Somonul previne tulburările de vedere şi bolile cardiace
BENEFIC l Prin conţinutul de acizi graşi Omega 3, consumul de peşte gras reduce cu o treime riscul de deces prin infarct miocardic
Persoanele care suferă de tulburări de vedere, precum degenerescenţa maculară, pot să consume peşte gras de cel puţin două ori pe săptămână, pentru a preveni agravarea bolii, potrivit unui studiu publicat în British Journal of Ophthalmology. Oamenii de ştiinţă de la Tufts University din Boston au observat faptul că acizii graşi omega-3 - prezenţi în carnea unor specii de peşte gras, precum macroul sau somonul - reduc cu o treime riscul de apariţie a acestei afecţiuni şi par să încetinească evoluţia bolii. Astfel, dezvoltarea ambelor forme ale afecţiunii (umedă şi uscată) a fost diminuată cu 25% în cazul voluntarilor a căror dietă a fost pe acizi graşi omega-3.
Potrivit studiului, persoanele suferinde de o formă avansată a maladiei, care au urmat o dietă cu un conţinut sărac în glucide şi care au primit suplimente alimentare cu antioxidanţi, vitamina C şi minerale (zinc), au înregistrat o scădere cu 50% a riscului de agravare a bolii. Cercetătorii americani sunt de părere că acizii graşi omega-3 protejează organismul împotriva degenerescenţei maculare prin modificarea, după masă, a concentraţiei de grăsimi din sânge, care pot deveni periculoase pentru organism. Medicii recomandă consumul de peşte gras (somon, macrou, ton, hering) de două-trei ori pe săptămână, pentru a asigura doza zilnică a acizilor graşi omega-3 (650 miligrame), ce poate reduce semnificativ riscul de apariţie a degenerescenţei maculare. Mai mult, cel puţin două mese de peşte săptămânal reduc riscul de deces prin afecţiuni cardiace. O porţie de peşte trebuie să aibă în jur de 85 de grame.
Medicii consideră că omega-3 îmbunătăţeşte abilităţile de învăţare ale copiilor, reduce trigliceridele, scade hipertensiunea arterială şi ajută la funcţionarea sistemului imunitar. Cantităţi reduse de omega-3 se găsesc la peştii de apă dulce.
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine












4 Comentarii [+] Adauga un comentariu
Persoanele care suferă de tulburări de vedere, precum degenerescenÅ£a maculară, pot să consume peÅŸte gras de cel puÅ£in două ori pe săptămână, pentru a preveni agraÂÂvarea bolii, potrivit unui studiu publicat în British Journal of Ophthalmology.
Nu comunic
nimeni nu intelege ce ziceti ce aratati tv ce scrieti imbecililor
nu am nevoie de voi nu aveti nevoie de mine definitiv in veci