Grapefruitul ar putea trata diabetul
Grapefruitul ar putea trata diabetul Foto: Shutterstock
Potrivit statisticilor, în România, în fiecare an sunt
diagnosticate cu diabet peste 50.000 de persoane, iar 5 la sută
dintre români au diabet zaharat confirmat
Un grup de cercetători de la Universitatea Hebrew din Ierusalim susţine că grapefruitul ar putea tratat diabetul, datorită conţinutului de naringenină, antioxidantul vinovat pentru gustul amar specific fructului, care măreşte sensibilitatea organismului la insulină, relatează cotidianul britanic Daily Mail.
Medicul Martin Yarmush Remarka, coordonatorul studiului, spune că acest fruct ajută la menţinerea greutăţii, fapt esenţial în ţinerea sub control a bolii. "Antioxidanţii fructului au capacitatea de a scădea nivelul colesterolului din organism.
Este recomandat atât persoanelor care au diabet, cât şi celor care sunt sănătoase să mănânce cel puţin jumătate de grapefruit după fiecare masă, mai ales când aceasta este bogată în grăsimi şi carbohidraţi", recomandă dr. Remarka. Până în prezent studiile realizate pe fructe şi legume au arătat doar faptul că există anumite alimente care scad riscul apariţiei diabetului. Astfel, o dietă bogată în legume, mai ales spanac şi varză, din familia cruciferelor, diminuează riscul de diabet cu 14 la sută.
În acelaşi timp, cercetările au arătat ca aceşti pacienţi tind să aibă carenţă de vitamina C în organism, astfel că specialiştii recomadă citricele, datorită conţinutului ridicat de fibră în detrimentul pastilelor de vitamina C.
În România, anual sunt diagnosticate cu diabet peste 50.000 de persoane, 5 la sută dintre români având diabet zaharat confirmat, potrivit statisticilor.
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine














- Tag-uri:
- diabet
- ,grapefruit
- ,tratament
[+] Adauga un comentariu