Sfecla roşie scade presiunea arterială
Sfecla roşie scade presiunea arterială
Nitraţii conţinuţi de acest aliment acţionează asupra
organismului dilatând vasele de sânge, susţin
cercetătorii
Sucul de sfeclă roşie reduce presiunea arterială, micşorând riscul bolilor cardiovasculare şi prevenind apariţia atacului cerebral, arată un studiu recent realizat de oamenii de ştiinţă de la o universitate londoneză.
În cadrul cercetării s-a constatat că persoanele care beau
zilnic câte un pahar de suc de sfeclă roşie au tensiunea arterială
mai mică decât oamenii care nu recurg la acest "tratament",
relatează cotidianul britanic "Daily Mail".
Cercetătorii au pus
acest efect pe seama unei substanţe denumite nitrat. Voluntarilor
li s-au administrat atât tablete de nitraţi, cât şi suc de sfeclă
roşie, iar specialiştii au observat un efect similar în ambele
cazuri, respectiv scăderea tensiunii arteriale. Potrivit oamenilor
de ştiinţă, nitraţii acţionează asupra organismului dilatând vasele
de sânge şi scăzând tensiunea.
Pe de altă parte, specialiştii în nutriţie susţin că sfecla are un
conţinut ridicat de potasiu şi acid folic, cunoscut şi sub
denumirea de vitamina B9, fapt ce duce la scăderea riscului de boli
de inimă. Mai mult, acidul folic este util şi necesar în dieta
femeilor însărcinate scăzând semnificativ riscul apariţiilor
malformaţiilor congenitale. De asemenea, conţinutul de potasiu este
mai mare decât la drojdia de bere. Proprietăţile benefice ale
sfeclei se păstrează indiferent dacă este servită crudă sau
preparată, fiartă sau gătită la cuptor. Sucul de sfeclă roşie are
foarte multe vitamine, îmbunătăţeşte metabolismul, combate anemia
şi are efect de detoxifiere a ficatului ajutându-l să distrugă
grăsimile depozitate, precizează nutriţioniştii.
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine














- Tag-uri:
- sfeclă
- ,presiune arterială
[+] Adauga un comentariu