Fast-foodul provoacă depresie

de Mădălina CHIŢU Postat la: 02.11.2009 18:38 Ultima actualizare: 19.10.2011 20:42

Fast-foodul provoacă depresie

Participanţii la acest studiu au fost împărţiţi în funcţie de dieta alimentară în două grupuri

O echipă de cercetători britanici spun că persoanele care mănâncă cel puţin de trei ori pe săptămână mâncare de la fast-food au un risc crescut de aproximativ 60 la sută de a suferi de stări de anxietate şi depresii. Specialiştii spun că mâncarea bogată în grăsimi sau prăjelile sunt principalii factori care duc la apariţia acestor stări.

Studiul s-a bazat pe informaţiile despre stilul alimentar culese de la 3.486 de subiecţi, femei şi bărbaţi, de vârstă medie din Marea Britanie, care au fost comparate cu datele statistice privind depresia. Perioada de monitorizare a voluntarilor a fost de cinci ani.

Participanţii la acest studiu au fost împărţiţi în funcţie de dieta alimentară în două grupuri - grupul voluntarilor a căror dietă se baza pe alimente integrale, bogată în fructe, legume şi peşte, şi grupul a cărui dietă se baza pe alimente procesate, precum dulciuri, alimente prăjite, carne procesată, grăsimi rafinate şi produse lactate bogate în grăsimi. După ce au fost luaţi în calcul factori precum sexul, vârsta, educaţia, activitatea fizică, dependenţa de fumat, bolile cronice, cercetătorii au descoperit diferenţe semnificative între cele două grupuri în privinţa riscului viitor de declanşare a depresiei.

Voluntarii din grupul a cărui dietă era bazată pe alimente integrale au beneficiat de o reducere cu 26 la sută a riscului de declanşare a depresiei, comparativ cu celelalte persoane. În schimb, voluntarii care consumau multe alimente procesate se confruntau cu o creştere cu aproximativ 60 la sută a riscului de depresie, comparativ cu celelalte persoane.

În plus, persoanele care aveau o dietă bazată pe fructe, legume şi carne slabă, precum cea de pui sau de peşte, au spus că nu au stări de anxietate, în timp ce subiecţii adepţi ai fast-foodului au completat că se confruntă destul de des cu stări de anxietate, iar peste jumătate dintre participanţii la studiu au completat că urmează tratament împotriva stărilor de depresie.

"Alimentele care au un conţinut ridicat în antioxidanţi sunt fructele şi legumele proaspete, în niciun caz cele pe care le găsim în preparatele de la fast-food, care practic sunt îmbibate în grăsime. Antioxidanţii joacă un rol important în prevenirea stărilor depresive", explică dr. Eric Brunner, coordonator al cercetării, de la Universitatea din Londra.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa