cautate avansata
DESCOPERA PRIMA
PAGINA IN FORMAT PDF

NEWSLETTER

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email.
 
Email:

HOROSCOP

Citeste pe Go4it.ro
Invenţie de ultimă oră: Twitter face Popcorn (15:00)

Doi tipi cu multă imaginaţie, voinţă şi cunoştinţe tehnice au pus la cale un aparat de făcut Popcorn special. Aparatul...
Citeste tot ...
Google lucrează la un sistem de traducere în timp real a vocii (12:00)
Megan Fox devorează bărbaţii de pe FaceBook (11:15)
Citeste pe Liga2
Echipa lui Hagi la un pas de a bate Iaşiul!
Ultimul şi, totodată, cel mai puternic meci de verificare susţinut în cantonamentul de la Mardan Sport Complex de FC Viitorul s-a disputat în această după-amiază. Adversara formaţiei antrenate de Cătălin Anghel şi Norbert Niţă a fost formaţia de Liga I, Poli Iaşi
Gafiţa, la primul gol pentru Otopeni
FC Silvania joacă trei amicale în 72 de ore

NEWS - 09 februarie 2010, 22:48

Şocant O bombă pe cale să explodeze

200 de milioane de euro, sporuri salariale câştigate de magistraţi prin sentinţe definitive

de Gabriela ŞTEFAN | 28 IANUARIE 2009

Ministerul Justiţiei se află într-un blocaj financiar de proporţii

Ministrul Predoiu vrea o nouă lege de salarizare

800 de milioane RON, adică 200 de miloane de euro, are de plătit Ministerul Justiţiei judecătorilor şi procurorilor care au obţinut în instanţă  o serie de drepturi salariale. Cifra ne-a fost comunicată oficial de către Ministerul Justiţiei şi se referă doar la sentinţele care sunt definitive. Pe rolul instanţelor de judecată se află însă alte mii de procese, încă nefinalizate, prin care magistraţii şi personalul auxiliar din sistemul judiciar solicită tot felul de sporuri. Este de presupus că şi acestea  vor fi câştigate. Practic, în momentul de faţă, Ministerul Justiţiei se află în faţa unui blocaj financiar – care riscă să se perpetueze, având în vedere faptul că încă mai sunt procese în curs de judecată – pentru care nu există o soluţie. 

Soluţiile propuse până în prezent de executiv au eşuat. Astfel, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale – săptămâna trecută - anumite prevederi ale unei ordonanţe de urgenţă prin care se stabilea ca plăţile restante ale salariaţilor din sistemul judiciar să se facă eşalonat. Ministrul Justiţiei consideră că “eliminarea discrepanţelor din sistem şi promovarea cât mai curând posibil a unei legi a salarizării care să reglementeze toate problemele apărute până acum” este singura soluţie pentru a ieşi din această criză. „Sper ca prin structurarea bugetului pe 2009 să putem ieşi din această situaţie care e nedreaptă pentru unii dintre magistraţi şi incomodă pentru Ministerul Justiţiei.

Nu se poate vorbi de o rezolvare completă a acestor chestiuni până nu avem o nouă lege a salarizării în sistemul judiaciar. Sper ca având ambele soluţii implementate, respectiv un buget substanţial majorat pe 2009 şi o nouă lege a salarizării, magistraţii şi celelalte categorii din sistem să înţeleagă că mai mult de atât nu se poate şi să-şi tempereze acţiunile pe care le intentează MJ, pe acest subiect. Sper că vom avea o înţelegere şi cu CSM în condiţiile pe care le-am indicat” – a declarat Cătălin Predoiu.

CSM ţine partea magistraţilor

La rândul său, CSM se pronunţă de asemenea pentru un act normativ privind salarizarea în domeniul Justiţiei, proiect la care a colaborat cu Ministerul Justiţiei. Într-un comunicat de presă remis redacţiei, CSM arată: “Proiectul de act normativ prevedea acordarea sporului de risc şi suprasolicitare neuropsihică, a sporului de confidenţialitate, precum şi a majorărilor salariale corespunzătoare anului 2007, însă, în contextul social - economic din a doua jumătate a anului 2008, proiectul nu mai fost promovat de Minister. Consiliul Superior al Magistraturii susţine şi reafirmă obligaţia instituţiilor statului de a respecta şi aplica hotărârile judecătoreşti, ca manifestare a respectării principiului separaţiei puterilor în stat. Deciziile ICCJ pronunţate în interesul legii sunt general obligatorii şi au putere de lege.

Ele trebuie executate, la fel ca orice hotărâri definitive şi executorii, cu bună credinţă. Consiliul Superior al Magistraturii susţine demersul magistraţilor de acordare a drepturilor salariale recunoscute pe cale judecătorească, în considerarea egalităţii de drepturi şi obligaţii”.

Info plus:

Sporurile magistraţilor

Sporurile cerute în instanţă de judecători şi procurori arată că aceştia au foarte multă imaginaţie atunci când este vorba să câştige bani: spor anticorupţie,  spor de risc şi suprasolicitare neuropsihică, spor de confidenţialitate, plata tichetelor de masă, plata contravalorii primelor de asigurare, spor „de permanenţă”, spor „de calculator”, spor „de periculozitate”, spor de vechime în muncă, spor de maternitate sau de vacanţă.
 



Da o nota acestui articol:
Nota 2,78 din 9 voturi   
COMENTEAZA

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

nume *

email *

titlu *

adauga comentariu *

* - campurile marcate cu steluta sunt obligatorii

 

63COMENTARII CITITORI

Postat de gandul.info la 27.01.2009 21:51

800 de milioane RON, adică 200 de miloane de euro, are de plătit Ministerul Justiţiei judecătorilor şi procurorilor care au obţinut în instanţă o serie de drepturi salariale. Cifra ne-a fost comunicată oficial de către Ministerul Justiţiei şi se referă doar la sentinţele care sunt definitive

 

Postat de I.F. la 27.01.2009 21:51

Iauzi banet !

 

Postat de balamuc la 27.01.2009 22:07

pai bine mai impotentule, de ce faci umbra pamantului si nu faci un proiect de lege pentru a pune lucrurile la punct? nu de aia esti pus ministru ca sa te vaicaresti. stiam si noi ca magistratii au salarii uriase.

 

Postat de der la 27.01.2009 22:10

acesti imbuibati nu se mai satura de sporuri si indemnizatii, au manarit legi pentru ei, fura pensiile batranilor si acum dau si sentinte in favoarea lor, oare vor putea fi opriti?

 

Postat de orwell la 27.01.2009 23:05

spor de stres ,ai ? pai de unde stres mai nemernicilor atata timp cat din cauza sresului nu am auzit pana astazi ca un singur judecator a cedat si si-a dat demisia ? voi stiti cum fac nemernicii astia ? in 1990 , salariatii de la abatorul slatina au mers la prefect si au cerut "spor de stres ". cand prefectul i-a inrebat care ar fi sresul la care se expun acestia au spus cat se poate de senin ca " ei cand pleaca acasa mai ascund si ei cate o bucata de carne in san si pana ajung acasa sunt foarte stresati ". probabil ca daca ii intreba cineva pe judecatori cam care este stresul la care sunt expusi vor declara si onorabilii ca atunci cand iau spaga au un mare stres.

 

Postat de thocomerius la 27.01.2009 23:24

nedocumentare anterioara - iccj s-a pronuntat in mai multe recursuri in interesul legii relativ la plata tichetelor de masäƒ, plata contravalorii primelor de asigurare si a primelor de vacanta si au decis ca magistratii nu au dreptul la asa ceva. pe spor „de permanenå£ä ƒâ€, spor „de calculator”, spor „de periculozitate” marea majoriotate a instantelor s-au pronuntat in sensul respingerii cererilor. de fapt nu am auzit de nici o cerere admisa - sunt niste enormitati, iar asemenea cereri nu sunt facute decat de o mica parte a magistratilor.
cu privire la spor anticorupå£i e, spor de risc åŸi suprasolicitare neuropsihicäƒ, spor de confidenå£ialitat e, iccj-ul a admis ril-ul promovat, asa ca nu exista dubii in privinta legalitatii lor.
celor care nu le convine ca un judecator are un salariu decent de 1000-1500 de euro,(iar nu sute de milioane cum din burta spunea boc - poate doar ce militari) nu au decat sa faca dreptul, apoi inm-ul si sa imparta dreptatea, daca sunt asa grozavi! da' cartea-i grea a' dracu'!

 

Postat de thocomerius la 27.01.2009 23:28

alta scapare a autoarei articolului - ccr a declarat neconstitutionala doar modificarea de competenta operata prin oug 75, respectiv art i si ii, nu si cele relativ la esalonarea platilor - art. iii si urm. practic, banii se vor plati, insa dosarele in curs se vor plimba din nou pe la tribunale pana sa se pronunte vreo hotarare.

 

Postat de @der la 27.01.2009 23:50

te rog frumos, nu mai posta cu acest id. adevarul der.

 

Postat de CL la 28.01.2009 04:23

cum sa aiba atat de multe favoruri o justitie ce nu isi face serviciul corect si se observa atatea favoruri pe seama altora ? cu ce v-a ajutat doamna monica macovei , data afara si criticata de atata lume , fiind data si intr-o emisiune la tvr1 ,impreuna cu blaga si fata in fata cu cateva prostituate . e a monica macovei sustinand prostitutia sa-i faca in placere lui blaga si deci favorizarea prostitutiei vis a vis de politia care ia spaga de la pestii femeilor gresite . cand femeia de fata , prostituata cu pricina a pus problema salariului mic si neconditiilor de trai decent din munca cinstita - aceasta ministra de justitie aproape ca se exprima cu ,, stai acolo la prostitutie ca sa se castige de pe urma unor asemenea moravuri foarte multi bani ceeace este contrar legii . in emisiune era invitat si george pruteanu ce se exprima in contra acestei ministrese monica . si daca e sa mai vedem si procedura lui daniel morar ce se declara de partea lui basescu ,amanand judecarea dosarului flota sau ce s-a procedat in acele vremuri eu cred ca nu au nici cel mai mic drept la a profesa acesta munca de justitie cand cel putin ca om nu judeci cat de cat moral sau corect , omeneste , simplu ci ,,papagaliceala lui dan morar cu ,,tataia traian ...basescu e incredibil de batatoare la ochi , de simplu de vazut , de explicat si de scos in afara normalului , firescului , logicii - d'apoi in justitia , judecarea corecta , in speta , fiecare caz in parte fara asemenea induceri in eroare . cred ca cea mai grava eroare si e o greseala incalculabil de grava a magistratilor de a nu judeca logic , natural , normal si nu sub influente ce se observa . nu e voie sa se preteze la asa ceva , nu au dreptul natural si normal si se considera o grava eroare de judecata omeneasca d'apoi justitiara . si de unde atunci atatia bani ce se castiga de cei cu vechime mare , functii , grade sau cum se ,,selecteaza acestia , ca dna sau csm sau mai rau ca ministri ce se preteaza la asa ceva . e inuman , e ilogic si declaratiile acestui actual ministru predoiu , niste declaratii de neinteles , de abureala , ca sa zica totusi ceva in fata camerelor de luat vederi fara sa aibe minimum de simt ca il asculta populatia si nu intelege nimic , nu intelege ce a vrut sa spuna . ei nu se gandesc ca se fac de ras ? ei nu isi da seama ca lumea se va lamuri si atunci care, cum ,pe cine judeca ?e incredibil cat a scazut valoarea, credibilitatea , respectul in justitie , judecatoriilor cu asemenea procedeuri .

 

Postat de CL la 28.01.2009 04:51

e aproape ilogic ca niste angajati in acelasi stat cu mine sa castige atati bani , atata diferenta dintre cetateni si in situatia de nejudecata a lor ca om simplu , de logica si nejudecata a lor , a judecarii naturale , ca orice om se mandreste , este laudat , e binevazut cand judeca cum trebuie , simplu ca om in toate activitatile umane , simple sau mai complicate . nu e voie a lasa astfel de oameni fara judecata judecata d'apoi si in judecatorii , dna-uri , csm-uri , politie , informatii , ministrii , presedinte . este si a fost o criza de judecata normala si acesti insi din justitie nu sunt ocoliti . se cunoaste abuzurile , proasta judecata in multe privinte in viata de zi cu zi dar sa vezi si sa nu mai ai incredere in oameni ce se preteaza asi zice judecatori , procurori , avocati sauuu care mai sunt si slaba prestatie a lor sau mai rau stramba si nedreapta , in fata populatiei , pe fata cu asemenea procedeie tip morar si traian basescu , tip monica , florica ,lisaveta si carmenuta sau cum sunt numai sa se cheme , sa fie ceva asemenea - face din persoane nevinovate ceace nu sunt , se pun in carca altora , se scutuiesc fara drept , se ascund sub identitati false si isi fac jocul murdar , taxeaza o gramada de bani pentru o munca de dat din gura , cica apara avocatul cu exprimari ,,onorata instanta , onorat judecator - cand el i n s u s i nu m a i j u d e c a c o r e c t si l o g i c . va rugam nu faceti din noi ceeace nu suntem - scutul infractorilor din justitie si culmea a ceartei pe bani , foloase necuvenite si aceste treburi ii scot nu numai in afara legii ci chiar a moralului , a normalului si nu dorim judecatorii hilare ,cesemeuri hilare , d'apoi sa am curajul sa merg in fata acestora cu o problema incredibil de importanta . nu am aceasta indrazneala in prezent , nu au voie sa puna mana pe un cel mai mic dosarel ce ne apartine noua - asa cum au avut acest curaj de a ma da in judecata de dari de bani acestui stat sau conducatorilor acestui stat , urmarile nemuncii si nepasarii spre ce urma sa se ajunga . au facut-o lata , au facut .....mailat si ce se vede . sigur si iei sa raspunda - cu respectu cuvenit o zic si politicoasa sa nu se creada ca ne tragem de bracinar - in special cand judeca prin prisma altora , pe seama altora ca si cand ar fi la autoservire gratuita . oricum , in fata lumii ei sunt cei vizati si de va puneti , oameni simpli mintea la contributie o sa vedeti singuri si sa va dati seama cat de simplu este si acestia ,justitia cat a exagerat si complicat multe treburi din statul romania .

 

Postat de CL la 28.01.2009 04:56

aceasta nejudecata asemenea acestora din justitie a facu-o corogean cu ce se cunoaste .

 

Postat de CL la 28.01.2009 05:22

se spune popular ,, sa va vina mintile acasa de pe unde umbla si pe urma stam de vorba sau se lamuresc singuri in ce induceri in eroare ati fost prinsi siii inca sunteti . e grav , e de luat in considerare , e de domeniul oamenilor de stiinta cu toate ca acestea se pot judeca si de un simplu om , observa si nu stiu cati si-au pus intrebarea aceasta ce.i cu iei , ce castiga , ,,ce-i mana pe ei in lupta aceasta oarba ? nimic , doar salarii grande ? ar fi culmea ! dar respectul omenesc nu ? dar ce obraz vor mai avea si pe cine cred ei ca vor da vina ? cand m-am dus eu singura , avand incredere in monica macovei la alegerea acesteia ca ministru , considerand-o ca femeie normala si ma refuza categoric , avand unele treburi de lamurit , intr-o privinta de sfatuire in ceeace vroiam sa intreprind , sa se cunoasca de neajungerea in situatiile acestea - am lasat nime , adresa tot ce trebuie si faptul ca lucram atunci in confectia calarasi - eu vrand sa intind o mana de ajutor insa ei sunt atat de siguri pe ei de ce au sa faca , au facut , am vazut si deceptia e incredibil de mare . moralitatea lipsa , usurinta sfidarii , credinta ca isi pot permite orice daca ai o facultate de drept , e , aceasta grandoare si sfidare a unui om ca nu se stie niciodata cu cine stai de vorba si eu una nu m-am ascuns - nu stiu din cauza carora unii intorc capul , se fac a nu cunoaste , dar cunoaste - cum vine treaba asta ? in situatia existenta nu cunosc inspre ce se merge . oricum , eu , nu ca eram datoare insa eu am incercat sa fac cunoscute unele treburi si daca nu se vrea ci se vrea tocmai minciuna si prin aceasta inselatorii grave , hilaritati mari , o nelogica observata si nu trebuie sa se complaca la asa ceva . s-a ajuns de la criza de nejudecare , aceasta ,,las-o asa ca merge asa '' la induceri in eroare grave si cei cu bun simt observa insa da din umeri a neputinta uitand ca ii afecteaza imaginea lor ca oameni , ca natiune , ca valabilitate a institutiilor acestui stat . doar sa zici ca ai institutii si capii acestora sa procedeze la judecati , judecari neclae , ca sa fie , ca sa vorbeasca ceva , ca sa determine ce se vede in prezent - eu una nu stiu cum iesiti din asta cu asemenea procedeuri de neclarificare si nu cumva sa se spuna si de neobservare sau de necunoastere . daca cunoasteti atunci fiti logici - iar daca nu puteti fi logici controlati un psihiatru , un om de stiinta ceva ca acuma voua va trebuie ca eu am cerut destul timp . e grav , nu e de gluma cu asa ceva !

 

Postat de Radu la 28.01.2009 05:41

si daca nu vor primi sporul anticoruptie, vor fi corupti cu acoperire legala?

 

Postat de CL la 28.01.2009 06:30

de se spera cumva la explicatii gen leana si costel ,, iezista explicatii'' si vor avea ei insisi -dupa ce au facut ce si cate au facut - circumstante atenuante sau o scuza cand nu se doreste lamurirea situatieiin care sunt ca numai deschid dosare , ,,fac apelul , prezenta deci ei fac doar prezenta - ca asa se numeste ce fac , ce procedeaza si de ani de zile tot promit populatiei infractorii , coruptii ei nefiind siguri pe ei si crezand abureala si minciuna cum ca au imunitate sau dreptul sau circumstante atenuante ca nu au stiut cum sa procedeze - ei avand legi scrise nuuu vorbe-n vant si cai verzi pe pereti ce vad ei acolo - deci cand se tot amana a judeca pe unii cum este adrian nastase insa nu s-au sfiit sa-i infunde in puscarie toooot pe fostii , cu revolutia , alde vlad sau stanculescu care sunt cu hotarari de puscarie si declarati cu hotarare - pe acestia actuali infractori cand li se vor continua judecarea , darea sentintei sau ei se preteaza a face doar apelul , ii cheama , zice prezent sau nu si restul in amanare . exista carti de drept , scrise ? exista pentru altii , delapidatori , hoti mai mari sau mai marunti ? vedeti dara ca mai mult se chinuieste cu infractorii galagiosi si scandalagii din urziceni iar acestia nu vor avea cum sa zica ceva deoarece au fost in fruntea , au comandat politia , judecatoriile , un minister sau altul din domeniul unei industrii , usoare , combinate , uzine de masini deci si ministrii de munca ce imi impune mie ca muncitor mult strigatul 5 milioane sau 5 milioane 400 salariu pe economie in romania prezenta , cu cheltuielile de trai civilizat ce au , avem toti dreptul fara nici cea mai mica indoiala . atunci daca ei nici atata lucru nu judeca , nu gandeste mai putem zice ...sunt corupti nu sunt competenti sau cum sunt ? sunt intr-o judecata si logica incredibil de inumana si de nesocotinta a lor ca oameni , d'apoi ca recunoscuti a fi ministrii sau socotitori corecti . atunci de unde sa ne mai mire de spart banci , bancomate , case de schimb valutar . acestia nu au circumstante de nesalariu de ajuns numai unii vor sa aibe scuze de neclaritatea prezentului sau ca ar avea imunitati . ei , nu ! nu au nici un fel de imunitate si cand te-ai dus si te inghesui la partide , la ministere , cerandu-te pe functii , e functiile alea sunt cu raspundere . asta sigur si de va invata judecatoriile , procuraturile prost ca poti da tunuri mari , ca poti de vrei sau nu sa muncesti sau si sa raspunzi sau nu si sa astepti ca mortu colacu sperand in vreo circumstanta atenuanta gen ezista esplicatii atunci nu numai ca se revolta clanu camatar sau boierica sau urziceniu - atunci sunteti mult mai infractori si nu o sa se mai numeasca corupti ci chiar asa cum sunteti . ca lumea se lamureste si va va vedea cu iei brat la brat si doar cu ...prezenta facuta . prezenta ... o anumita prezenta a multora , exemplu bombardatii la madrid si din a caror personagii politice existau ei in trenurile acelea si atata lume , romani ce se fac sesizati prin tarile altora , aproape linsati de italieni si voi va crizati si faceti apelul unor cunoscuti si arhicunoscuti ce numai imunitate nu au . da , nu au nici o imunitate - mai ales in conditiile de emigrare masiva si averi pe nedrept . dar sa mai ai si procurori cu sute de milioane salar si sa te sfadesti pe treaba asta cum este in fata populatiei ?

 

Postat de CL la 28.01.2009 06:46

tocmai vrand sa sfidati voi insisi v ati sfidat , va faceti de ras cam mereu , decadeti usor usor ca sa nu cadeti chiar boc si de aveti aceasta preocupare de luat salariu urias , aceasta tocmeala nerusinata ca tot voua nu va ajunge , aceasta tinere de creier , aceasta psihoza de lacomie si nemaistiind de rusinea populatie ce va vede la teveuri , aceasta plimbare , vizite la procuraturi a celor vizati si bataia de joc catre populatia nevinovata , cu amanari si de minciuni gen imunitati iar femei de 66 si 86 de ani si cate , cate au vazut puscaria siiiiiii cu danieli , monici siiii alte parascovenii nu aveti decat de perdit mult mai scump decat un salar de sute de milioane . de fapt e viata voastra si faceti ce vreti , traii cum vreti dar pretentii sa nu aveti la vreeeooo ...ezista esplicatii .

 

Postat de Ion Stanica la 28.01.2009 07:27

o betiva de judecatoare a iesit la pensie cu 120.000.000 lei vechi.........
daca a iesit cu 85% din ultimul salariu, ce retributie a avut betiva ???????????????????

 

Postat de Moesia la 28.01.2009 07:53

cata moralitate!!!ei cer... ei aproba. este la fel ca in cazul repartizarii de bsescu catre basescu a unei locuinte. de aceea procurorii au rezolvat repede cazul. stiau ca la ei este mult deasupra legii abuzul! dar acolo era vorba de o suta de mii - acum avem de-a face cu sute de milioane de euro! putina rusine! dar ai cui cere .... la toate acele sporuri , va rog sa adaugati plata chiriilor , care nu sunt mici. bine ca presa s-a ocupat de parlamentari. si uitati unde este coruptia. la....magistrati si, procurori si politisti - acasa! strigatul lui morar din adancuri in pustietate! tpentru ei .... dreptate. dar nu si pentru... catei, evident!

 

Postat de petru la 28.01.2009 07:55

solutia la acest gen de probleme ne-au oferit-o acum doua mii de ani romanii ! cand nu a putut trece de senat ( ca la noi ! ) poporul a apelet la referendum, retragand ,,delegarea'' pe care o acordase senatorilor si a votat direct , fara imputerniciti ! cred ca un referendum pe doua-trei teme , bine pregatit , ar rezolva problema . mie daca nu-mi convine de ,,aparatorul'' pe care-l platesc ii retrag imputernicirea ! punct.

 

Postat de ref.articol la 28.01.2009 08:46

...acesti bani ,stimati magistrati,sa fie cheltuiti,va rugam din suflet,numai ptr.lumanari!

 

Postat de ploiesteanu la 28.01.2009 09:04

acestor nesimtiti, care-si judeca propriile procese si pe care nu au cum sa le castige, propun sa li se ia din salariu contravaloare tuturor proceselor pierdute de romania la cedo si sa li se mai dea urmatoarele sporuri: spor de belit-80%; spor de supt-75%;

 

Postat de vasile la 28.01.2009 09:04

@thocomerius
nu ma deranjeaza ca magistratii sa aiba salarii de 1000-1500 de euro. dar pe langa aceste salarii nu este normal sa aiba acele sporuri parsive care le dubleaza uneori salariile. sporul de anticoruptie si sporul de confidentialitate (impreuna sunt 65%) chiar daca sunt legale, nu sunt si morale. calitatile unui judecator ar trebui sa fie in primul rand corectitudinea si incoruptibilitatea. daca statul da spor de anticoruptie, spune de fapt ca magistratul este coruptibil si il platim suplimentar ca sa nu mai fie coruptibil. in ceea ce priveste sporul de confidentialitate, chiar nu imi dau seama la ce se refera. sa nu divulge discutiile pe care le poarta magistratii la cafea?! trebuie sa pornim de la definitia confidentialitatii fata de angajator. angajatorul magistratilor este ministerul justitiei, asa ca, sunt curios ce fel de informatii (care nu sunt publice, dar fiind vorba de un minister, toata activitatea acestuia trebuie sa fie accesibila publicului) intra in "posesia" magistratului care ar afecta activitatea ministerului daca ar fi dezvaluite? eu cred ca asemenea informatii ar putea face obiectul unor actiuni penale, dar atunci nu mai putem vorbi de respectarea confidentialitatii, nu? pe langa faptul ca in mediul privat, daca nu respecti confidentialitatea fata de angajator, esti bun de plata. practic, aceste doua sporuri sunt o "spaga" mascata pe care o da statul magistratilor. repet, sunt de acord ca un magistrat de la curtea de apel sa aiba 1500 euro salar, dar fara sporuri. trebuie sa ne raportam la salariul minim care este undeva la 140 de euro. or un salariu al magistratilor de 10 ori mai mare decat salariul minim, cred eu ca este suficient fara sa le acordam o gramada de sporuri. daca la 1500 adaugi cele doua sporuri de 65% rezulta un venit de 2475 euro, adica de 17 ori mai mare ca salariul minim. chiar daca recunosc eforturile depuse de magistrati (nu de toti din pacate), asemenea venituri sunt exagerate. si sa nu ma contrazici ca nu au asemenea venituri pentru ca sunt publicate declaratiile de avere ale magistratilor pe site-ul csm. si sunt de acord cu magistratii care si-au obtinut drepturile in instanta pentru ca daca exista o lege, aceasta trebuie sa fie respectata, chiar daca nu este normala, asa cum am spus mai sus.

 

Postat de ion la 28.01.2009 09:06

maine o scrieti despre medici, poimaine despre profesori, functionari si tot asa. sper sa aveti parte de aceeasi partinire de care dati dumneavoastra dovada in activitatea de doi bani pe care o faceti.

 

Postat de vox populi la 28.01.2009 09:12

in tara lui papura voda, parlamentarii fac legi in avantajul lor, judecatorii dau sentinte in avantajul lor si fraierul de contribuabil ii plateste pe acesti nemernici.

 

Postat de comi la 28.01.2009 09:12

intregul corp de magistrati din romania,trebuie urgent verificat prin concurs de competenta si profcesionalism, iar cei care nu-l trec , afara. sa-si caute de lucru ,in alte domenii ,din pacate se vede clar ca, romania , nu poate fi condusa decat prin dictatura s-au forma prezidentiala , altfel ne desfiintam. iar ca pe vremea lui cuza, sa vina domn strain sa ne conduca si caruia sa ne plecam cu supunere, ce popor este asta???

 

Postat de gion la 28.01.2009 09:19

poporul roman lucra pentru clasa mancatoare care foloseste fel de fel de smecherii pentru a-si da bani. nu este o clasa sociala care sa se impotriveasca.

 

Postat de nick la 28.01.2009 09:50

am vizionat emisiunea sinteza zilei din data de 27.01.2009 precum si alte emisiuni ã®n care s-au aräƒtat sporurile åŸi primele pe care le-au primit personalul din justiå£ie eu lucrez ã®n justiå£ie åŸi niciodatäƒ nu am primit vreo primäƒ de paåŸte, cräƒciun sau ziua justiå£iei. de unde tot näƒscociå£i asemenea venituri? este evident cäƒ se doreåŸte o denigrare a justiå£iei lovind ã®n cei care lucreazäƒ ã®n acest sistem. cine a luat asemenea prime? de ce nu luaå£i un stat de platäƒ al unui judecäƒtor sau grefier säƒ vedeå£i diferenå£a ã®ntre veniturile pe care dv le afiåŸaå&poun d;i åŸi cele pe care noi le ã®ncasäƒm. nu vreau säƒ ader la räƒzboiul dintre categoriile sociale care vor mäƒrire de salarii, dar consider cäƒ ar fi corect din partea dv ca fäƒcã¢nd comparaå£ii salariale säƒ faceå£i comparaå£ii åŸi cu privire la volumul de muncäƒ.puneå£ivä ;ƒ ã®n locul unui complet de judecatäƒ care inträƒ ã®n åŸedinå£äƒ cu 80-100 de dosare säƒptäƒmã¢nal. credeå£i-m äƒ este greu säƒ numeri paginile acestor dosare dar säƒ le soluå£ionezi este uåŸor säƒ ã®l denigrezi pe cel care lucreazäƒ 10-12 ore zilnic, care ã®å Ÿi vede familia doar dupäƒ ora 22.00, care nu mai are dreptul säƒ aibäƒ nici un alt venit dar oare cine ar vrea säƒ fie ã®n locul lui?cred cäƒ profesional ar fi ca atunci cã¢nd obå£ineå£i informaå£ ;ii despre veniturile personalului care lucreazäƒ ã®n justiå£ie säƒ verificaå£i dacäƒ sumele respective nu cumva sunt utopice sau dacäƒ nu cumva asemenea venituri sunt apanajul celor care lucreazäƒ ã®n csm. cei care lucreazäƒ efectiv ã®ntr-o instanå£äƒ de judecatäƒ obå£ine asemenea venituri ã®n 3 luni de zile, iar primele de cräƒciun sau paåŸte , sau sporurile de care se tot face vorbire cred cäƒ s-au dat ã®n altäƒ å£aräƒ dar la noi nu.

 

Postat de Anca la 28.01.2009 09:57

ce inseamna ,,spor anticoruptie'' si cat o fi el? o mai exista si prin alte tari un astfel de spor ? o judecatoare beata primeste pensie 12000,si apoi se plang domnii ministrii ca nu au bani pentru pensiile normale si ca sunt prea multi pensionari.

 

Postat de gica cizmaru la 28.01.2009 10:00

niste nemernici! halal justitie!!

 

Postat de eu la 28.01.2009 10:07

mai orwell tu de unde stii ca cei din justitie nu au dreptul la sporul de stres? precis parintii lucreza in invatamant ori tu esti un mecanic pe undeva si crezi ca daca tu ai mintea odihnita si nu esti stresat nu este nimeni. un complet de judecata intra cu 150 de dosare pe saptamana. cred ca tu nu stii sa numeri atatea pagini cate trebuie sa studieze un magistrat sau un grefier. bineinteles pt politicieni votul celor din justitie nu conteaza ca ei sunt putini (10.000 in total) pe cand din invatamant se pot aduna 400 000 voturi. alta viata, nu? eu zic ca inainte de a scrie de dragul de a nu uita literele mai documenteaza/te si tu...nu de alta dar sunt destui retardati in tara asta ca sa le mai ingrosi si tu randurile. si pt cultura ta sporurile astea sunt doar pe hartie si in lege la fel ca la profesori dar nu le ia nimeni decat cei de la csm. scuze daca am fost un pic malitios dar cred ca este o dovada de bun simt sa nu vb daca nu cunosti

 

Postat de Cornelia Galavan la 28.01.2009 10:25

6000 de magistrati - 6000 de dunezei in robe in cea mai corupta tara din europa ?
12 ani de cosmar.justitia si magistratiim-au distrus vita mai mult decat accidentul. 'asasini ai soselelor dormiti linistit. justitia va vegheaza somnul'.
victima accidentului devine victima magistraturii. dispretul
fata de cetatean si reforma justitiei. magistratii au salarii fabuloase si raspunderi formale. sporuri de stres pentru ... justitiabili nu pentru magistrati. pe cand sporuri si pentru dispretul fata de justitiabili ?

am adus la cunostinta tragedia mea si comisarului olli rehn .nmele meu este cornelia galavan si de 12 ani ca victima a unui accident rutier in calitate de 'simplu cetatean' am avut incredere iin justitie. am fost onaiva. am organizat pe 1 ianuarie 2001, la inceput de secol si mileniu, in fata guvernului, prima actiune de protest fata de modul cum se solutioneaza in romania tragediile miilor de accidente rutiere. am protestat desemeni si in fata csm unde am fost tratata cu dispret de presedintele iulian galca pentu ca am solicitat tragerea la raspundere a unor magistrat. acelasi dispret l-am gasit si la parchetul general in audienta avuta la tanase joita procuror general. consider csm-ul ca un sindicat al magistratilor care lupta pentru reforma in justitie numai in ce priveste salarizarea lipsita de fundament si de bun simt in comparatie cu veniturile cetatenilor care le asigura remunerarea. in acest sens trbuie mentionata reletia de perversitate dintre ministerul justitiei care numai are decat un rol administrativ de decor si csm constituit ca o casta.dupa aproape 20 de ani de reforma de forma si nu de fond si datorita ue mi-e frica sa mai intru intr-o sala de judecata asa cum mi-se intampla acum dupa 12 ani petrecuti in 'malaxorul justitiei' unde mi-a fost calcata in picioare demnitatea umana si unde am ajuns sa-mi 'cersesc' dreptul la viata.deasemeni ma intreb in mod care este contributia csm -ului ce in ce priveste lupta impotriva coruptiei din moment ce romania dupa aproape 20 de ani de tranzitie sa fie cea mai corupta tara din europa ? 6.000 de magistrati cu salariile lor 'modeste' au pe an cate 2 luni de concediu ce totalizeaza 12.000 de luni adica 1.000 de ani !
ministrul catalin predoiu ca avocat cunoaste bine calitatea magistratului si a actului de justitie. la fel si presedintele traian basescu dar nu pot lua o atitudine datorita comisiei europene care si asa monitorizeaza justitia de ani de zile. monitorizarea ar trebui ridicata atunci cand magistratul de tip european va respecta cetateanul adica justitiabilul din a carei retributie traieste asa cum se intampla in tarile normale cu democratie reala din europa.
'asasini ai soselelor dormiti linistit. justitia va vegheaza somnul !
este dureros si jignitor pentru conditia umana felul in care sunt solutionate in justitie tragediile accidentelor de circulatie in romania in comparatie ca tarile cu adevarat civilizate din europa. este incredbil ce mi-se intampla mie dupa 12 ani de cosmar petrecuti intre spitale si instantele de judecata. in prezent la judecatoria sectorului 4 este pe rol un proces civil prin care solicit ca si in alti ani 'reactualizarea prestatiei lunare' la care a fost obligat autorul accidentului sa mi-o achite ca despagubire-daune materiale. aceasta prestatie lunara reprezinta in mod logic diferenta dintre pensia pe care o primesc pentru incapacitate de munca fiind infirma, si salariul pe care l-as fi avut daca nu se producea tragicul accident.
pe 20 ianuarie este al-5-lea termen iar judecatorul tergiverseaza procesul solicitand probe privind incapacitatea mea de munca cu toate ca am depus la dosar decizia de pensionare atat de anul trecut cat si deanul acesta fiind pensionata de 10 ani de diferite comisii. aceasta procedura ne mai fiind folosita de celalti judecatori ai aceleiasi judecatorii.datorita starii de sanatate ce mi-se agraveaza permanent dar si starii psihice emotionale am solicitat ca procesul sa se judece in lisa mea ajungand sa mi-se faca lehamite. si cum sa nu mi-sa faca lehamite de aceasta justitie inumana care a stabilit ca autorul accidentului nu poate sa-mi acite prestatia lunara in intregime beneficiind de 'protectie sociala' iar eu victima infirma, bolnava distrusa pentru tot restul vietii pird lunar 2.000.000 lei. cu acesti bani autorul tragediei mele isi cumpara benzina pentru autoturismu personal. cum sa nu-mi fie lehamite de aceasta justitie cand pentru a putea recupera aceste sume am solicitat mentinerea sechestrului asigurator asupra bunului imobil, dar instanta nu a fost de acord iar acesta a instrainat apartamentul vinzadu-l...singurului copil, mostenitor de fapt si de drep.aceasta justitie m-a distrus decat accidentul propriuzis. ma consider condamnata si injosita mai rau decat in penitenciar. si toate acestea pentru ca am avut incredere in justitie ca o naiva ce am fost.dupa 12 ani de cosmar am ajuns sa-mi cersesc in instanta dreptul la viata si demnitate. cred ca voi intra in cartea recordurilor cu aceste procese penibile si jignitoare chiar pentru o justitie ce nu este nici acum dupa aproape 20 de ani de reforme in slujba cetateanului. mai bine muream in accident.pe data de 20 ianuarie am avut al-6-lea termen perioada in care din nou sunt internata in spital.

toate acestea m-au determinat ca intre spitale si instante judecatoresti sa ma implic civic si sa derulez singura in carje proiectul 'lacrima rutiera' inca din 2001 si care are loc anual cu ocazia zilei mondiale de comemorare a victimelor traficului rutier. proiectul fiind apreciat de diferite personalitati ca jonathan scheele, principesa margareta, traian basescu, dr. raed arafat, presedintele federatiei europene a victimelor rutiere brigitte chaudhry si altii iar la gala societatii civile - 2006 unde am participat la sugestia unui reprezentant al delegatiei uniunii europene, proiectul a obtinut mentiunea speciala.
proiectul disprtuit de institutiile statului roman a fost apreciat chiar si de comisia europeana la cel mai inalt nivel prin presedintele manuel barroso si secretarul general terry davis care au trimis mesaje cu ocazia celei de a-viii-a editie a proiectului 'lacrima rutiera' ce a avut loc anul trecut pe 16 noiembrie in piata universitatii

reforma in justitie reala.nu demagogie.
magistratul in slujba cetateanului nu cetateanul in slujba magistratului.

in sustinerea celor afirmate mai sus pot pune la dispozitie probe concludente.

 

Postat de nick la 28.01.2009 10:28

mai ploestene eu cred ca tie tie necaz ca nu lucrezi in justitie. ca altfel sunt sigur ca si tu te judecai pt un drept care desi este stipulat in lege ca ti se cuvine nu ti/l da nimeni. dar tu sa nu recunosti ca doar nu esti prost!! este mai usor sa iti dai cu parerea ca asa facem toti decat sa incerci sa te documentezi si sa vb ca un om cu creierul la el. cat despre cedo cred ca habar nu ai ce inseamna. putin stiu ca daca romania nu a fost condamnata la cedo in si mai multe cazuri se datoreaza magistratilor care au reusit sa se descurce in hatisul legislativ creat de bravii nostri politicieni. dar astea sunt lucruri tehnice care depasesc nivelul unui dat din gura. toata lumea raporteaza justitia la lupta anticoruptie. mai tu chiar crezi ca magistratii ar fi lasati sa lupte cu coruptia. cred ca esti un copil in ale dreptului sau nu cred ca ai deschis vreodata vreo carte de drept. judecatorul aplica o lege. daca o are o aplica daca nu...ia ghici ...nu o aplica dar suporta comentariile celor ca tine. eu stiu ca exista si magistrati care lasa de dorit dar si sa lucreyi 10-12 ore pe zi si sa iei un salariu ca un invatator care lucreaza 4 ore pe zi, parca nu mai ai chef de munca. iar sporurile de care vb tu le iau cei din csm si de la iccj. asta asa ca sa mai stii si tu cate ceva de prin romanica asta

 

Postat de citroen la 28.01.2009 10:54

au ajuns sa schimbe legile dupa bunul plac,vezi retrocedarile,fac declaratii halucinante,vezi pivniceru,vezi pe boul asta nou de la csm care vorbeste nu mai putin de anularea unei legi,asta se intampla cand ii dai la bou putere,se crede dumnezeu,dar sa castigi banii astia de la statul roman,si ei fac parte din statul asta ,nu?si sa-ti bati joc de legi si de oameni,a ajuns ca un fond in civil sa tina 3 ani,si pe tine sa te doara in dos este vorba hoastei theodoru,inadmisibil!

 

Postat de eu la 28.01.2009 11:34

spor de stat pe buda nu doriti ? se poate echivala cu sporul de toxicitate . mare nerusinare .

 

Postat de pop ion la 28.01.2009 11:40

niste nenorociti.ei cer ,ei judeca si normal ca castiga.daca te judeci tu ca sa-ti faca dreptatre mai cere si spaga,nu ca sa faca ceva ilegal ci ca sa judece drept.bine ca au prosti destui sa plateasca.jeguri morale

 

Postat de anonimus la 28.01.2009 11:46

da mai anca si in alte tari cele mai mari salarii din randul bugetarilor sunt cele din justitie fiindca si in alte tari cei ce lucreaza in justitie sunt limitati doar la aceasta activitate, motiv pentru care au salarii cuprinse intre 10-13000 euro. iar cu privire la judecatoarea beata tu ai dreptate este o imagine deplorabila si care ar fi trebuit pedepsita de csm mult mai ferm. dar oare este corect ca asta sa fie imaginea tuturor celor care lucreaza in justitie. de ce oare nu se vorbeste de cei care scriu tratate , monografii in drept. este foarte usor sa condamni, dar oare numai in justitie exista asemenea derapaje. dar eu cred ca ne este greu sa recunoastem ca nici noi nu suntem altfel. iar in ceea ce priveste pensia eu sincer nu i/as da/o acestei judecatoare dar nu cred ca este corect ca dupa o viata de munca ]n care statul nu ti/a dat voie sa ai alte venituri, in care lucrezi 10/12 0re pe zi citind mii de pagini saptamanal, in care tot timpul trebuie sa citesti sute de legi,in care toti vad in tine un corupt sa fi egal in pensie cu cel care nu a deschis o carte toata viata, care dupa program se duce la birt sau cum este cayul profesorilor lucreaza 4 ore pe zi, si pot lucra si la alte institutii, sau pot da meditatii. eu las la aprecierea ta si sunt sigur ca iti vei da un raspuns obiectiv. jusdtitia este un domeniu delicat in orice tara fiindca intodeauna cineva are de pierdut, chiar sin atunci cand partile se impaca in timpul procesului asa este peste to in lume. dar vei fi tare dezamagita daca ai stii ce privilegii au cei din justitie in alte tari si aici nu ma refer la sua. eu nu as raporta toata justitia la lupat anticoruptie. dupa parerea mea asta nu are legaturacu justitia

 

Postat de lupii paznici la oi la 28.01.2009 11:49

aceasta categorie de functionari, lacomi pt.ei ca lupii,primesc niste salarii si sporuri, precum si pensii de dezmat, cu acestea ridica artificial cistigul si pensia medie, ducind la un rezultat statistic fals. dar, nu sunt singurii beneficiari ai unor legi speciale, se stiu cine sunt+ cei care prin diferite statute ca: profesorii, politistii, sa si-au facut diferite statute de casta. ei si altii ca ei au ajuns ca
modifica bugetul national, dindu-si singuri salarii si sporuri enorme, desi bugetul national il elaboreaza numai guvernul.felul cum se baga ei peste guvern, este neconstitutional, nu respecta principiul separarii puterilor in stat. halal juristi, "lupi paznici la oi"!
pentru a stabili asa zisa importanta sociala a fiecarei grupe de salarizare: productie sau birocratie, exista posibilitatea adaptarii legii salarizarii dinainte de '89, precum si a legii
154/98****://***.eed.usv.ro/~u nisind/legi_si_decre te/lege154_98.htm.to todata, legea
actuala a pensiilor pe puncte trebuie generalizata la toti salariatii(cum s-a elaborat initial cu limitare lan 5 puncte). aceste legi trebuie elaborate fara privilegii de casta mai mari ca ale cosmonautilor, caci ne vor duce bugetul la "sapa de lemn", rezultatele se vad in aceste zile: inghetarea salariilor si
pensiilor,imposibil itatea elaborarii bugetului national!
pentru a stabili ce e mai important: productia sau birocratia, oul sau gaina,etc. ?
un posibil model, ar putea fi, echilibrul recesiv energie activa-energie reactiva din sistemul electroenergetic.
derapajul spre reductionist trebuie neglijat, deoarece utilizarea unui model analogic adecvat conduce la cresterea informatiei( a ordinii) si scaderea entropiei...ceeace este de dorit.
energia reactiva(birocratia) ajuta la producerea energiei active-valutare(productia), care doar ea se factureaza.
orice crestere necontrolata a energiei reactive(birocratia) conduce la "incarcarea" suplimentara a retelelor cu "supratensiuni" si posibile "conturnari"...d e ex: avaria
****://***.glasulmaramure sului.ro/main.php?sh ow=40&lang=ro&am p;name=#catastrofa_e lectrica_
scurtcirc uiteaza_baimarenii, cind la citeva blocuri a aparut o supratensiune care a
ars toate aparatele casnice..
in prezent, asistam la o crestere nemaintilnita a birocratiei( a muncii asa zis intelectuale) -vezi birocratia administrativa de la toate nivelele, inclusiv financiare, cu rezultatele negative care se vad, de ex., in cazul financiar-criza actuala.
ori, prioritara este productia de bunuri materiale, care aduce aport “valutar”, este energia activa. acesta poate fi si unul din criteriile de salarizare, astfel ca de cele mai bune salarii sa beneficieze salariatii care creaza si produc masini (constructia de masini, etc), nu cei care le exploateaza sau cei care ajuta la productie.
sub acesta prioritate, s-au realizat, inainte de ‘89, toate obiectivele industriale si de constructii de care beneficem si acum.
daca reducem putin amploarea cercetarii unor evenimente recente, neproductive, imature la nivel istoric si o intetim pe cea a istoriei tehnologice recente reale a tarii noastre vom gasi raspunsuri la cum s-au realizat inainte '89, cu aceelasi tip de oameni, miracole pt.ziua de azi : autostrazi, baraje, lacuri de acumulare, metrou, transfagarasan, porturi si aeroporturi, poduri peste dunare, canal dunare-marea neagra, ecluze, docuri uscate, hidro, termo centrale, fabrici, echipamente si masini,
combinate chimice, siderurgice, mine de suprafata, constructii de locuinte, sistematizari de orase,agricultura, canale irigatii, sere, etc.
toate cele de mai sus s-au facut cu o lege de salarizare cu grile echilibrate si cu multa munca organizata, care a produs productie, nu numai divertisment, publicitate, sinecuri, cabotinaj, ca in prezent.
si atunci pe linga productie erau si: birocratie, administratii centrale si locale, invatamint, artisti, actori, pensionari, elevi, studenti, etc. care primeau salarii, burse, sa., dar erau de 3 ori mai putini, la o productie industriala si agricola de cca. 5ori mai mare fata de cea de azi.
dupa 20 de ani ("vingt ans aprã¨s"), sa cautam, sa vedem ce inseamna: ipcm, iptana,
ipromet, iprolam, icpet, isph, ipcf, ccsiteh, ccsitmrtu, proiect, iprotim, tcind, ich,
energoconstructia, energomontaj,eectromontaj, cccf, icim, etc + fabricile, ias-urile,
etc. care produceau atunci... si cum aceasta cultura tehnologica romaneasca, adaptata,
ne poate ajuta pentru ce avem de facut acum ? altfel, nu peste mult timp, o sa apara
pe plaiurile noastre o noua disciplina- arheologia tehnologica!

 

Postat de Lord la 28.01.2009 11:51

cine face parte [dreptate] parte isi face. ce nu este normal?

 

Postat de Lord la 28.01.2009 11:53

cine face parte [dreptate] parte isi face .ce nu este normal?

 

Postat de mihai la 28.01.2009 11:55

bai triceratopsule, de unde ai scos-o k militarii au sute de milioane si nababii de judecatori au doar 1000 juma de euro????????? ti-as aduce niste argumente irefutabile stimabilul meu jude dar nu am spatiu destul pentru expunere. esti penibil ca, dealtfel intreaga casta sin care faci parte (tu, nevasta-ta sau mai stiu eu ce rubedenie). afla k am si eu rude in magistratura, chiar la un nivel destul de mare...asa k nu induce lumea in eroare. unii se chinuie ani de zile sa-si cumpere o masina decenta sau o locuinta, pe cand voracii astia din magistratura si-au tras mertane, vilane si terenuri la greu pe banii contribuabililor. avetzi impresia k suntetzi dumnezei in tara asta dar suntetzi doar niste lipitori ordinare pe banu public. suntetzi patetici iar credibilitatea voastra se indreapta vertiginos catre groapa marianelor.

 

Postat de Lord la 28.01.2009 11:55

cine face parte [dreptate ] parte isi face . ce vi se pare anormal?

 

Postat de jus la 28.01.2009 11:55

mai citroen tu nu ai citit cat a scris m.pivniceru care este una din marii profesori de drept ai romaniei si crede/ma nu face parte din categoria prof de drept gen e. udrea. cu privire la procesele de civ care tin 3 ani ai dreptate dar nu este vina judecatorilor ca trebuie sa intre in sedinta cu 200 de dosare ca experti nu sunt etc. daca ar hotara un doasar fara probe nu ar fi bine daca stau 3 ani dupa o expertiza iara nu este bine. mai ca la noi la nimenea. fa/te judecator si vei vedea ca poate realitaea este alta. si stii tu ceva care merge in tara asta? de ce ar merge justitia
?

 

Postat de cucu la 28.01.2009 12:18

cred ca ar trebui desvitata justitia si sa se infinteze justitia tiganeasca sa fie in fiecare localitate un bulibasa care inpreuna cu stful sau sa judece pe excroci.

 

Postat de titel la 28.01.2009 13:12

le mai sugerez magistratilor inca un spor: sporul de nesimtire !!! la asta nu s-au gandit?

 

Postat de gigi la 28.01.2009 13:12

cum e posibil ca intr-un statb de drept justitia sa decida salariile? in orice democratie asta e atrinbutul guvernului, numai la noi am ajuns sa decida niste judecatori corupti ....normal ar fi ca guvernul sa nu plateasca acesti bani, si sa dea o lege prin care sa interzica expres magistratilor sa mai judece asemenea procese, salariile se stabilesc prin negocieri administrative nu prin justitie; eu daca dau firma in judecata ca mai vreau 10 sporuri, imi da dreptate justitia? ca asa ar trebui, daca ne raportam cum au procedat pentru ei insisi

 

Postat de justitiarul la 28.01.2009 13:40

bine ca au avut grija sa-si mareasca lefurile si sporurile, coruptilor sa le tina dosarele la prafuit, la fel si criminalilor comunisti din '89 si sa pastreze constitutia care le permite jaful, spaga si strecurarea prin labirintul de legi in favoarea corupatorilor si coruptilor!

 

Postat de crissm0 la 28.01.2009 13:56

spor anticoruptie???? ha ,ha,ha ce bine ar ras...majoritatea magistratilor ar trebui sa vina cu bani de acasa, sa ajunga cu coruptia la zero....sa le mai dea si spor....minunat ;)))

 

Postat de basescu incerca la 28.01.2009 14:06

din rasputeri sa protejeze mafia politica,din rrrrromania manelisto-tiganeasca-m asono-sectanta adica partidele,parlamentul,senatul,guvernul, ministerele,biroctra tia institutionalizata si pe el ca sa nu cumva sa nu poata sa cheltuiasca cu c urvele,flota auto,yahturile,conturile personale,excursiile in strainatate cheltuie din bugetul de stat,adica din buzunarele noastre ale celor 22.000.000 de platitori de taxe si impozite la guvern,mai putin decit ce au cheltuit pe 2008! de fapt asta-i doare pe basescu-tradiceanu-bo c-guzganian-sulfina- vladescu-i onut popescu-daianu-stolojan- vintu-patriciu-nasta se-iliescu-tapu-berc eanu-s i toti porcii care s-au perindat pe scena politica a romaniei din momentul crimelor din decembrie 89 si pin acuma.

 

Postat de stroie muioveni la 28.01.2009 14:14

sa se instituie tripla taxa ori 3 de prima intrare in rrrromania a fiecarei masini care are in rezervor benzina sau motorina de dincolo,ca sa nu fie somerizati 3000 de oameni de la petrom si sa le dea la petrom tovarasul prim ministru basescu-stolojean boc- cite 250 de miliarde de lei ca sa nu distrugem industria nationala a romaniei de facut bani pentru patriciu-vinti-tradicea ni -basila & gasca! acum nu sare basila in sus cu ca catu ala de boc sa urle ca 3000 de romani ramin fara locuri de munca? sau aia nu e francezi,deci da-i in m.a.s.a!

 

Postat de din pisica la 28.01.2009 14:51

magistratii sunt indivizi nepregatiti, incompetenti, cu background comunist care iau decizii stramble in propriul lor folos. v-ati intrebat sau ati facut calculul cat costa vilele lor, ce averi au, cat anume au furat? procurorii, judecatorii, trebuie schimbati in totalitate, absolut toti! atentie, cei tineri sunt la fel de rai. ce iese din pisica tot soareci mananca!

 

Postat de ASTA E TARA la 28.01.2009 14:55

asta este tara lui basescu: comunistii si criminalii sa aiba venit lunar de 300 milioane lei vechi!!! Dar numai ei, ca asa vrea marinarul

 

Postat de anonimus la 28.01.2009 15:23

mai "din pisica" eu cred ca tu ai vrut sa spui ca si magistratii si medici si profesorii sunt niste corupti numai tu esti cinstit si de isprava. si eu cred ca esti singur om de pe pamant perfect, ã®nalt frumos si modest chiar daca ai creierul ca de pisica.

 

Postat de G. la 28.01.2009 16:52

macar judecatorii muncesc de rup pe banii aia. si nu sunt multi bani fata de alte categorii de salariati din domeniul juridic.
in alte domenii ... altii freaca menta. iar altii fura de sparg de la serviciu.
dar magistratii sunt tinta atacurilor din cauza unor frustrati ...

 

Postat de unul satul de astia la 28.01.2009 17:56

cei mai josnici, lacomi si lipsiti de demnitate oameni sunt in justitie; dl boc trebuie sa faca ceva pt a schimba din temelii modul de calculare a salarizarii /sporurilor/pensiilor speciale,etc, ale acestor capuse ce sug sangele poporului roman; sunt strigatoare la cer castigurile acestor nesimtiti !

 

Postat de anonim la 28.01.2009 17:58

faceti-va magistrati si pe urma vorbiti!

 

Postat de ANTIIGNORANT la 28.01.2009 18:14

multi politicieni sunt corupti subtil de ue si nato –solutia ptr. criza-consumati produse romanesti in special de la taranii romani - salarii de minim 8 mil.. daca nu vreti sa fie genocid prin foamete in romania...nu exista alta solutie !stare de urgenta - solutia ---toti somerii au loc in agricultura si irigatii …etc-nimicite de mafia statala de dupa 89!politicienii asteapta moartea unor romani!criza si genocidul!fara agricultura romania este sabotata -ajungem sclavii lumii! csat- in caz de razboi mondial vom crapa de foame…! planul secret este ca romanii sa fie datori vanduti altor tari ,si folositi pe post de sclavi ... daca va uitati cine sprijina mari personalitati ,din umbra ,veti vedea de unde vine raul in romania si genocidul organizat de toate tipurile….egoismul , ignoranta unor profesori …de unde 50 la suta mariri de salarii ?din averile coruptilor (niste criminali psihologici...teroristi psihologici...)esti sclavul-cobaiul perfect daca mananci numai produse din import si inghiti orice iti baga pe gat manipulatorii popoarelor... ---- cei din serviciile secrete .... politie si armata stiu cumva ,sunt constienti ce se pregateste la copiii si nepotii lor???—cipurile--- desteptarea .... 5ani va dura criza…"va veni vremea ca oamenii sa innebuneasca si cand vor vedea pe cineva ca nu innebuneste se vor scula asupra lui,zicandu-i ca el este nebun,pentru ca nu este asemenea lor". antonie-- este bine sa pastrati distanta de demonii unor politicieni…daca nu stiti sa respingeti energiile lor negative…. ce vor manca romanii in urmatorii 5 ani??? chimicale de la ue????-pensionarii isi scot pantofii la vanzare ptr bani de paine…. haos…. ignoranta ucide!nu pierdeti timp…romania este in putrefactie… cine a dat diplome la ticalosii astia care tortureaza romanii???merita diplome de teroristi ! izolarea coruptilor-teroristi urgent!!!toti hotii din ro sunt armata politicienilor corupti si incompetenti … salariile pensiile peste 5-3000 ron micsorate altfel prabusire ….. sa nu spuneti ca nu aveti solutia crizei ..asta este ! in 89 securistii si militarii corupti au dat lovitura de stat !!!

 

Postat de vali la 28.01.2009 19:41

nu este normal ca acesti oameni sa nu aiba si raspunderea hotaririlor pe care le iau! sa presupunem ca un inginer de la centrala nucleara greseste...este un om terminat,un mecanic de locomotiva greseste....ramane fara serviciu si intra in pescarie...un pilot..sa nu mai vorbim......in schimb magistratii nu! ei pot gresi...ei sunt oameni!propun ca banii pierduti de romania la cedo sa fie achitati de catre cei ce au dau solutiile aiuristice aici in tara! in puscarie zac batrani condamnati pt un petec de pamant...iar sile pietroi iese ca are de platit rate! propun linsajul acestor scursuri numite...magistrati!

 

Postat de ROMANII la 28.01.2009 20:29

pisaneam pe voi de nenorociti traiti din banii furati de la noi mai facem o revolutie si nu v a mai iertam nu scapati nici unul ca v a stim javrelor de trantori

 

Postat de BANATEANUL la 28.01.2009 21:28

care justitie ca asa ceva nu exista in tara asta demult.ar trebui sa se stearga cuvintul justitie din dex .pe ce au primit " justitiarii " salariile astea fabuloase si ce fel de sporuri au? cred ca la ei sporul e direct proportional cu coruptia si incompetenta.ar trebui modificata odata legea pensiilor si sa se termine odata cu legile speciale pentru diversi penibili. cred ca e corect ca la acelasi nivel de pregatire , ani de munca si contributie sa fie pensiile asemanatoare.

 

Postat de jude4all la 29.01.2009 08:52

pentru orwel

ai fost vreodata curios sa afli cati magistrati au murit in timpul serviciului?
ar fi bine sa te interesezi ã®nainte sa faci afirmatii. cei de la abator nu-åŸi foloseaua creierul ci mã¢inile, astfel cäƒ nu puteau justifica stresul. åžtii ce ã®nseamn&au ml;ƒ säƒ intri cu 100 de dosare in sedinta de judecata sau sa trebuiasca sa verifici legalitatea unei greve atunci cã¢nd ã®n faå£äƒ te aåŸteaptä ƒ cã¢teva sute de oameni. pune-te ã®n aceastäƒ situaå£ie åŸi apoi mai reflecteazäƒ, deåŸi am vaga bäƒnuialäƒ cäƒ la modalitatea sumaräƒ de raå£ionament pe care o foloseåŸti o säƒ fie imposibil

 

Postat de Lemar la 31.01.2009 12:04

sistemul de salarizare al bugetarilor seamana foarte bine cu tarifele pe care le percep tirfele pentru diverse servicii pe care le ofera, toate aceste, conducind in final la acelasi rezultat. este cea mai mare rusine pentru statul roman si pentru o mare categorie de bugetari, aceasta prostitutie pe bani publici, in care imensa majoritate a poporului romin plateste pentru satisfactii pe care prostituatele si le ofere pentru propria placere. nimic nu este mai urit intr-o societate decit ruptura creata intre oameni, bazata pe accesul la putere si pe nesimtire. spor de limba straina, de stres, de praf, anticoruptie, reprezinta mizeria maxima la care s-a ajuns. ministrii care au permis acest lucru si legiuitorii care au votat aceste aberatii sunt oameni de nimic si cred ca prin aceasta atitudine au pus in pericol solidaritatea nationala, si in final siguranta nationala. lege trebuie pusa in practica dar nu atunci cind se distruge temelia statului si societatii. atunci aceste legi trebuie schimbate si cei care au fost codosi si tirfe trebuie sa plateasca. nimic nu m-a indignat mai mult in ultima vreme decit aberatiile din sistemul da salarizare bugetar. nici macar mineriadele, pentru ca acestea pot fi scuzabile izvorind din ignoranta. inschimb mineriadele celor din justitie, csm, curtea constitutionala, invatamint, alti functionari publici, etc, izvorasc din nesimtire si constiinta apartenentei la caste care nu mai au nimic deaface cu poporul roman.
acest punct de vedere pleaca de la un om cu venituri mari, care nu are probleme cu viata de zi cu zi. inchipuiti-va ce gindeste un om cu salariul mediu pe economie sau mult mai mic, sau un pensionar. cred ca daca acest guvern si acest presedinte nu rezolva problema in spiritul solidaritatii nationale si a regulilor europene, vor trebui pregatite multe tepe. eu si multii altii ne pregatim sa le ascutim .

 

Postat de F la 31.01.2009 12:49

magistratii sunt paduchii ce suge sangele bugetului,nesimtiti precum paduchii

 

Postat de mihai la 31.01.2009 20:28

spor de stres e pe bune la magistrati:
cind ei plicu ,pina ajungi la banca sa-l depui e oarecare stres; e marcat ,nu-i marcat?

 

Postat de nicsor la 6.03.2009 21:52

bravo domle ministru datile firarai dracu de sugaci ca puteti sa le dati cate trei metri cubi de euro ,fiecaruia si sa fie el si maicuta lui a dracu ca tot pune botul sa ia ceva ca lumea ,sa favorizeze pe nemernici pt. ca asa ia anvatat sistemul. si apropoo sa nu cumva sa-l sara rindul pe judec. vacarusi stancu de la judec rm. valcea pe care cred ca-l voi baga la cotet cat de curand de ce? stie el ce magarii grave afacut. neonila! vacarusi. aviz domnului dinescu petre ,doamnei mota marusia etc.pt.ca cercul este mai numeros.

 

ADAUGA COMENTARIUL TAU!
Rodica CIOBANU EDITORIAL

de Rodica CIOBANU

 

Tăvăleli în robă

Oamenii politici au admiratori înfocaţi în unele instituţii, create spre a aplica legea. Entuziasmul fanilor este atât de mare, încât debordează în înscrisurile oficiale, în NUP-uri şi...

 
Opinii
Victor ROTARIU

Victor ROTARIU


România şi ameninţarea fantomei
 
Dan RADU

Dan RADU


Probleme de comunicare duhovnicească
 

TOP STIRI Gandul.info

Roiger şi prinţesa Justin

"Poţi să-i spui lui Andy de pe acum, ca să fie liniştit: voi juca agresiv", a spus râzând Federer după ce îl spulberase pe zglobiul Tsonga în semifinală. Ce-o păzi numeroasa echipă de gânditori cu sau fără păr pe ţeastă din loja lui Murray, nu ştiu. Citeşte tot articolul pe prosport.ro

ProSport

STIRI VIDEO
Consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu: Mitrea-Ponta-Diaconescu ar putea să-l schimbe pe Geoană. Plus: „A fost un CV care arăta că Manolea are preocupări în zona ezoterică”
Consilierul prezidenţial pe probleme politice Sebastian Lăzăroiu...
Consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu: Mitrea-Ponta-Diaconescu ar putea să-l schimbe pe Geoană. Plus: „A fost un CV care arăta că Manolea are preocupări în zona ezoterică”
Consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu la INTERVIURILE GÂNDUL (2) - VIDEO
Consilierul prezidenţial Sebastian Lăzăroiu la INTERVIURILE GÂNDUL (3) - VIDEO
Vezi aici comentariul lui Cristian Tudor Popescu referitor la participarea României la Scutul Antirachetă

Citeste pe Prosport
Becali în instanţă! Fanii Stelei au dat clubul în judecată!
Fanii "interzişi" ai Stelei au dat clubul din Ghencea în judecată, informează fcsteaua.ro. 100 de suporteri ai roş-albaştrilor au depus astăzi la Judecătoria Sectorului 6 Bucureşti o cerere de chemare în judecată împotriva pârâţilor FC Steaua şi George Becali. Suporterii soliciţă instanţei să oblige clubul din Ghencea să permită accesul acestora pe Stadionul Steaua, în conformitate cu abonamentele achiziţionate la începutul sezonului competiţional 2009/2010 şi stergerea lor din orice fel de bază de date internă a clubului pârât.
"Sunt mulţumit de Parpas, dar mai aducem un fundaş"
"Sperăm să jucăm cu Franţa pe noul stadion din Bucureşti"
"Ne convine că avem o grupă echilibrată! Toţi vor avea de tras"
Citeste pe Business Magazin
Planurile miliardarului Ioan Niculae (10:00)

Gerul a adus din nou o criza a gazelor la combinatele lui Ioan Niculae. Cum industria chimica nu promite prea mult nici in 2010, profitul din bioetanol este singura certitudine pe care proprietarul grupului Interagro o are pentru acest an. Pariul pe bio este insa cu bataie mai lunga. Omul de afaceri spera sa castige un loc solid pe o piata care abia acum se naste in Romania.

Romania sub zapezi, partea a II-a (GALERIE FOTO) (13:23)
Va scumpi Prima Casa 2 apartamentele? (10:00)
Obama se intalneste cu Dalai Lama. Incepe razboiul SUA-China? (16:20)
De ce se vor scumpi masinile in 2010 (10:00)
Citeste pe Ziarul Financiar
Toyota se adanceste tot mai tare in probleme: autoritatile americane ar putea deschide o noua ancheta privind modelele Toyota Corolla
Toyota se adanceste tot mai tare in probleme: autoritatile americane desfasoara o noua ancheta privind modelele Toyota Corolla

Pedala de acceleratie nu pare sa fie singura problema a producatorului auto japonez Toyota, chiar daca este cea mai mare. Astfel, dupa ce a anuntat ca masinile Prius vor fi rechemate in fabrica pentru a remedia problemele legate de "accelerarea involuntara", au iesit la iveala noi plangeri ce tin de sistemul electric de directie al modelelor Corolla din 2009 si 2010, conform Automotive News.

Care sunt cele mai mari magazine din Sun Plaza
Romania are o sansa unica - sa devina sediul Agentiei Europene pentru gunoaie
Cum lupta americanii impotriva mancarii tip fast-food: Michelle Obama anunta facilitati fiscale pentru "aprozare"
Cum va arata in 2011 aeroportul de la Bacau concesionat de Blue Air - galerie FOTO
Citeste pe Mediafax
Două treimi din ouăle produse în România sunt de la găini crescute în baterii

Două treimi din ouăle produse în România sunt de la găini crescute în baterii (Imagine: Mihai Barbu/Mediafax Foto)
Două treimi din ouăle produse în România sunt de la găini crescute în baterii cu suprafeţe mai mici decât ale unei coli de hârtie A4 şi hrănite adesea cu furaje modificate genetic şi cu vitamine sintetice, a declarat, marţi, reprezentantul organizaţiei Vier Pfoten, Gabriel Păun.

Comercializarea plantelor halucinogene, interzisă prin lege
Iulia Timoşenko nu îşi va recunoaşte înfrângerea
Cei mai sexy soldaţi de pe marile ecrane - GALERIE FOTO
Beyonce a căzut pe scenă în timpul unui concert - VIDEO
Citeste pe PRO TV Magazin
Ashton Kutcher nu-l suportă pe Sf. Valentin (Star life)

Soţul lui Demi Moore a declarat, de curând, în revista americană ”Parade”...
Citeste tot ...
Pamela Anderson are sâni de ciocolată (Star life)
Mel Gibson poartă căşti să nu-şi audă bebeluşul (Star life)
Citeste pe TimeOut
Gata cu spice-shop-urile
Aviz amatorilor de senzaţii "halucinante" din Bucureşti şi nu numai: comercializarea plantelor etnobotanice poate duce la începerea urmăririi penale şi implicit la o predeapsă cu închisoarea de la - şase luni la trei ani.
Drama romantică învinsă de S.F.?
Mătăsari 17
Citeste din tara
DESCOPERA
Cea mai inalta cladire din lume a fost inchisa

Cea mai inalta cladire din lume a fost inchisa
Giganticul turn Burj Khalifa – numit anterior Burj Dubai – a fost inchis pentru... [...]

Somalezii – piratii secolului XXI
10 sfaturi de protectie online pentru copii si parinti

REDACTIA GANDUL

 

Fii jurnalist!

Fii jurnalist, postează propriile tale ştiri, fotografii sau înregistrări video pe www.gandul.info!

Betonare spatiu verde Bulevardul Unirii Betonare spatiu verde Bulevardul Unirii

Prima data s-au scos gardurile si stalpisorii care blocau...

citeste tot

vezi toate stirile

GANDUL.INFO PE MOBIL