Laptele reduce riscul bolilor de inimă
Laptele reduce riscul bolilor de inimă
ALIMENT l Bogat în vitaminele D şi K, laptele este un excelent întăritor al sistemului osos
Persoanele care beau lapte în mod regulat au un risc scăzut de a suferi de boli de inimă, susţin oamenii de ştiinţă de la Universitatea Reading din Marea Britanie. Specialiştii au evaluat rezultatele altor 324 de studii privind beneficiile consumului de lapte asupra organismului uman. Cercetătorii spun că laptele protejează corpul împotriva mai multor afecţiuni, exceptând cancerul de prostată.
Potrivit acestora, laptele ajută la dezvoltarea oaselor şi reduce riscul de deces în urma unui infarct cu până la 15 la sută. „Cercetările noastre au demonstrat că laptele creşte speranţa de viaţă. Oamenii ar putea reduce riscul de apariţie a bolilor cronice prin consumul de lapte, iar în alimentaţia zilnică ar trebui introdus cel puţin un pahar de lapte“, spune prof. dr. Ian Givens, coordonatorul studiului.
Astfel, bogat în vitaminele D şi K, laptele este un excelent întăritor al sistemului osos. Iodul contribuie în mod semnificativ la buna funcţionare a glandei tiroide.
În acelaşi timp, vitaminele B2 şi B12 care se regăsesc în lapte ajută la îmbunătăţirea funcţiilor cardiovasculare.
Specialiştii spun că mai presus decât aceste calităţi, calciul este cel mai cunoscut agent pozitiv conţinut de lapte.
În plus, grăsimile laptelui sunt asimilate de organism destul de repede, mai ales că printre funcţiile acestuia se numără şi cea de accelerare a tranzitului intestinal lent.
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine













- Tag-uri:
- laptele
- ,risc
- ,boli
- ,inimă
[+] Adauga un comentariu