Cele şapte minuni ale primarilor din România: de la piramida cu closet la catedrala-buncăr

de Maria MANOLIU , Adrian POPESCU Postat la: 18.07.2010 18:49 Ultima actualizare: 19.07.2010 09:57

Cele şapte minuni ale primarilor din România: de la piramida cu closet la catedrala-buncãr

Doi primari din România s-au visat faraoni. Unul a făcut piramidă pe primărie, celălalt lângă. O capitală de judeţ a rămas fără apă caldă şi căldură. Primarul a venit cu o idee de un milion de euro construind o fântână arteziană care cântă "Oda bucuriei". În Voluntari, Beverly Hillsul de Ilfov, primarul "patriarh" ridică o catedrală cu buncăr antiatomic, spaţii de joacă pentru copii şi cinci clopote acţionate din buton. Astăzi dăm doar şapte exemple de minuni cu care administraţia publică a umplut România

Oradea: piramidă cu closete la subsol

În Oradea, primarul Ilie Bolojan construieşte o piramidă în curtea interioară a instituţiei. Aceasta are parter şi subsol, se întinde pe 550 de metri pătraţi, va fi acoperită cu sticlă şi costă 1,3 milioane de lei. Piramida, destinată relaţiilor cu publicul, are wc-urile la subsol, alături de un bar cu 76 de locuri. La parter pot aştepta 50 de persoane să le vină rândul la cele 34 de ghişee. Primarul Ilie Bolojan a declarat, pentru Gândul, că piramida e piramidă doar pe un cub care intră în alt cub, restul fiind doar o construcţie acoperită cu sticlă. "Primăria din Oradea este o construcţie în formă de A. În curtea interioară lipseşte o bucată din A şi acum se completează prin această construcţie. Piramida e piramidă doar pe o porţiune din construcţie. Imaginaţi-vă un cub care intră în alt cub. Pe axa cubului va fi vârful piramidei", a declarat primarul Ilie Bolojan. Acesta ne-a mai explicat că "piramida" este absolut necesară celor "375.000 de cetăţeni care trec anual pragul primăriei".

"Grãdinile de la Versailles" de la Prãjeşti

Despre Prăjeşti se ştiu două lucruri: trebuia să aibă un dig care era de fapt doar un canal şi are o piramidă peste primărie. Despre canal le-a vorbit preşedintele Traian Băsescu sinistraţilor la inundaţii. Acesta le-a spus că nu s-au dat niciodată bani pentru un dig, ci doar pentru un canal care nici ăsta nu a putut fi construit din cauza sătenilor care nu şi-au vândut terenurile. Piramida însă chiar există şi a fost construită în vârful primăriei după ce edilul Prăjeştiului a văzut-o pe cea de la "muzeul Luvrului". Eugen Antica, primarul din Prăjeşti, a declarat, pentru Gândul, că ideea cu piramida "mi-a venit după ce am vizitat muzeul Luvrului. La intrare este o piramidă care mi-a plăcut foarte mult. M-am consultat cu proiectantul, i-am dat şi eu câteva idei cum să fie piramida noastră. Am făcut să fie ceva frumos, atractiv, turistic pentru comuna noastră. Practic, este un iluminator prin care vine lumina naturală ca să fac economie la curent". Întreaga investiţie, în care este inclusă şi piramida din vârful primăriei, este de 18 miliarde de lei vechi. Primarul ne-a spus că nu e scump şi asta pentru că va muta sub piramidă poliţia, poliţia comunitară şi arhiva.

În plus, primarul recunoaşte că în comună nu există apă şi canalizare, dar se laudă că, pe două hectare, a amenajat "grădinile de la Versailles". Eugen Antica, primarul din Prăjeşti, a declarat, pentru Gândul, că "în comună avem pe două hectare Grădinile de la Versailles. Grădina botanică este la fel ca cele de la Versailles, doar că are două hectare. Avem 500 de specii de plante. O să devină obiectiv turistic. O punem pe site după ce e gata şi casa memorială a lui Ernest Maftei".

Catedrala înaltă cât un bloc cu 15 etaje dotată cu buncăr

Înaltă cât o clădire cu 15 etaje - cu tot cu cruce are 60 metri - dotată cu nu mai puţin de cinci clopote, având în total cinci tone, acţionate "din buton", un buncăr de 10.000 persoane, "în caz de Doamne Fereşte", două lifturi, pentru fiecare aripă, iar în jur, un parc de circa trei hectare. Pe scurt, aşa a descris primarul oraşului Voluntari, Florentin Costel Pandele, catedrala din Beverly Hillsul de Ilfov. La subsol va fi amenajată o suprafaţă uriaşă. Două camere frigorifice, un muzeu şi, ca la mall, un spaţiu unde copiii să stea când părinţii sau bunicii sunt la slujbă. Subsolul catedralei poate primi 2.500 de oameni. Megacatedrala va costa 7 milioane de euro pentru a fi gata la roşu - cum ar zice constructorul. La această sumă se mai adaugă alte câteva milioane pentru picturi, când lăcaşul de cult va fi gata. Cea mai mare parte a banilor vor fi daţi de la bugetul local, iar Guvernul va contribui cu un milion de euro. ...citeşte mai departe în pagina următoare

Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine


 

 

Urmareste Gandul.info prin:
facebook
twitter
RSS  | mobil

58 Comentarii [+] Adauga un comentariu

#1 Tanase 18.07.2010 22:09

:D
Pe astia i-ati ales, astia sa conduca!!! A, spuneti ca n-ati avut din ce sa alegetzi. Cine v-a oprit sa candidatzi chiar voi, sa va facetzi voi partid, sa facetzi voi campanie...A, zicetzi ca nu aveti bani de astea...Dar astia cum au bani?!? A, zicetzi ca astia au furat. Dar voi de ce nu le-ati dat peste mana, macar?!? Stiu multi roamani care s-au vaitat ca din * de sarpe: vai, nenorocitzii, uite ce fac, mizerabilii.., si dupa ce au ajuns ei in scaunul puterii, au furat si s-au imbuibat mai rau decat cei pe care ii criticau. Asa ca sa nu aud plangeri. C.i.o.c.u' mic si joc de glezene!
Iar aia care si-au dat votul pe un mic sau o galeata, sa le treaca foamea cu micul ala si sa navigheze prin satul inundat cu galeata, daca pot!!

 
#2 ruben 18.07.2010 22:14

daca nu ati fi disperati sa scoateti articole care sa prinda ati face presa, in romania sunt multe lucruri de criticat dar din pacate o faceti distructiv. daca ati respecta principiile pe care mare vostru ziarist le trambiteaza, ati investiga un pic si ati realiza ca "piramida de la oradea" e de fapt o treaba extrem de inteligenta si de folositoare pentru miile de oameni ce merg saptamanal pe la ghiseele primariei.

 
#3 senzationalescu 18.07.2010 22:37

deci piramida lui bolojan e cub si nu are destinatie turistica ci are ghisee pt oradeni!!!

 
#4 Radu 18.07.2010 22:38

Primarul Bolojan a gasit o cale sa poate extinde posibilitatile ca primaria orasului sa poata lucra pentru oamenii de acolo. El nu a construit blocuri turn pe malul Dambovitei la de 10 ori pretul. Ca o fi sau n-o fi kitsch, nu stiu, dar sigur nu stiu nici hautorii harticolului.
A, si sa nu uit: pe vremea cand era secretar general al guvernului, el e cel care a rezolvat problema emiterii pasapoartelor FARA spaga, FARA coada si FARA timp de asteptare infinit in TOATA tara (in Bucuresti inclusiv, asa incat hautorii probabil ca au profitat si ei de asa ceva). Acum daca nu mai e ce-a fost, iar astepti 2 (doua) saptamani pentru acelasi pasaport.

 
#5 raycon 18.07.2010 23:09

mai oameni buni , nu spun ca as fi constrit piramide, buncare sau alte de alea, dar eu unul nu pot cere de la altii ceea ce eu nu as fi in stare si anume sa renunte la propriile intese pentru binele altora
nu iau apararea nimanui dar cred ca cel putin 3 sferturi dintre romani ar face la fel daca ar fi in locul lor, da repet nu minuni dintr-astea

 
#6 Cristian 18.07.2010 23:39

Se pare ca reporterii vostrii ar trebui sa faca putina armata pentru a afla ca tunurile nu au focoase. Focoasele sunt elemente de * si se folosesc strict la *. In rest... romanisme.

 
#7 R.O.M.A.N.I.A 19.07.2010 00:02

sus in locomotiva cu tot cu familion si cunoscuti si mars in austroungaria sa aveti identitate nationala acolo, porcilor...

 
#8 eu 19.07.2010 05:02

nu mai sustineti ca primarul din oradea a procedat bine si acum romanii nu vor mai sta la rand. romanii vor sta la coada toata viata si daca nu vor avea, vor inventa o coada. primarul ar fi trebuit sa dea afara trantorii din primarie si sa implementeze program electronic pt plata taxe, depunere cereri si orice altceva tine de relatia primar-cetatean. aici unde locuiesc de peste 4 ani, o singura data am fost la guvern, a doua zi dupa ce am aterizat. in rest toate problemele le-am rezolvat telefonic, prin posta sau email. noi suntem obisnuiti sa fim scuipati in cap de functionarul public si sa ne uita ca la o minune cand acesta e prea obosit sa o mai faca.

 
#9 ciupi 19.07.2010 05:54

v-o vand pe-a opta: mamaliga cu caimac!

 
#10 PETRU 19.07.2010 06:43

Dupa prezidentiale crin antonescu a ,,impartit'' factura pe judete . Bihorul are pe presedintele CJ si pe primarul Oradiei din partea pnl , asa ca ,,partea'' data de fostul pletos a fost consistenta . O (alta) metoda de a face bani din piatra seaca (la propriu!) este aceea de a impanzi Oradea cu sensuri giratorii . Usor de facut , cu investitie minima si facturi uriase ! Asta in timp ce crin cel (im),,pur'' zbiara despre lupta anticoruptie , clientela si ....

 
#11 marius 19.07.2010 08:27

iata cum un lucru pozitiv e transformat intr-o bataie de joc de catre minunata presa romaneasca. trunchiind si dezinformand, presa noastra e fix la fel precum politicienii. intamplator, la oradea se face un spatiu cu cupola de sticla pentru relatiile cu publicul. astlfel, oamenii nu vor mai fi trimisi pe holuri pe la diverse ghisee sa-si rezolve problemele, ci toate acestea vor fi la un loc. un lucru bun, deci. pretul pentru aceasta constructie nu mi se pare exorbitant. macar atata merita si cetateanul.

 
#12 gogu. 19.07.2010 08:44

@PETRU
sensurile giratorii sunt foarte utile d-le petru-se circula mult mai bine in oradea de cand s-au construit,iar piramida este k daca ne foloseste noua cetatenilor.acum cand intrii in primaria oradea simti ca functionarul lucreaza pentru tine si nu tu pentru el Bolojan a schimbat primaria si fata orasului Oradea.teru ii fi tu vreun pdl-ist frustrat????

 
#13 edgar 19.07.2010 08:47

CRIMELE betivului care se face ca nu vede cum mafia UDMR- Verestoy Atilla si Istvan Toke,defriseaza padurile si economia Romaniei de banda lui zelos comunista tampa acoperita de cantecul si dansul TVR si al televiziunilor si ziarelor complice. La-s ca va dam noi pe dvd in instanta. Dovezile sint mii.La B1tv a securistului tortionar Bobby Paunescu care DATOREAZA STATULUI ROMAN MILIARDE DE EURO prin devalizarea BANCOREX aproape toate emisiunile sint cloace de invitati criminali si penali cu moderatori complici ce mint balacaresc incita in vrajbesc in tristeaza a marasc O TARA INTREAGA ca sa distraga poporul de la DATORIILE patronilor lor hotii care omoara Romanii prin infometare. SI CNA SE FACE CA PLOUA. Or fi si ei sponsorizati de aceiasi sponsori ai lui Prigoana si Bobby Paunescu la labe 1 tv si ETNO & TARAF tv si ziarele lor de K..T? De ce isi fac de cap in maniera de santata complici la crime ca radu moraru, andreea pora, turcescu, mircea marian, tismaneanu chiriac rosca stanescu si altii golani si tampi morbizi vopsiti ziaristi la ev.zilei,curentul, cotidianul ziua,curentul,revista 22, si alte cloace ale acelorasi patroni si a altor patroni ai pdl,unpr,udmr , zelosi comunisti cu sponsori tortionari securisti infractori sindicalisti si imbogatiti necuvenit participanti la CRIME IMPOTRIVA POPORULUI ROMAN? Astfel se SABOTEAZA ECONOMIA, se sustine parazitizmul se propaga slugarnicia aroganta si golania comunista de acum 50 ani, SE INDATOREAZA TARA, SE RIDICA EURO, se intarzie UNICAMERALUL si reforma JUSTITIEI si activitatea ANI si pedepsirea CRIMELOR COMUNISMULUI si activitatile DNA si procesele de miliarde a unor jefuitori de tara ca videanu,berceanu,udrea, Boala si Blestemul care au infometat si OMORAT Romania. O TARA INTREAGA SUFERA pentru ca de dinainte 1989 pana acum TOV. basescu monstru criminal cu banda de golani comunisti ATEI SI FARISEI imbogatiti de el prin acoperirea crimelor si OCROTIREA FURTURILOR isi fac de cap in ROMANIA.

 
#14 hoticeone 19.07.2010 09:01

"Piramida" respectiva e o solutie buna mai ales ca interiorul e gandit cu scopul de a descuraja smecheriile specifice ghiseelor romanesti, deci activitatea va fi mult mai transparenta. Sper ca primarul nu se va lasa influentat de atacurile stupide ale unora care prefera ca vechile metode de a face treaba. Din pacate cei care mai fac ceva constructiv in tara asta sunt luati peste picior. Cei care au scris articolul asta ar trebui sa se angajeze la un tabloid ca li se potriveste mai bine.

 
#15 observator 19.07.2010 09:56

@PETRU
are dreptate Gogu, numai ca el este prea bland! Pt. jigodii ca tine nici un cuvant nu este prea dur!

 
#16 mihai 19.07.2010 10:13

@Cristian,cred ca langa tunuri sunt puse si niste proiectile care au trebuit dezamorsate.

 
#17 Denky 19.07.2010 10:15

Intotdeauna va gasiti sa strigati atunci cand se construieste ceva diferit, grandios, dar apoi va apucati sa va laudati in * mare dupa ce arata bine si fata orasului e schimbata cumva. Da stiu ca voua nu va place sa vedeti cladiri impunatoare si constructii de sticla, aveti urticarie la idei creative si la arta. Va plac casele din chirpici lipite cu scuipat si va mai place sa stati sa va plangeti langa mormanul de baliga ca nu aveti bani sa va cumparati bere ieftina. Cam asta e imaginea pe care mi-o treziti. Dezgustator.
Iar asta nu e articol de ziar serios. Pacat de el. Sa nu va mandriti cu creatia asta.

 
#18 Cezar 19.07.2010 10:20

Cum ar putea presarii nostri sa fie obiectivi cand sunt setati in modul de criticat, cand ei inteleg libertatea de exprimare fiind gica-contra, cand stau toata ziua in fata calculatorului si se informeaza pe google - in cel mai bun caz - ... si mai scriu si la comanda.

 
#19 ruben 19.07.2010 10:44

ne pare bine ca te-ai ajuns intr-una din tarile dezvoltate ale lumi noastre, si cred motivul pentru care ai ales respectiva tara, care o fi ea, in detrimentul romaniei ar fi lucruri precum dezvoltarea economica, sociala, si de toate feluril.
la tundi neini care sta in centrul oradei, i-ar fi cam dificil sa nu aibe unde merge sa plateasca taxele, sau sa se informeze, pentru ca sony vaio-ul ei poate nu are internet. gandeste-te un pic.

 
#20 adrian 19.07.2010 10:50

Mai fratilor Bolojan e cel mai bun primar oradean din 90 incoace,daca cineva sustine contrariul sa o demonstreze.E de departe cel mai eficient primar,acum daca mergi la primarie te simti totusi om si cetatean,nu spun ca e perfect dar fata de filip e parfum, pe vremea lui filip primaria parca era feuda lu tacsu ala oltean,scria cineva ca s-a umplut orasul de sensurio giratorii!corect,traficul e mult mai fluent ,mai bine le semaforiza ? Macar dupa Bolojan ramane ceva pentru oras,palpabil,a demonstrat si cat a fost prefect.Dupa filip a ramas realitatea ca o gramada de cladiri din centrul vechi(unele cu valoare de patrimoniu )si-au schimbat proprietarul.Si cine o fi proprietarul ? Greu de ghicit.Macar de ar fi in fiecare oras un Bolojan altfel ar arata aceasta asa zisa tara.Iar portocalele ofilite (si cei aserviti din presa sunt inclusi) sa uite de Oradea ,nu e port si nu are nevoie de comandant oricum e departe de flota,oriunde ar fi ea.

 
#21 gogu. 19.07.2010 11:08

@adrian ai mare dreptate.....8 ani de zile filip cu gasca pdl au furat oradea si pe noi.sa va fie rusine ca scrieti asemenea articole fara un minim de documentare.ar trebui sa iti dai demisia de la gandul.

 
#22 seth 19.07.2010 13:04

Cred ca autorul articolului nu a fost in viata lui in Oradea. Decat sa fure pe fata Filip tot bugetul local, as prefera sa vad la fiecare colt de strada piramide, mausolee si buncare si ce mai debitati voi acolo. Nu vorbiti de parcuri, sosele, sensuri giratorii si multe planuri de constructie, nu vorbiti despre sisteme de semaforizare automate, dati doar cu senzationescu. Dupa 20 de ani avem si noi primar, si sa dea Dzeu sa realizeze cat mai multe din putinul de buget pe care ne-o lasa ca "donatie" dragul nostru guvern...

 
#23 ? 19.07.2010 13:09

Stiu ca ficare trebuie sa manance o paine dar masura caracterului e data de cat rahat este dispus fiecare sa intinda pe ea pentru a o avea.
Pasajul la adresa primarului Bolojan este tendentios si nu descrie pe deplin scopul si motivatia demararii respectivei constructii. Citesc "Gandul" tocmai pentru un ton mai putin inclinat spre senzationalism ieftin dar vad ca unii dintre voi v-ati molipsit de la japita de Esca de la PROTV, mama reportajelor tendentioase si a eufemismelor americane traduse.
Sa va fie jena, stati jos si bagati 10 flotari !

 
#24 nemo 19.07.2010 13:16

Intrebare: Daca ai un spatiu dreptunghiular pe care vrei sa-l acoperi
cu un acoperis in 4 ape, facut din sticla pentru mai multa lumina,
inseamna ca-ti faci piramida?

Daca raspunsul este DA atunci tara asta este plina de piramide,
facute de obicei din tigla.

 
#25 maamulos 19.07.2010 13:29

Cel mai bine dupa voi este ca primarii sa nu investeasca in nimic, eu sunt mai pesimist din fire si ma gandesc ca un buncar este foarte util mai ales in cladirile in care au acces mii de persoane.....cand va veni timpul sa folosim buncare am sa stau la usa si daca vad vreun ziarist ca intra ii dau suturi in fund, sa stea afara sa se infecteze
Cred ca exista deja in legislatii obligarea construirii buncarelor antiatomice in zonele cu aglomerari urbane....asa ca vorbiti in dodii pentru ca sunteti dirijati sa atacati pe unul si pe altul !!!

 
#26 VASILE 19.07.2010 13:58

cui sa te plangi , degeaba vezi atatea hoti , nu te asculta nimeni . iti racesti * degeaba . cei alesi sunt prea ocupati cu furawtul pentru ei ca sa mai vada si alte ilegalitati , sau corb la corb nu scoate ochii .

 
#27 Tolea 19.07.2010 13:59

Cred ca este vorba de cele 7 "minuni" ale prostiei romanesti. Si ale fuduliei tipic mioritice. Edilii in loc sa strnga cureaa in vree de criza si sa-si gestioneze fondurile cu cumpatare, fac risipa de bani de parca Romania ar fi avut o crestere economica de 38% pe 2009, ar fi vandut petrol si gaze de 500 de miliarde de dollari si nu mai stie lumea ce sa faca cu banii. Dincolo de ridicolul "minunilor" enumerate in articol, transpare tristetea si prostia dintr-o tara care risca falimentul. Pcata!

 
#28 antimarinari 19.07.2010 14:07

Abia le dam idei si altor primeri ce si cum sa faca .
Nu este nimic imoral in a face si a construi , asta e menirea uni primar .
Imoral, si nu numai , ar fi daca : proiectul respectiv e necesar , este corect dpdv al cheltuielilor , este aprobat de locuitori ( vezi cazul catedralei lui pandele care nu a facut nimic in ceea ce priveste acordul cetatenilor, iar ei nu si-ar fi data acest acord in conditiile in care voluntarenii inca au tarana intre dinti - adica nu au strazi ) .

@ PETRU
iar tu esti miezul din varful prostiei !
sau esti oranjgutanca de lenuta, sub o alta identitate , intr-un moment de autoadmiratie ?

 
#29 antimarinari 19.07.2010 14:09

rectific

*Imoral, si nu numai , ar fi daca : proiectul respectiv NU e necesar , NU este corect dpdv al cheltuielilor , NU este aprobat de locuitori ( vezi cazul catedralei lui pandele care nu a facut nimic in ceea ce priveste acordul cetatenilor, iar ei nu si-ar fi data acest acord in conditiile in care voluntarenii inca au tarana intre dinti - adica nu au strazi ) .

 
#30 Mircea 19.07.2010 14:22

@edgar
Mai, baiete, iar nu ti-ai luat pastilele si ai facut o criza. Fugi repede la spitalul 9, poate il mai gasesti pe doctor pt a-ti mai prescrie cateva pastile care sa te calmeze.Dupa violenta din exprimare insa, cred ca nu mai este nimic de facut cu tine . Iti trebuie o camasa de forta si niste socuri electrice.

 
#31 Demetra 19.07.2010 14:36

Ce echipa strasnica de postaci are dl primar al Oradei! Stau in penibila piramida si-si apara cu slugarnicie primarul.Treceti la treaba pt care sunteti platiti si faceti postarile in timpul liber! Numai niste oligofreni pot afirma ca aceasta piramida se incadreaza in arhitectura Oradei. Eu credeam ca ardelenii sunt mai cumpatati, dar vad ca m-am inselat. Stiti voi, cei care-l aparati asa pe primar, cat a costat aceasta oroare arhitectonica, stiti care este firma care a construit-o, stiti cat este de eficienta? Le-ati facut pe toate si va lipsea piramida asta de prost gust.
Ce-ar fi sa va construiti si un Tour Eiffel ?

 
#32 ben 19.07.2010 14:47

@eu - la oradea exista un program prin care poti plati impozitele/taxe pe masina si chiar amenzi. Si chiar functioneaza :) -

P.S - ar fi bine sa cercetezi inainte de a comenta ceva

 
#33 vio 19.07.2010 14:50

Puteţi continua cu primăria din Valea Lunga, jud. Alba, care are un buncăr antinuclear!

 
#34 alex 19.07.2010 14:56

Englezii alearga dupa mini-vedete. Afla cat dau cluburile din Premier League pe tinerele sperante.

istoriafotbalului.com

 
#35 gogu. 19.07.2010 15:16

@Demetra
ssss demetra daca nu stii taci.piramida nu este gata si nu e piramida -se acopera curtea interioara a primariei oradea.eu cred ca tu esti o pdl-ista(ist)frustat ca ati pierdut oradea si nu mai puteti fura .paaaaa

 
#36 nobody 19.07.2010 15:21

@Tanase
Pe undeva, v-as da perfecta dreptate; acesta este paradoxul nostru... dar ce mai spune de fapt asertiunea dvs? Suntem o natiune bolnava... si nu de o gripa pasagera... ceva cronic, cu perioade acute f lungi (4 ani, durata unui ciclu electoral)... e doar o anihilare a oricaror entitati adverse, pt ca mai apoi in perioada preelectorala mesajele subliminale pro-active sa-i captiveze pe nefericiti si sa va dea votul... lamentabil!

 
#37 oradean 19.07.2010 15:26

sunt oradean si stiu ce se intampla in oradea si as avea pretentia ca si ziarul pe care-l cite-am zilnic sa fie documentat si corect... dar se pare ca nu este asa, daca majoritatea articolelor sunt documentate precum acesta atunci e clar ca ne pierdem vremea cei care mai citeam Gandul. Primarul Bolojan este cel care a schimbat acest oras si inca mai are de facut lucruri bune pentri cetateni. dar ziaristi nedocumentati si neprofesionisti pot scrie orice fara a se documenta despr eutilitatea si scopul constructiei respective. de la Gandul nu ma asteptat sa lucreze in acest mod... dar asta vom renunta incet si vom citi cu rezerva orice articol aparut.

 
#38 tudor 19.07.2010 15:26

sora manoliu si frate popescu ati fost cumva recent in oradea sa vedeti cum arata un oras cu adevarat european in romanica cea condusa de infectii pe care-i aparati?!? bolojan va mai prinde minim 2 mandate (din primul tur) in oradea de acum incolo pentru ca e un personaj dedicat si ambitios. majoritatea investitiilor ce sa realizeaza in oras sunt realizate pe fonduri nerambursabile (vezi top-ul oraselor cu cele mai multe proiecte europene!), iar daca piramida s-a gasit ca fiind o investitie necesara voi sunteti nimeni ca sa comentati asupra strategiei noastre de dezvoltare urbana. cotidianul vostru parea unul de bun simt, dar va va trebui ceva timp ca sa va spalati pata mizera pe care ati asezat-o asupra primarului nostru, deci asupra noastra,a oradenilor (fosti) consumatori "gandul".

daca va respectati, va veti corecta greseala printr-o analiza obiectiva in orasul nostru. nu e greu, dupa o saptamana in oradea veti avea multe de scris prin care sa invatati alti edili locali despre comportamentul exemplar al unui aparat de primarie.

 
#39 rares 19.07.2010 15:39

@Demetra
Care piramida de prost gust ca nici nu a fost construita inca? sa nu mai vorbim de faptul ca nici macar nu e o piramida ci o structura cu un simplu acoperis de sticla (si chiar daca ar fi fost care-i problema)? Daca esti capabil sa cauti 5 minute pe internet o sa vezi cine a castigat licitatia si cat costa proiectul. Din pacate sunt prea multi ca tine care se lasa prostiti de asa-zisi ziaristi pusi pe senzational.
Apropo de titlu "piramida cu closet", probabil ca ziaristii astia de la gandul isi fac nevoile pe unde apuca, nu folosesc wc-uri; mi se pare normal si civilizat cand sunt in primarie sa pot sa folosesc un "closet" (aka sa ma *) daca e cazul. Nu inteleg de ce toate sursele de informare din tara asta se otv/tabloid-izeaza.

 
#40 Nicu 19.07.2010 15:40

Muncesc si locuiesc in Oradea. Sunt abonat la ziarul Gandul insa, la fel ca si concetateanul meu de mai sus, sunt dezamagit de aceasta tentativa de denigrare a primarului Ilie Bolojan. Este de departe cel mai bun dintre cei avuti pana in prezent! Aruncati cu oua si otet intr-o primarie care incearca si reuseste incet, incet sa se ridice la standarde Europene.

Sa va fie rusine! De la Gandul aveam alte asteptari...!

 
#41 Agamita Dandanache 19.07.2010 15:55

Stimati concetatieni,

fac parte din clasa * lipsa din tara si prezenta peste hotare. Muncesc si trimit periodic bani in Romania. Bani pe care se platesc impozite. Caci pensiile - desi de neajuns - au fost "remaniate" pentru a friza inexistenta, iar "ajutorul" de somaj impins la paroxism in spatele unei economii frivole.

Si din aceste economii, si din aceste impozite voi platiti 1 milion euro pentru o catedrala ?? cu buncar ?! Fratilor, voi sunteti de vina, voi nu vreti bani: voi vreti biserici, sa aveti unde plange! Nu va e rusine, nemernicilor?! Inca suntem vi!

 
#42 oradean 19.07.2010 16:09

sunt oradea, Bolojan este cel mai bun primar din 90 incoace, este o rusine referirea ziarului in acest mod, citesc gandul de la primul numar si sunt socat de modul cum se face referirie la o investitie care este foarte corecta din puncvtul de vedere al respectului fata de cetatean,
bolojan face o treaba foarte buna in acest oras

rusine!!ziaristilor de la gandul

 
#43 Rika Venturiano 19.07.2010 16:25

Dl de la Pitesti cu ligheanul in usa Primarie este primul in topul ultimilor muulti ani, sa zicem 5-6, al romanilor cu simt civic. Ii bate si pe toti ziaristii :).
Mama cate fantani cantatoare am capatat pe crestere economica, si cum am ramas fara niciun soi de infrastructura serioasa! Craiovenii dlui Solomon, clujenii dlor Boc si Apostu (banui ca si altii), ar trebui sa isi ia lighenele de-acasa si sa se aseze la coada la primarii sa le multumeasca edililor ca au spart bani pe treburi esential-estetice, de parca orasele astea, ca si Pitestiul, aveau de toate, mai putin cine sa cante in Centru!
Pt dnii de la Brasov: eu propun sa plimbati cu busu ala londonez, ursii aia care mananca oameni langa Biserica Neagra.
Cat despre natiunea de vienezi tinuta in rezervatie la Sfantu Gheorghe, dle primare (polgarmester) sa-i ti-i bine. Matale cu locomotiva natiunii austro-ungare :)) (sa propuneti a dumneavoastre sa devina simbolul ungariei mari alturi de Crucea lui Tisza Pista) recita cu spor din vremurile natiunii glorioase (sa scrii si la viana sa stie si aia ca sunteti enamuri) ca de s-or prinde secuii ca n-au drumuri, dar au locomotiva-simbol poate te baga pe foc.
Cat despre dnii cu piramidele, banui ca astea-s ultimul ragnet in tzara piscinelor, partiilor de schi ai a patinoarelor. N-avem cum ajunge la niciunele ca drumuri ioc si se cam duce pe copca si calea ferata, dar ele sunt acolo si noi suntem mandri de ele. Traim bine, intr-o tara minunata.
Dnii care ne guverneaza si administreaza ne dau afara ca s-au termiant banii, ne trimit "la munca nu la-ntins mana" dupa ce ne-au luminat spiritul, pe banii nostri, cu creatii artistice la suprapret. Sosele, canalizare, astea sa ni le facem singuri! Luminite si fantani, astea-s treburi serioase! Care Teroficare, care canalizare. Diguri? Pai vedeti ca suntem prosti. Asteptam totul de-a agta in loc sa punem mana sa ne descurcam singuri.
Poate ca daca pe dl cu ligheanul l-ar fi dat la tv maid emult, ne trezeam cu totii din aberatie. Acum, rupti in fund,d ar cu fantai si pasaje pietonale, saru-mana la dom Videanu, sa traiasca!
Sa nu-mi spuna nimeni ca sunt de vina primarii doar ca o sa mor de ras, in tzara in care daca nu esti primar sau presedinte de consiliu judetean de la guvernare nu ti se aloca nci banid e-un bec in fatza caminului cultural!

 
#44 Clujean pt oradean 19.07.2010 16:29

Lasa maestre ca si clujenii plangeau cand cineva il critica pe mikul Boc constructor de fantana care canta si are stelutze de mare si ctitor de mall-uri, ca matale pe domnu' primare ala al tau. O fi un geniu, dar banui ca Oradiei nu piramida aia din 2 cuburi ii lipsea, cred ca aveti alte prioritati pe-acolo si atata vreme cat o sa-i aparamc a i-am votat, ei ne vor face piramide, cuburi, fantani si orasele vor arata ca vai de lume.

 
#45 roadrunner 19.07.2010 16:29

In primul rand marturisesc ca sunt cuprins de scarba la adresa acestor ziaristi, pe care-i banuiesc doar nedocumentati si nu rauvoitori. Probabil va scrie femeia de serviciu de la sediul pdl articolele.
In sfarsit s-a terminat cu jaful in Oradea, totul e transparent si lucrurile o iau incet pe fagasul normal. Incet datorita metehnelor vechi si inertiei mari a celor ce lucreaza in primarie. Am avut mult de umblat in ultimul timp pe la diverse birouri in Primaria Oradea si pot afirma ca schimbarea de atitudine e majora, totul e orientat spre cetatean. In oras se vad multe schimbari in bine cu tot bugetul de criza si datoriile imense lasate de fosta administratie.
Dar probabil ca un articol obiectiv, care nu critica, nu se cauta la presa de scandal(din care face parte observ si Gandul) ca si aceste dejectii revarsate din tastatura "stimabililor" mANOLIU si pOPESCU. Rusine!

 
#46 chris.oradean 19.07.2010 16:50

Bolojan e cel mai tare primar pe care l-a avut Oradea vreodata. Oradea a evoluat in 2 ani cat n-a evoluat pana atunci in 20. Piramida aceea are scopul de a elimina plimbarile noastre de la un birou la altul, tot ce inseamna relatii cu publicul va fi intr-un singur loc.

Si ce daca face acoperis de sticla??? Cum ati vrea sa fie acoperisul ala? Plan si orizontal??? E neaparat sa arate urat si sa fie prost daca e facut din bani publici???

Am facut sesizare primariei Oradea prin email si mi s-a raspuns in cel mai respectuos mod tot prin e-mail, si s-a si reactionat la sesizarea mea.

Domnilor de la Gandul, intr-o presa in care e tot mai greu sa filtrezi informatia reala si pertinenta de scrierile manelizate de dambovita pe voi va citeam pt ca pareati pertinenti si corecti, dar cu articolul asta ati dat cu bata in balta. Spunand ca Bolojan se viseaza faraon e rau intentionat, stupid si * (ca jurnalist neinformat nu se poate).

Imi pare foarte rau, dar de azi am pierdut o sursa de informare de incredere.

 
#47 ILIE FLAMUROUIU 19.07.2010 16:56

HAI sa fim seriosi ! Cum poate sustine Bolojan ca Piramida este pentru 375,000 deoradeni. Nici daca aduni Alesdul lui nu trec de 250,000. Piramida in timp ce birourile de la parter sunt goale, iar fosta cantina la fel.
CRED ca e corect sa scrii obiectiv, nu sa pui doi baieti la butoane si sa scrie in numele altora. Asta e Pnl-UL lui Bolojan. Tot mai mic si mai stingher.

 
#48 tudor 19.07.2010 17:14

@ILIE FLAMUROUIU

Stiti, stimabile, strategia de dezvoltare a orasului ne-pedelist acum prevede investitii masive in cladirile de patrimoniu care pot beneficia de flux turistic. in cadrul acestora intra si primaria prin turnul la care se va lucra in scopul de a-l face vizitabil de catre turisti. astfel, probabil ca birourile despre care amintesti matale nu vor ramane goale ci vor deveni utile pentru serviciile de la etajul doi, de langa turn sau, in fine, pentru alte departamente.

matale, care nu pari a intreprinde ceva, ma-ndoiesc sa-ti trebuiasca a intra in contact cu ghiseurile primariei.

ps: e bine ca pdl-ul tau ramane mare si impunator, pacat ca este totodata dezgustator si frustrant..

 
#49 tudor 19.07.2010 17:15

"ghisee", ma scuz..

 
#50 Pentru boul @Ilie Flamurouiu 19.07.2010 17:25

Nu stii sa citesti?
"375.000 de cetăţeni care trec anual pragul primăriei"! - Asta inseamna FLUXUL de cetateni care vin la Primarie pe o perioada de un an de zile!
Ca sa iti explic babeste: Unii merg la Primarie saptamanal cu treburi, altii zilnic, altii o data pe an, si cumulat... se ajunge la acest numar!

 
#51 Korciko 19.07.2010 17:28

.Bai cretinilor din administratie faceti bine si uniti mai multe famili la un loc si faceti proiecte de dezvoltare sa va vina bani din impozite si apoi va puneti la SARCOFAGE,PIRAMIDE si alte acareturi.Creazi o baza solida pentru tara si nu farmece si acadelii.

 
#52 prudent 19.07.2010 17:39

daca primaria a decis numai legaliatea decizie poate fi atacata in justitie. Oportunitatea o judeca electoratul LOCAL, nu ziaristii, bagatorii de seama, postacii NELOCALI sau habarnisti de diferite culori politice. PS. Incepe sa se vada ca GROSUL banului public se cheltuie local nu central. In ce priveste oportunitaea, aduna 5 ziaristi si vei avea vreo 8 pareri diferite (unii ziaristi au si pareri cu care ei insisi nu sunt de acord)

 
#53 adi 19.07.2010 21:19

@eu
se pot plati sin oradea de vreo 3 anisori. Tot ce face primarul este de a acoperi o curte interioara cu o copertina de sticla (cladirea primariei este veche si inalta iar curtea destul de intunecata) in forma de piramida sau prisma (ca sa dau de gandit ziaristului)! Faptul ca acel spatiu va avea si closet, si ca acela nu e la acelasi nivel cu restul ghiseelor - chiar nu mi se pare ridicol, tie?
Eu as invita pe ziaristul lu peste projit care habar nu are pe ce lume traieste, s avina peste citeva luni sa faca un articol despre ghiseele si spatiul ce permit oradenilor sa plateasca si sa obtina acte (nu totul merge pe net, mai ales cind e nevoie de apostile si semnaturi) intr-un mod civilizat! jenanta generatie de scribalai are tara asta

 
#54 roadrunner 19.07.2010 22:46

Ati sters comentariile mai trompetelor, jenanti mai sunteti!

 
#55 Gabriel 20.07.2010 01:12

Nu exista nici un motiv rational, religios (mai ales, cum arat mai jos) sau de alta natura pentru ca aceasta * sa fie construita.
Alaturi de "Casa Poporului" aceasta asa numita Catedrala a Mantuirii Neamului nu va fi nimic altceva decat o noua dovada de PARANOIA, PROSTIE SI INEFICIENTA romaneasca.Ceausescu a ruinat Romania ... noi ce facem acum? In numele democratiei si a libertatii...continuam "opera" lui ?!? Asta e tot ce stim sa facem?!
Sunt satul de prostia din Romania dar totusi, vreau sa cred ca NOI, ca NATIUNE nu suntem * de tot....

....................ma aude cineva?
Întrebare: Ce este Biserica?

Răspuns: Mulţi oameni asimilează astăzi Biserica unei clădiri. Totuşi, nu aceasta este ceea ce Biblia spune despre Biserică. Cuvântul “biserică” vine din grecescul “ecclesia” care înseamnă “o adunare” sau “cei chemaţi”. Înţelesul de bază al cuvântului “biserică” nu este, iată, o clădire, ci dimpotrivă este vorba despre oameni. Este chiar ironic faptul că atunci când oamenii sunt întrebaţi ce biserică frecventează, ei fac referire adesea la denominaţiunea din care fac parte – ortodoxă, catolică, luterană, baptistă şi aşa mai departe. De multe ori oamenii se raportează la o anume denominaţiune sau la o clădire. Citiţi Romani 16:5: "…spuneţi sănătate şi Bisericii care se adună în casa lor...". Apostolul Pavel se referă aici la oamenii credincioşi ca fiind biserica şi nu la clădirea în care ei se adună.

Biserica este Trupul lui Hristos. Efeseni 1:22-23 spune: "El I-a pus totul sub picioare, şi L-a dat căpetenie peste toate lucrurile, Bisericii, care este trupul Lui, plinătatea Celui ce împlineşte totul în toţi". Trupul lui Hristos este format din toţi credincioşii începând cu ziua Cincizecimii şi până la momentul Răpirii Bisericii. Înţelegerea conceptului de Trup al lui Hristos comportă două aspecte:

(1) Biserica universală este cea care îi conţine pe toţi cei care au o relaţie personală cu Iisus Hristos. 1 Corinteni 12:13 spune: "Noi toţi, în adevăr, am fost botezaţi de un singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie Iudei, fie Greci, fie robi, fie slobozi; şi toţi am fost adăpaţi dintr-un singur Duh". Vedem deci că oricine crede în Hristos este parte a trupului Său. Adevărata biserică a lui Dumnezeu nu este aşadar o clădire sau o denominaţiune. Biserica universală a lui Dumnezeu este formată din toţi aceia care au primit mântuirea prin credinţa în Iisus Hristos.

(2) Biserica locală este descrisă în Galateni 1:1-2: "Pavel, apostol...şi toţi fraţii care sunt împreună cu mine, către Bisericile Galatiei". Vedem aici că în provincia Galatiei existau mai multe biserici, ceea ce noi numim biserici locale. Biserica ortodoxă, catolică, luterană, evanghelică, baptistă etc., niciuna dintre acestea nu este BISERICA, aşa cum este definită ea în Biblie ca biserica universală – ci mai degrabă poate fi o biserică locală. Biserica universală este compusă din toţi aceia care au crezut în Hristos şi au primit mântuirea. Aceşti membri ai bisericii de pe tot pământul trebuie să caute comuniunea şi creşterea spirituală în bisericile locale.

În concluzie, biserica nu este nici o clădire şi nici o denominaţiune anume. Aşa cum arată Biblia, biserica este Trupul lui Hristos, adică toţi aceia care şi-au pus credinţa în Iisus Hristos ca Mântuitor personal (Ioan 3:16; 1 Corinteni 12:13). Membrii bisericii de pe tot pământul (Trupul lui Hristos) sunt însă prezenţi în bisericile locale, aproape indiferent de denominaţiune.

http://www.gotquestions.org/Romana/definitie-Biserica.html -> pe acest link am gasit in internet o definitie a bisericii.

 
#56 Nokia 8900 - 399 RON 20.07.2010 01:55

Nokia 8900 calitatea A+, CEL MAI BUN PRET: camera video 1.3Mpx, senzor de miscare, cutie si accesorii (manual, incarcator, handsfree, cablu de date, husa de piele). Memorie interna 2Gb, meniu Java 3D, ecran protector de cristal rezistent la zgarieturi. Functioneaza in orice retea, merg codurile de Nokia, bateria tine 3 zile cu vorbit. Pret 399 RON, tel 0725122250 http://mobile.srw.ro

 
#57 BX 20.07.2010 16:28

Traim in Romanistan. Orice e acum posibil...

 
#58 stb 16.08.2010 20:41

ne asculta sau ne citeste cineva?

 

Adauga un comentariu

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Gândul. Campurile marcate cu rosu nu sunt valide! Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numarul din imagine:
Versiune mobil | completa