Vitamina D reduce riscul apariţiei cancerului renal cu 73 la sută
Vitamina D reduce riscul apariţiei cancerului renal cu 73 la sută
• STUDIU Aproximativ 90 la sută din conţinutul zilnic de vitamina D este sintetizat de organism în urma expunerii la razele ultraviolete
Un grup de cercetători de la Societatea Americană de Oncologie arată că bărbaţii care lucrează sau care fac sport în aer liber prezintă un risc scăzut de a se îmbolnăvi de cancer renal. Oamenii de ştiinţă precizează că riscul scade cu până la 73 la sută. Acelaşi studiu a constatat că această reducere substanţială a riscului de cancer renal se aplică doar în cazul bărbaţilor, nu şi al femeilor.
Mai mult, cercetătorii de la Institutul Naţional de Oncologie din Statele Unite ale Americii au constatat în urma acestui studiu, realizat pe un eşantion de 2.500 de persoane provenind din Europa Centrală, că numărul de tipuri de cancer, inclusiv mamar, ovarian şi colorectal, era substanţial mai mic în cazul persoanelor cu o expunere mai mare la razele ultraviolete.
Potrivit specialiştilor, vitamina D, un bine-cunoscut agent anticancerigen, este transportată de organism către ficat şi de acolo către rinichi. "Dovezile ştiinţifice sugerează faptul că vitamina D, sintetizată în general de organism după expunerea la soare, poate să prevină numeroase boli, inclusiv cancerul", explică medicul american Sara Karami, autoarea studiului.
Oamenii de ştiinţă americani au monitorizat evoluţia cazurilor
de carcinom renal (RCC), cea mai frecventă formă de cancer la
rinichi, atât în Statele Unite, cât şi pe plan mondial, timp de
peste 20 de ani.
"În studiul nostru, am analizat voluntari cu diferite profesii
pentru a estima expunerea la soare în timpul orelor de lucru. Am
observat că bărbaţii cu cele mai mari niveluri de expunere la soare
prezentau un risc mult mai mic de cancer renal comparativ cu
bărbaţii cu niveluri mici de expunere la soare", a mai spus Sara
Karami.
O reducere a concentraţiei de vitamina D în organism, cauzată probabil de un stil de viaţă tot mai sedentar şi de numărul tot mai mare al profesiilor exercitate din interiorul birourilor, reprezintă principalul factor responsabil pentru explozia numărului de cazuri de cancer renal.
Deşi câteva alimente conţin vitamina D, oamenii sintetizează 90 la sută din conţinutul zilnic de vitamina D în urma expunerii la razele ultraviolete, subliniază oamenii de ştiinţă. În ciuda rezultatelor acestui studiu, medicii avertizează asupra riscurilor de producere a cancerului de piele, cauzat de o expunere prelungită la soare.
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
















- Tag-uri:
- vitamina d
- ,risc
- ,apariţie
- ,cancer renal
[+] Adauga un comentariu