Sucurile acidulate dietetice, risc pentru rinichi

Postat la: 03.11.2009 18:38 Ultima actualizare: 19.10.2011 20:43

Sucurile acidulate dietetice, risc pentru rinichi

Băuturile acidulate modifică pH-ul urinar, afectând funcţiile rinichilor. Medicii recomandă apa plată, ceaiul sau laptele

Persoanele care beau zilnic cel puţin două tipuri de băuturi acidulate dietetice (cu îndulcitori artificiali) prezintă un risc dublu de a se îmbolnăvi precoce de insuficienţă renală, informează un studiu al cercetătorilor americani, publicat în ediţia on-line a cotidianului Daily Mail.

Specialiştii de la Brigham and Women's Hospital, o instituţie de învăţământ asociată Universităţii Harvard, au realizat testarea pe un eşantion de aproximativ 3.000 de femei. Ei au ţinut seama şi de alţi factori - precum vârsta, tensiunea arterială, nivelul glicemiei şi afecţiunile cardiovasculare, dependenţa de fumat - şi au demonstrat că riscul de a suferi de o insuficienţă renală se dublează în cazul persoanelor care beau regulat sucuri dietetice. Cercetătorii au precizat însă că nu ştiu dacă descoperirea lor se poate aplica şi bărbaţilor. Totuşi, medicul Julie Lin, coordonatorul studiului, adaugă faptul că sunt necesare mai multe studii pentru a putea determina cu certitudine legătura dintre îndulcitorii artificiali şi deteriorarea rapidă a funcţiei renale.

Pentru că hidratarea este foarte importantă pentru funcţia renală, urologii români ne atenţionează cu privire la tipul lichidelor pe care le bem. Este indicată apa plată, cea de izvor, ceaiul sau laptele. Şi apa minerală este recomandată, însă trebuie să fim atenţi să aibă un conţinut echilibrat în minerale şi să nu fie foarte bogată în calciu. De asemenea, spun medicii, este bine să evităm sucurile acidulate, pentru că modifică pH-ul urinar şi, în plus, au în compoziţia lor o serie de constituenţi cu efecte adverse pentru organism.

Specialiştii atrag atenţia că deshidratarea presupune formarea unei cantităţi mai mici de urină decât este normal, iar aceasta devine foarte concentrată, constituind, astfel, un factor favorizant pentru formarea de calculi în aparatul urinar.

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa