienii cranceni sunt in majoritate diabetici ireversibili. Diabet, nu hiperglicemie! Faci banii pe din doua cu pricajitul, ca prea a devenit teroarea zilnica?

 
#6 Goagal 3.03.2010 17:38

Cautati un pic pe Google si o sa-l vedeti pe "Menci" la pielea goala. Mananca castane (sic), nu e doctor nutritionist! E absolvent de Chimie-Biologie la Universitate si are ceva cursuri "post" la Politehnica Buc. Doctoratul, tot in biologie (niste enzime microbiene). Piticul chelbos NU A ABSOLVIT VRE-O FACULTATEA DE MEDICINA!

 
#7 ria 3.03.2010 22:26

@@turb0brut Am in familie o persoana obeza de 65 de ani care n-a avut NICIDATA colestreolul marit!!!!!!!!

 
#8 mary 5.03.2010 08:44

ajunge cu aceste sfaturi ,ne-ati inebunit cu dietepe care unii le urmeaza iar cind se opresc constata ca depun rapid kilogramele inapoi chiar si mai mult.Oare in acest caz organismul mai poate recunoaste singur ce ii cerem????????

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa