Două căni de cafea zilnic stimulează memoria

de Mădălina CHIŢU Postat la: 08.10.2009 20:33 Ultima actualizare: 19.10.2011 20:17

Două căni de cafea zilnic stimulează memoria

Cafeina contractă vasele de sânge din creier, astfel încât funcţiile metabolice să se desfăşoare mai repede şi energizează creierul

Cafeaua face parte din alimentele care ne ajută să ne concentrăm mai bine în perioadele aglomerate şi stresante. Astfel, vom reuşi să procesăm mai uşor şi mai repede multitudinea de informaţii pe care le avem de reţinut, arată un studiu realizat de Nescafe. Specialiştii spun că există o relaţie puternică între cafeină şi modul în care funcţionează creierul uman.

În primul rând, cafeina contractă vasele de sânge din creier astfel încât funcţiile metabolice să se desfăşoare mai repede şi energizează creierul, acţionând ca un stimulent. Astfel, cafeina activează acea parte a sistemului nervos central care îmbunătăţeşte capacitatea de memorare şi de concentrare. "Pentru stimularea performanţei mentale este esenţial să păstrăm un consum moderat de 2-3 căni de cafea solubilă pe zi, şi de asemenea, să facem multă mişcare şi să avem o alimentaţie sănătoasă", spune Luiza Pîrvu, consultant în nutriţie. Specialistul adaugă că acest aliment alungă oboseala.

O cană de cafea are efecte stimulatoare, astfel că procesul de gândire devine mai rapid, memoria este mai bună şi atenţia este sporită, arată cercetarea. Beneficiile consumului de cafea solubilă sunt vizibile atât asupra vitezei de procesare a informaţiilor, cât şi a cantităţii de informaţii memorate. Cafeina poate mări viteza de procesare a informaţiilor cu un procent de 10 la sută, iar o cantitate de 200 de miligrame de cafeină, conţinutul a două căni, consumată în primele ore ale zilei, poate avea efect energizant pentru întreaga zi.

Memoria poate fi clasificată în memorie de scurtă durată, memorie de lucru (acea parte care este activă în momentul procesării informaţiei) şi memorie de lungă durată. Cafeaua are efecte benefice asupra primelor două tipuri de memorie, mai ales atunci când trebuie să reţinem o cantitate mai mare de informaţii în acelaşi timp. Funcţiile din zona memoriei scurte includ prioritizarea informaţiilor, realizarea sarcinilor primite în mod eficient sau procesarea unui flux nou de informaţii.

În acelaşi timp, cafeaua conţine antioxidanţi care împiedică distrugerea celulelor şi, implicit, declanşarea unor boli, iar acidul colorgenic din acest aliment ajută la reducerea concentraţia de glucoză din organsim. În plus, un consum de până la trei ceşti de cafea pe zi se pare că reduce riscul afecţiunilor cardiovasculare.

În plus, cafeaua stimulează secreţia sucului gastric precum şi tranzitul intestinal lent, favorizând digestia, de aceea nu este recomandată persoanelor care suferă de gastrită, ulcerul gastric sau duodenal.
Unele studii indică faptul că substanţele conţinute de cafea pot reduce apariţia unor anumite tipuri de cancer, precum ar fi cel hepatic şi cel de colon, iar acidul colorgenic protejează organismul împotriva diabetului de tip 1 si 2. Specialiştii spun că acest aliment poate preveni calculii biliari la femei.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

2 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 mitica 9.10.2009 14:20

mada,un secret,prima cafea stimuleaza activitatea nocturna la orizontala.Vezi cum faci,ca e week-end.

 
#2 Gheo 9.10.2009 15:02

Dar 5, cate beau eu?

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa