Fibrele ne întăresc organismul pe timpul iernii

de Mădălina CHIŢU Postat la: 24.11.2009 18:51 Ultima actualizare: 19.10.2011 21:08

Fibrele ne întăresc organismul pe timpul iernii

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, întrucât acoperă 20-30 la sută din necesarul zilnic de energie şi nu poate fi înlocuit de nicio altă masă

Medicii nutriţionişti spun că o alimentaţie echilibrată include o varietate de alimente, în cantităţi adecvate pentru menţinerea stării de sănătate, pe care trebuie să le repartizăm la cele 3 mese principale şi 2 gustări. Dintre acestea, micul dejun este cea mai importantă masă, întrucât trebuie să acopere 20-30 la sută din necesarul zilnic de energie şi, de aceea, nu poate fi înlocuit de nicio altă masă a zilei. Iarna, şi în special de sărbatori, avem tendinţa de a consuma multe produse bogate în grăsimi şi zaharuri, dar, pentru o bună stare de sănătate şi o greutate corporală corectă, trebuie să ţinem cont întotdeauna de nevoile nutriţionale ale organismului. În plus, cu cât suntem mai aproape de recomandările "piramidei nutriţionale" şi avem un program de exerciţii fizice regulat, cu atât ne putem bucura mai mult timp de o funcţionare optimă a organismului şi de o siluetă de invidiat.

"Iarna suntem mai vulnerabili din cauza temperaturilor scăzute şi organismul nostru are nevoie de o bogată sursă de fibre, nutrienţi, vitamine şi minerale. Având toate aceste beneficii, cerealele integrale sunt alimente de bază, contribuind zilnic la o alimentaţie echilibrată. Totodată, micul dejun, care include şi cerealele integrale, ajută la menţinerea unei greutăţi ideale şi la o stare generală de bine pe parcursul întregii zile", explică prof. dr. Gabriela Radulian de la Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Nicolae Paulescu".

Cercetătorii de la Universitatea Oxford Brookes din Marea Britanie au constatat că persoanele care mănâncă cereale integrale la micul dejun, în fiecare dimineaţă, timp de şase săptămâni, au reuşit să slăbească până la 1,4 kilograme, dar şi să îşi menţină greutatea corporală, după perioada de dietă.

Cerealele integrale au în general un conţinut redus de grăsimi şi o concentraţie ridicată de carbohidraţi şi fibre, ceea ce face ca persoanele care le manâncă la micul dejun să fie mai puţin predispuse tentaţiei de a mânca între mese, ceea ce ar explica modul în care subiecţii implicaţi în studiu au pierdut în greutate.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

1 Comentariu [+] Adauga un comentariu

#1 viorel 25.11.2009 10:11

Sigur ca da!Mai ales fibrele cilindrice cu lungime minim 14 cm si diametru variabil.

 
Vezi toate »

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa