Femeile care beau des alcool, predispuse la cancer mamar

de Milena NIŢĂ Postat la: 11.10.2009 18:53 Ultima actualizare: 19.10.2011 20:21

Medicii spun că printre cauzele acestei boli se mai numără lipsa naşterilor, a alăptatului şi alimentaţia bogată în grăsimi

Femeile care obişnuiesc să bea destul de des alcool riscă să se îmbolnăvească de cancer de sân, au descoperit cercetătorii de la Centrul Aichi de luptă împotriva cancerului din Nagoya (Japonia).

Potrivit concluziilor oamenilor de ştiinţă niponi, raportul de îmbolnăvire la femeile aflate la menopauză care au consumat săptămânal mai mult de 1,25 litri de sake (băutură japoneză din orez) comparativ cu cele care s-au abţinut de la alcool este de 1,74. "Legătura între consumul de alcool şi cancerul la sân s-a constatat în Europa şi în Statele Unite ale Americii, dar studiul nostru aruncă o lumină nouă asupra corelaţiei respective la femeile japoneze aflate la menopauză.

Femeile ar face mai bine să se abţină de la prea multă băutură, în scopul prevenirii cancerului mamar", susţine un responsabil al centrului de cercetări.

Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 1.754 de femei diagnosticate cu această boală şi susţine o altă cercetare realizată pe un lot de 3.508 femei sănătoase.Medicii din România spun că factorii care conduc la apariţia cancerului de sân sunt antecedentele familiale de cancer mamar, lipsa naşterilor şi a alăptatului, menopauza tardivă, dieta bogată în grăsimi, obezitatea şi radiaţiile ionizante.Această maladie reprezintă una dintre problemele majore de sănătate publică, fiind cea mai frecventă boală canceroasă înregistrată în rândul populaţiei feminine pe tot mapamondul.

În fiecare an, în întreaga lume apar mai mult de o jumătate de milion de cazuri noi, incidenţa sa fiind de 2-3 ori mai mare în ţările moderne, iar în ţara noastră numărul femeilor care suferă de această maladie este în creştere, spun medicii.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

1 Comentariu [+] Adauga un comentariu

#1 Cornelia Vodoiu 12.10.2009 09:46

Ma ocup de EDUCATIA SI PREVENTIA CANCERULUI, inclusiv a CANCERULUI SPIRITUAL pentru a aduce la lumina FAMILIA ROMANEASCA SI SCOALA ROMANEASCA.
[« Breaking A Sweat Reduces Breast Cancer Risk, Says Stroller Strides.
It’s well-known that it’s good for your waistline , but did you known that exercise can also lower your overall risk developing cancer ? That’s the message Lisa Druxman – founder of Stroller Strides , a program that helps new moms get back in shape after having a baby –wants to covey to area residents during Breast cancer Awareness Month, which is taking place this October. According to a recent study conducted by the American Association for Cancer Research , regular physical activity has consistently been associated with reduced risk of particular cancers –including BREAST CANCER –in women. Researchers believe that exercise ‘s influence on factors including hormone levels, immune function and body weight may explain the link. « For women who are not currently participating in a regular fitness routine, this is a compelling reason for them to start, said Druxman. « The most important elements are to break a sweat and to do so on a consistent basis , which means most days of the week ». Druxman says the following additional tips, provided by the MayoClinic :
1. LIMIT ALCOHOL : Research indicates that a link exists between alcohol consumption and BREAST CANCER. The type of alcohol consumed seems to make no difference , however.To protect yourself from breast cancer , consider limiting alcohol to less than one drink a day or avoid alcohol completely.
2. MAINTAIN A HEALTHY WEIGHT : Women who weigh more than is appropriate for their age and height have a higher risk of developing breast cancer.This is a prime reason, Druxman says, that establishing a healthy weight should not be strictly an aesthetic pursuit.
3. REGULATE THE FAT IN YOUR DIET : A surefire way to maintain a healthy weight is to follow a low-fat diet, which studies have shown can result in a slightly decreased risk of invasive breast cancer in women. For a protective benefit, limit fat intake to less than 35 percent of your daily calories and restrict foods high in saturated fat .
SOURCE : Stroller Strides. »] SOURCE : Medical News Today ; Article Date : 01 Oct. 2009 : 19 :00 PDT.

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa