cautate avansata

NEWSLETTER

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri zilnic via email.
 
Email:

HOROSCOP

Citeste pe Go4it.ro
Ochelari de soare anti-glonţ din Japonia – am vrea noi (15:30)

Ochelarii de soare Japan Self-Defence Force sunt aprobaţi de armata niponă. Pe rama lor chiar se găseşte un simbol...
Citeste tot ...
Guvernul a înfiinţat o instituţie contra terorismului online (12:00)
Telecomanda fără baterii – un viitor sumbru pentru Varta şi Duracell (17:15)
Citeste pe Liga2
Glorie stricată
Cu moralul ridicat după victoria cu Steaua II și câștigarea altor trei puncte, la ”masa verde”, cu CSM Râmnicu Sărat, FC Snagov a trecut fără probleme de o altă echipă buzoiană, Gloria. Oaspeții au început tare și păreau că au trecut
Dunărea a inundat câinii
Knock Out în Ştefan cel Mare

NEWS - 22 noiembrie 2009, 1:36

AFACERE În pragul verii

Cum suntem păcăliţi cu aerul condiţionat

de Adrian NICULAE | 26 MAI 2008

Cum suntem păcăliţi cu aerul condiţionat

Americanii o numesc de decenii bune „AC rush” (goana după aerul condiţionat). De când am intrat în rândul lumii, se declanşează şi la noi în fiecare an, odată cu primele zile mai călduroase de la sfârşitul primăverii sau de la începutul verii, şi, de fiecare dată, clienţii sunt păcăliţi de comercianţii care caută doar maximizarea profitului şi neprofesionalizarea firmelor de instalare. Fiecare dintre marii retaileri au încheiat contracte cu doar câteva firme de instalare şi vând acum aparatele la preţuri mici, care mai includ şi montaj gratuit. O ofertă de nerefuzat, la prima vedere.  

Surpriza apare când iei lista firmelor recomandate şi începi să pui întrebări „neplăcute” despre instalare cu „pompa de vid” şi alte cerinţe teoretic obligatorii la acordarea garanţiei din partea producătorilor, necunoscute cumpărătorului de rând.

Pompa de vacuum care nu există

Cea mai mare parte a aparatelor de aer condiţionat vândute la noi sunt de tip split, alcătuite dintr-un compresor montat în afara clădirii (de cele mai multe ori pe faţadă, în cea mai inestetică poziţie cu putinţă) şi un difuzor de aer montat la interior, pe perete sau pe tavan. Cele două elemente sunt unite la instalare printr-un circuit frigorific care trebuie umplut cu agentul frigorific utilizat de aparat (un amestec de freoni).  Aici apare şi cea mai mare ţeapă dată de practic toate firmele de instalare. Montarea ar trebui să se facă, după specificaţiile producătorilor, asamblând circuitul de răcire şi golindu-l până la o presiune de -1bar cu pompa de vacuum, pentru ca freonul din rezervorul aparatului să nu se amestece cu aerul rămas pe conducte.

Cum însă o pompă de vacuum costă de la 500 de euro în sus, iar majoritatea firmelor de profil lucrează, în perioada de vârf, cu zeci de echipe, evident că nimeni nu a investit mii de euro în asemenea echipamente. Aşa că, în locul vidării, mai toţi cumpărătorii români de instalaţii de aer condiţionat au parte de o instalare românească, prin procedeul mioritic al purjării: instalatorii asamblează circuitul de răcire, deschid un ventil, dau drumul freonului din rezervor şi închid ventilul când... simt rece la deget.

Procedeul este similar celui folosit la „aerisirea” circuitului de răcire al motorului unei maşini, numai că, în cazul respectiv, aerul nu se poate amesteca cu antigelul. Evident însă, „purjarea” circuitului de răcire al aparatului de aer condiţionat duce la amestecul freonului cu aerul de pe conducte, diminuând considerabil performanţele aparatului. Efectele sunt cu atât mai dezastruoase cu cât circuitul de răcire este mai lung, iar cantitatea de aer de pe conducte este mai mare.

 Prelungirea circuitului, gaură sigură în buzunar

Majoritatea firmelor nu îşi permit să aibă prea multe echipe angajate permanent. Aşa se face că, pe durata verii, chiar şi companiile care în extrasezon realizează instalări decente ajung să aibă pe teren echipe formate aproape numai din tineri fără calificare în domeniu.

 Situaţia devine dramatică în momentul în care kitul de instalare furnizat cu aparatele (de cele mai multe ori de 3 sau 4 metri lungime) nu se potriveşte la fix cu situaţia din casa clientului. Dacă kitul trebuie scurtat, instalatorii de ocazie habar n-au să realizeze corect aşa numita „bercuire” a ţevilor retezate, şi, de cele mai multe ori, circuitul de răcire va avea pierderi masive de freon. Un client norocos va observa acest lucru pe durata garanţiei, va face scandal la firmă, va fi vizitat de o echipă calificată şi va pierde doar timpul necesar refacerii instalării. Dacă nu, va mai plăti o instalare. Angajaţii ceva mai ingenioşi, care nu vor să-şi complice existenţa, recurg la altă soluţie românească: în loc să taie ţevile şi să le bercuiască, le înfăşoară în jurul unităţii exterioare.

Şansele să apară scurgeri de agent frigorific scad semnificativ, dar la fel face şi eficienţa aparatului, care va avea o bună parte a traseului frigorific expusă la soare.  Dacă kitul trebuie lungit, şansele ca aparatul să aibă o viaţă prea lungă scad direct proporţional cu numărul metrilor de circuit frigorific adăugaţi. Rezervorul incorporat cuprinde doar cantitatea de freon necesară instalării cu kitul furnizat din fabrică, deci instalatorii care lungesc circuitul ar trebui să aibă cu ei o butelie cu un amestec identic de freoni, pentru completare. Cum acest lucru nu se întâmplă niciodată, şi, în plus, nici nu se foloseşte pompa de vacuum, aparatul va funcţiona mai mult cu aer decât cu freon încă din prima zi.

Info plus:

Instalarea corectă a aerului condiţionat tip split

1. Instalatorii şi utilizatorul trebuie să aleagă un traseu care permite realizarea unui circuit de răcire cât mai scurt şi cu o diferenţă de nivel cât mai mică între compresor şi unitatea interioară (ideal doar cât să permită realizarea pantei de scurgere a condensului). Eficienţa aparatului depinde foarte mult de acest lucru.

2. Fittingurile se strâng cu chei dinamometrice, nu cu cât simte mâna lui Dorel. Şansele ca un fitting strâns prea tare sau prea slab să genereze pierderi de freon şi să se umple de „zăpadă” în timpul funcţionării aparatului sunt destul de mari.

 3. După asamblare, circuitul de răcire se videază la o presiune de -1 bar, folosind o pompă de vacuum. Operaţiunea durează 15- 20 de minute la un circuit de 3 metri.

4. După vidare se umple circuitul cu freon şi se verifică dacă presiunea rămâne constantă, folosind un manometru performant. Orice scădere de presiune indică pierderi de agent frigorific în circuit.



Da o nota acestui articol:
Nota 4,77 din 117 voturi   
COMENTEAZA

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

nume *

email *

titlu *

adauga comentariu *

* - campurile marcate cu steluta sunt obligatorii

 

69COMENTARII CITITORI

Postat de gandul.info la 25.05.2008 22:12

Americanii o numesc de decenii bune „AC rush” (goana după aerul condiţionat). De când am intrat în rândul lumii, se declanşează şi la noi în fiecare an, odată cu primele zile mai călduroase de la sfârşitul primăverii sau de la începutul verii

 

Postat de Marius la 25.05.2008 22:12

pacat ca v-a venit ideea sa scrieti asta abia acum. e cel mai util articol pe care l-am vazut in ultimii ani intr-un ziar. ce bine era sa fi stiu astea vara trecuta cand mi-au facut faza cu furtunul lasat afara.

 

Postat de Blue Bear la 25.05.2008 22:25

cum zice si @marius, in sfarsit un articol util cetateanului. sper sa nu ramana singurul.

 

Postat de zet la 25.05.2008 22:32

am ramas marcat!. habar nu aveam. merci pentru informare, gandul

 

Postat de tib la 25.05.2008 22:46

tinand cont de faptul ca majoritatea aparatelor accesibile sunt de slaba calitate, chiar nu mai conteaza daca videaza sau nu traseul.
oricum tovarasul jurnalist habar nu are despre procentele in care este afectat randamentul in cazul in care nu este vidat traseul sau in cazul in care traseul frigorific este prea lung. tot ce face este sa preia din auzite anumite afirmatii si sa ni le serveasca noua.

si daca tot face pe desteptu', macar sa ne si spuna ce firma vine in miezul verii sa-ti monteze aerul tinand cont de toate aceste detalii.

vara lumea zice mersi ca a gasit o firma care il monteaza in doar 2 saptamani de la cumparare.

 

Postat de paulescu stefan la 25.05.2008 22:54

eu asa am auzit (sau am citit) ca freonul este interzis in ue deoarece distruge stratul de ozon. nu aerul este problema ci vaporii de apa din aer care prin inghetare opresc partial sau total circulatia agentului frigorific marind enorm consumul.

 

Postat de Dodo la 25.05.2008 23:07

Mah neterminatilor ,nu exista mah ,bar negativ ,depresiunea(vacuum-ul) se masoara in Torr ,fr-ar a dreaq de fizik elementara! :))))

 

Postat de wtf la 25.05.2008 23:11

sa mori tu dodo ca pe pompa de vacuum nu e gradatie negativa in bari? plina-i lumea de dobitoci.
cel putin al de zice ca ar trebui sa-i multumim ca vine in doua saptamani sa instaleze cu palma-n *** e mortal.

 

Postat de Nu Conteaza la 25.05.2008 23:53

cu adevarat cel mai util articol de pana acum din gandul

 

Postat de vulpiţă la 25.05.2008 23:53

nu se cheama pompa de vacuum ci pompa de vidaj. o asemenea pompa este pompa de freon de la frigidere si se poate folosi asa ceva cuplandu-se in circuitul de tevi partea din pompa care 'suge' iar aialalta tre sa sufle in gol. pompa suge printr-un 'teu' (litera t mare) care intr-un capat are pompa de vid, in alta parte are instalatia si in alta parte are un robinet inchis, acel robinet fiind cuplat in rezervorul de freon. dupa ce apare presiunea de -1bar, se opreste pompa de vid si se deschide robinetu lu teu astfel incat instalatia sa traga freon in vidul format. daca dobitocii de instalatori refuza sa faca operatia asta cu motorul de frigider atunci refuzati instalarea. multumesc pentru sfaturi. cu stima, vulpita.

 

Postat de vulpiţă la 25.05.2008 23:55

presiunea negativa de 1 bar se obtine atunci cand pompa de vidaj (pompa de freon din frigider) nu mai poate sa **** aer, asta traducandu-se ca fiind cuplata la instalatie si tragand aer din ea, se ajunge la fenomenul de nu mai sufla pompa nimic in afara.

 

Postat de polish la 26.05.2008 00:13

pt wtf.ca sa nu mori tu,si sa fii sanatos te asigur ca pompa de vid nu are gradatie de -1 in schimb are manometrul performrant.eu cred ca o firma serioasa foloseste acele scule.eu am o firma specializata in tm, si nu concepem sa pacalim clientii.oricum cei buni o sa ramane si susterii o sa dispare.nb.e util articolul oricum, si nu cred, ca nu are dreptate.e de mare actualitate.

 

Postat de copilul infiat de le la 26.05.2008 00:30

nu ma intereseaza daca e vorba de bari sau torri (sa nu va puna naiba sa ma criticati ca am gasit forma in dex) si nici daca este coresct pompa de vidaj sa vacuum, pentru mine conteaza ca cineva mi-a atras atentia asupra lucrurilor la care trebuie sa fiu atent cand o sa-mi instalez aparatul de aer conditionat!
p.s. pentru a fi sigur ca nu astept toata vara dupa instalatori care m-ar putea "fura" la instalare, mi-am cumparat ventilator :) (trei trepte de putere, miscare de 240 grade, eficient in incaperile cu suprafata de 12-16 mp, cost < 100 lei)!

 

Postat de Blue Bear la 26.05.2008 00:44

nu va mai intepati. vedeti partea buna a lucrurilor : un articol util cetatenilor. este adevarat, autorul nu cunoaste termenii tehnici si-i cam stalceste. de exemplu, corect este "bercluire" si nu "bercuire" - inseamna bordurare, rasfrangerea marginilor tevii. dar asta nu diminueaza esenta : in loc de relatari despre circul politic, informatii utile tuturor. este o premiera ce trebuie incurajata. iar cei care se pricep pot ajuta si ei prin comentarii.

 

Postat de kompressor la 26.05.2008 00:53

:) ... de gaurile alea pe care le ard aiurea prin ziduri nu scrie nicaieri nimic ...

 

Postat de ingenericus la 26.05.2008 01:29

frate, inteleg dilema, dar si tu ca specialist nu sti ca nu se mai foloseste freon de prin anii 90?
cat despre vidarea conductei nu are cum sa dureze 15-20 de minute un circuit cu volum de cativa litri decat daca o faci cu pompa actionata manual, ceea ce ar fi chiar bestial in secolul asta :)
oricum este laudabil ca se atrage atentia acestui lucru si anume ca firmele nu fac si vidarea circuitelor inainte de umplere cu agent frigorific.
e drept ca nici la frigidere nu se facea asa ceva si totusi merg :) e un mister aici nu?
secretul e ca poti sa faci risipa de agent frigorific sau poti sa videzi conducta efectul e acelasi :)
mai vorbim cand mai stii :)

 

Postat de eu la 26.05.2008 02:24

da! misto articolu. si util, asa cum tre sa fie orice articol. mai mult de atat si fotografia se potriveste misto rau. nota 10

 

Postat de sula si prefectura la 26.05.2008 07:00

Ce are descrierea de sus de a face cu ce fac americanii????????In europa sint sistemele din doua bucati.In america e alta treaba.Nici nu exista in uzul curent acest sistem.Au conducte de aer si un sistem dintr-o singura bucata....

 

Postat de SANDOKAN la 26.05.2008 07:44

in fiecare supermarket ar trebui sa fie si un birou opc (of. prot. client). asa e in grecia, bulgaria, ungaria. la noi nu!

 

Postat de Dan52 la 26.05.2008 07:44

e bine ca s-a scris de chestia asta.au aparut acum quick connect si doua unitati intr-una ce nu necesita celebra pompa de vid pe care nu o vom vedea niciodata in mana lu' nea caisa pen'ca e scumpe dom'le.

 

Postat de pnk la 26.05.2008 08:07

la dracu am dat 25 de mil pe un aparat de aer conditionat si acum realizez cat de prost mi l-au pus....:((

 

Postat de Dilema..?..!.. la 26.05.2008 08:12

"e drept ca nici la frigidere nu se facea asa ceva si totusi merg"....asa-i, numai ca la frigider sistemul este gata asamblat(nu montez conducte ce trebuie vidate)!!!!...

 

Postat de loopoo la 26.05.2008 09:04

cine e baiat destept isi pune aer in afara perioadei de varf, nu acum cand sunt toti instalatorii ocupati. eu mi-am pus in aprilie si au venit in 2 zile, si mi l-au instalat corect. acum tre sa dai spaga ca sa vina mai repede, sau trece vara pana ajung si la tine.

 

Postat de sic la 26.05.2008 09:09

de ce nu stati voi fara aer conditionat?

 

Postat de Mengelaus la 26.05.2008 10:41

@sic, asta a fost un comentariu pentru ca noi ceilalti "navigatori" sa vedem ca stii sa scrii nu?super interesant articolul, am aflat multe lucruri noi.felicitari realizatorului.si in privinta celorlalti coparticipanti la "internet":stiu ca suntem neam de carcotasi dar totusi omul este jurnalist, nu inginer si nici instalator.a vrut sa aduca aduca in atentie una din multele mojicii care se intampla pe banii nostri fara sa ne inpuie capul cu procente si termeni tehnici.inca o data :felicitari.

 

Postat de sorin la 26.05.2008 10:45

presiunea de -1bar apare intradevar in specificatiile de instalare la toate ac-urile. si in consecinta exista si pe pompa de vid.
de ce ar trebui sa fie utilizata pompa de vacum? sunt macar 2 motive practice:
1. daca nu s-ar scoate aerul din instalatie, acesta implicit contine umiditate, si cu siguranta in timpul functionarii apa va condensa, ba chiar poate ingheta in instalatie astfel cauzand probleme in buna functionare a ac-ului.
2. aerul atmosferic contine gaze care nu se lichefiaza la presiunile normale de lucru agent refrigerant r410a. atfel aerul din instalatie chiar uscat, fara vapori de apa poate cauza defecte in functionarea aparatului de aer conditionat. in manual se specifica explicit ca pot apare presiuni anormale in sistem, care pot provoca defecte scugeri etc.
la temperaturi mai normale aerul se lichefiaza la cca 200 de atmosfere adica 196.133 bari, comparativ cu cei 26 de bari necesari agentului refrigerant r410a
astfel puteti trage si voi concluzia ca aerul nu poate fi lichefiat in instalatia normala de ac. prezenta aerului face mai mult rau decat bine in instalatie.
pentru convertor de unitati accesati ****://***.translatorscafe.com/cafe/ units-converter/pres sure/v/

 

Postat de mi-am luat aer mobil la 26.05.2008 10:57

si acu e cat de cat ok, a trebuit sa decupez un cerc in geam ca sa scot pe acolo furtunul. l-am carat personal de la magazin si gata.

 

Postat de sorin la 26.05.2008 11:08

-1bar se foloseste in cazul unei scari relative (considerand presiunea atmosferica 0bar); in cazul unei scari absolute, nu exista presiune negativa. e la fel ca si la temperatura (c vs k)

 

Postat de SANDOKAN la 26.05.2008 11:41

pt sorin: si la fel la prostie: nu exista submultiplu la un jiji.

 

Postat de caraman@yahoo.com la 26.05.2008 11:45

un articol foarte util, multumim.
intotdeauna consumatorul trebuie sa fie informat corect,asupra produsului achizitionat.

 

Postat de Tepuitu la 26.05.2008 12:04

alt tip de pacaleala:am cumparat un aparat de aer conditionat de la domo din kaufland pitesti, cu instalarea ,cica, inclusa in pret . instalarea trebuia facuta de una din cele doua firme care figureaza pe certificatul de garantie, una din pitesti, una din gaesti. surpriza, acestea nu au nici un fel de echipamente, nici macar o scara telescopica si sunt si extrem de grabiti, de aceea nu vor sa-ti monteze aerul decat in dormitor ,cu compresorul scapat direct sub pervazul ferestrei. chiar daca vrei sa platesti in plus pentru a ti-l instala in sufragerie, acolo unde ai nevoie de el, nu sunt de acord; ei cica asa instaleaza daca stai la bloc si ai sufrageria spre balcon mai bine iti vezi de treaba, iti faci aer conditionat de deschiderea usilor si ferestrelor. deci atentie, evitati aparatele cu instalare gratuita! o mare teapa!

 

Postat de atentie la 26.05.2008 12:08

"freon" este marca inregistrata a concernului dupont si se refera la agentul frigorific r 22 chloro difluor methane chclf2, atentie cu utilizarea lui fara permisiune.

 

Postat de Bog la 26.05.2008 12:14

gresit total. -1 bar e vidul absolut , imposibil de realizat. eu lucrez sunt reprezentat de vanzari la o firma care vinde pompe de vid. am itilnit cereri de oferta de la asemenea firme care fac montajul ac si s-au speriat de pret. vidul maxim pe care il poate crea o singura pompa de vid (nu un sistem de vidare) e de 0,1 mbar . vidul se masoara in [mbar],[torr] etc. deci pe intelegerea tuturor vidul posibil de realizat cu o pompa care sa fie si mobila :d e de -0,999 bar.

 

Postat de Manolescu Cornelia la 26.05.2008 12:24

cum putem sti daca montarea a fost facuta corect?

 

Postat de D la 26.05.2008 13:51

asta daca reusesti sa contactezi o frma de instalare!!! ieri am cumparat un aer conditionat de la domo si mi s-a inmanat o lista cu 10 firme din bucuresti care cica instaleaza asa ceva... de azi dimineata incerc sa contactez macar una dintre ele - una singura a raspuns la telefon si au programari pana in iulie!!! in rest nici o firma nu raspunde la telefon (nu suna ocupat, pur si simplu nu raspunde nimeni)

 

Postat de Salex la 26.05.2008 14:13

pe mine chiar nu ma intereseaza eventualele lipsuri tehnice ale autorului. eu sint inginer, el jurnalist. ce ma intereseaza este mesajul articolului si, din acest motiv, il consider extrem de util si binevenit. macar sa avem cit mai multe astfel de articole, sigur o sa ne descurcam si cu detaliile pur tehnice. felicitari

 

Postat de gogu la 26.05.2008 14:25

bei varzarilor, si tu ala cu presiune negativa... cum naiba sa ai presiune negativa din punct de vedere fizic???
ce ziceti voi cu -0,999 este raportat la presiunea atmosferica normala (1.013 bar = 760 mm hg / 750), adica: 1.013 + (-0.999) = 1.??? x10^-5 incolo. asta e vidul. presiune foarte mica, aproape nula.
dar presiune negativa, mai loazelor, inca nu a inventat nimeni... puneti mana pe carte ca e presiune negativa la voi in cap.

 

Postat de momo la 26.05.2008 14:55

felicitari pentru articol. vrem o pagina numai cu tepele la romani si cititorii va dau multe idei. lasati aricolele cu babele si salvarile. lasati fratilor bari si torri , ca realitatea acestui articol si cum mai suntem noi romanii fraieriti de marea democratie a privatilor din roamnia ,conteaza. tocmai ati aflat cum luati teapa! dar unde nu iau tepa romanii!!!? ne tepuim intre noi intr-o veselie! doar politicienii castiga ..multi multi bani!

 

Postat de CHA la 26.05.2008 14:56

Sunt mai interesant comentariile decat articolul. FELICITARI

 

Postat de Nelu la 26.05.2008 15:15

felicitari ziaristului,felicitari ziarului pentru acest articol.

 

Postat de Blue Bear la 26.05.2008 15:39

pt. @gogu: avem presiune barometrica, avem si presiune manometrica. ____ presiunea barometrica este presiunea absoluta, la care 0 = vidul. se numeste presiune barometrica pentru ca este masurata cu barometre. presiunea barometrica se noteaza pb, sau pur si simplu p ____ presiunea manometrica este o presiune relativa, la care nivelul 0 este presiunea atmosferica. se numeste presiune manometrica pentru ca este masurata cu manometre. daca privim, de exemplu, un manometru aflat in cutie, nemontat pe instalatie, observam ca arata 0, desi nu avem vid in incapere. presiunea manometrica se noteaza pm (pg in limba engleza). ____ relatia intre presiunea barometrica si presiunea manometrica este p=pa+pm, unde pa este presiunea atmosferica.____ este clar acum ca putem avea si presiuni manometrice negative. de exemplu, daca presiunea atmosferica pa=1000 mbar si presiunea absoluta in instalatie este p=100 mbar, presiunea manometrica va fi pm=100-1000=-900 mbar, adica un vid de 90%.____ un alt exemplu. umfli o roata si manometrul arata 2 bari. ce presiune are aerul din camera rotii? evident, pm=2 bari. presupunand ca presiunea atmosferica este 1,01 bari, presiunea absoluta a aerului din camera rotii este p=3,01 bari.

 

Postat de Florin la 26.05.2008 15:45

felicitari pentru articol, am lucrat in domeniu, as putea sa spun ca 95% din firme monteaza asa cum se spune in acest articol ca nu trebuie montat, nimeni nu ii verifica, nimeni nu le poate face nimic, decat clientul, care din pacate oricum nu are pe cine alege.

atentie mare cand credeti ca faceti economii !!

 

Postat de Scoci la 26.05.2008 15:45

lucrez in domeniu. un articol aberant, sa ma explic.1) piulitele de la aparat nu se strang cu chei dinamometrice.(sa stea aplecat in cap legand unitatea exterioara cu doua chei dinamometrice realizatorul articolului. se vede ca a fost prost informat.) 2)nu se videaza pana la -1 bar si nici nu se sta la vacumat 15-20 min la traseu de 3m. cu cea mai slaba pompa 45ron, nu 500euro asa cum zice personajul, se sta maxim 120minute.3)cu aerul din instalatie, te amesteci numai tu, realizatorule de pamfleturi, ca freoanele e lucruri grele care este pentru tine(intelegi?)

***.frigo construct.ro

 

Postat de Scoci la 26.05.2008 15:50

ce tot il felicitati pentru articool ca omul este pedinafara. asta este un articool pentru creduli si necunoscatori. pentru mine si cei din domeniu, articoolul este penibil si duce la dezimformarea publica.
cool = racoros, rece :)))

 

Postat de instalator la 26.05.2008 16:16

o pompa de vacuum pt ac se gaseste de la 250 de euro in spania de exemplu, si e obligatorie pt orice echipa de instalatori, chiar si amatori...

 

Postat de pt. @scoci la 26.05.2008 16:21

nu da cu piatra, vino cu argumente. despre ce piulite vorbesti? sunt cumva cele care fixeaza unitatea exterioara pe suporti? de ce crezi ca freonul nu se amesteca cu aerul din instalatie?

 

Postat de ;) la 26.05.2008 17:30

scoci asta nici n-a priceput ca racordurile circuituluide racire se strang cu cheile dinamometrice, nu unitatea exterioara pe suporti ;)

 

Postat de toma la 26.05.2008 18:24

si n-a dat faliment frigoconstruct. cu "scoci"pe post de specialist?

 

Postat de Dan la 26.05.2008 20:02

are dreptate ca trebuie sa videzi sistemul de ac la -1 bar adica presiunea admosferica este de aprox.0.800-1.000 bar si vacuum-ezi 1 bar rezulta aprox 0 bari deci depresiune ,cantitatea de agent frigotific trebuie calculata in functie de lungimea traseului frigorific si capacitatea instalatiei ac .evident ca in unele instalatii ac la livrare se spune ca "aveti freon in unitatea exterioara "dar nu pot sa am incredere ,chiar daca are freon acesta este calculat pt max 2-3 m de traseu si acesta vidat.daca se mareste traseul frigorific trebuie introdus freon cu ajutorul unui cantar special conceput.,important daca nu se respecta cantitatea de freoni -prea putin sau prea mult-instalatia nu are eficienta pt care a fost proiectata

 

Postat de luigi la 26.05.2008 20:47

mare parte dintre comentatori vorbesc din carti. este normal, suntem in romania. inclusiv ziaristul care nu stie cu ce se mananca cheia dinamometrica, pompa de vacuum sau cum ar zice unul dintre "specialisti" pompa de freon din frigider, si "freonul"
scoci daca vrei te angajez. ***.sercoservice.ro 0722123943

 

Postat de gringo la 26.05.2008 21:46

ce faceti voi in romania n-are nici o legatura cu ce se face in america :)) informatiile se gasesc usor daca le cauti

 

Postat de adrian la 26.05.2008 22:42

am lucrat in domeniu.incercati sa va cumparati un aer portabil si scapati de griji.il puteti folosi in orice incapere fara sa va pierdeti garantia si fara sa asteptati meseriasul.daca pina in 89 toata lumea se pricepea la mecanica acum am vazut copii montind aere.iar cei ce cunosc regulile montajului s au reprofilat.asa ca ;societate: cam primiti ce meritati.acei copii au luat locul celor bine pregatiti dar care nu au fost si platiti.sfat;aerul portabil este sfint.cu bine si cu bani

 

Postat de tase la 27.05.2008 15:02

pentru articol un 8, e destul de bunicel tinand cont ca nu toata lumea se pricepe la asa ceva.
spunea cineva ca o pompa de vidat, vacuum ... costa 45 ron, daca imi spune unde poate sa imi trimita nr de tel si ii dau dublu sau triplu pe ea ca eu caut de 1luna un plret mai convenabil si sub 1300ron nu am gasit. nu trebuie neaparat cantarit agentul frigorific pentru completare, asta se face doar pentru a asti cat trebuie platit sau in cazul in care instalatia nu mai are agent si trebuie mai intai completat cu cantitatea recomandata de producator si apoi se da drumul la instalatie si in functie de presiunea de lucru(depinde de fiecare agent figorific in parte) se mai poate completa agent, cantitati infime de 10-200g agent in functie de traseul frigorific. nu sunt de acord cu trasee foarte lungi cu toate ca producatorii dau in jur de 10m de traseu frigorific dar in schimb randamentul sacade, dar asta este omului ii trebuie aerul in sufragerie sau hol nu in dormitor deasupra patului ca sa se inbolnaveasca (medicamente intr-o vara jumatate de aparat:) ), plus si aspectul.montajul pe blocuri cred ca cel mai bun loc este sub pervaz din punct de vedere al posibilitati de lucru, nu cred ca firmele de montaj pot sa angajeze cate 2 alpinisti sa faca nustiu cate autorizatii de escaladare a blocurilor pentru ca propietarul il vrea la nu stiu unde, si unde gasiti voi alpinisti frigotehnisti ??:))

 

Postat de Cristian, Oradea la 28.05.2008 21:43

pot da spre opc firma care mi-a facut montajul?am specificat dinainte ca doresc instalarea cu pompa de vacuum, dar nu au facut-o astfel. aparatul e un vortex de 12000 luat din flanco.

 

Postat de seba la 8.06.2008 21:13

nu este adevarat pentru ca la firma la care lucrez eu se face si vidarea traseului.
cel putin unde eu lucrez avem toate accesoriile necesare si se face totul "ca la carte"

 

Postat de ovidiu la 11.06.2008 11:35

pt polish (sau altcineva care are firma in timisoara si face treaba ca la carte): vreau sa am parte de montare ca la carte. cum dau de voi ? lasati si voi un nr de telefon/adresa ceva! merci!

 

Postat de cubanezu la 11.06.2008 20:57

puffffffffff chiar acum cind am scapat de ventilator si mi-am luat aer conditionat aud de articolul asta .eu am un samsung si cind l-am cumparat vinzatorul a spus ca aparatul nu are freon ca asa vin din fabrica eram foarte curios cum functione-aza asa ca am intrebat mai la toti vecinii daca stie vreun instalator culmea am unul chiar pe strada me-a ,mi la instalat in cc 2 ore a scos si aerul dupa conducte a verificat el pe acolo daca pierde freon sau ce-o fi si acum inchet linga el.baiat de treaba sper sa aveti si voi norocul meu.

 

Postat de cubanezu la 15.06.2008 08:37

revin am pierdut tot freonul din el sa inplut de ghiata,

 

Postat de Moni-Targoviste la 18.06.2008 21:48

mare dreptate cu acest articol stimati domni am un aer conditionat lg cumparat dintr-un magazin domo, cu instalare inclusa evident, aveam programare azi 18 iunie pentru instalare, dar logic ca desi este ora 21:46 nu a venit nimeni pt a instala mai ales ca astept de 25 zile(abia pe 18 iunie m-au programat)!! instalarea se face cica de firma decodesign din pitesti, toti niste mitocani care nu raspund la telefoane si care te pun sa te invoiesti de la munca o zi intreaga ca el nu garanteaza ora la care vine...teapaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ei nici macar nu apar, sa va fie rusine ca existati , ca aveti angajati mitocani si puturosi !!! opc-ul va mananca...a zis bine cineva traim in romania si asta ne ocupa tot timpul

 

Postat de usernome la 7.07.2008 22:41

cand primesc dimineata 3-4-5 lucrari, una in fiecare sector imi planific singur lucrarile ii sun pe oameni si le transmit o ora estimativa (cazul fericit in care accepta orele ca de nu o iei de la capat), la primul montaj dai de o gaura plina de fier ca omul vrea sa nu se vada traseul frigorific in casa si daca vreau sa dau gaura mai jos sub geam e inestetic ca cine sta cu ditamai matul in casa si deci nu ne ramane decat sa stam cocotati 2 oameni de bormasina si unu sa tina aspiratorul (ca faci un praf de iti umple clientul frigiderul 1 luna). dai la gaura cu dalta 2 ore (asta ca nu ii faci 2-3 pana nimeresti una fara fier)si termini in 4 dupa aia fugi la urmatorul client mai pierzi 1h pe drum ca asa e in bucuresti si normal ca nu poti sa spui ora la care vii ca nu ai de unde sa stii ce gasesti la om in casa.
mai gasesti si ametiti care vor ei aerul sub streasina casei ca eu trebuie sa am schela dupa mine, sa fiu si alpinist profesionist, sa ii montez priza langa aer ca sunt si electrician, sa ii curat sacul de la aspirator ca el nu l-a curatat de cand a luat aspiratorul ca nu stia ca ala se curata,
sau care cred ca eu urc de nebun cu aerul in spate pe toata scara de 4m, ca daca zbor cu el de pe scara il plateste cine?
eu videz instalatii mai mari de 5m, la restul le aerisesc normal.
daca stii sa vorbesti si sa faci treaba buna esti cautat tot timpul asa iti faci clienti.

 

Postat de pt usernome la 9.07.2008 18:54

usernome ai perfecta dreptate tot ce spui imi e familiar cat despre autorul articolului si cei care ii dau dreptate nu le recomand decat un lucru vara sanie si iarna car ....chiar nu ati inteles ,o sa va faca dreaqu instalarea cu pompa de vid si alte pretentii de ale voastre ,de ce nu le montati singuri si apropo chiar nu sunteti sanatosi cand cereti o ora estimativa nici o firma din bucuresti nu o sa va dea o ora in plin sezon .dar mai bine nu stati voi in caldura ca asa in fata pc-ului suntem toti zmei....

 

Postat de sorin colac la 22.07.2008 16:56

am citit articolul si dupa doua defecte accidentale ;freon pierdut,si condensator uscat la o diferenta de 10 zile dela un defect la altul, am omis si nici nu mi-a dat constatarea s-o citesc, deci executantul si-a trecut ce-adorit in operatii ,bine-nteles n-a aparut lucrarea in fisa de garantie .sa le fie rusine celor de la firma lg ca au angajat astfel de nepriceputeni si snapani sa-si bata joc de bietii beneficiari. si eu lucrez intr-o firma de service electronica automatizari si daca as presta aceleasi lucrari m-ar da afara. telefon pt contact:0722652234

 

Postat de utdznlor muxsbzwn la 28.07.2008 18:56

nvbdrtife yawkjmv sjzlcvig dhlkypr deybazsq mpfasot slvundrb

 

Postat de gabj skomxf la 28.07.2008 19:00

adxlpbyuj apbi fxjzualmb gxpf fzkr esiydzxml yxvfb [url]****://***.hqojkeyf.echq zp.com[/url] nmjebhp gbin

 

Postat de montatoru' la 21.05.2009 22:00

multe comment-uri dar ma indoiesc ca sunt 2-3 care lucreaza de cativa ani in domeniu, asa k pt cei care vreti aparate bune si montaje de calitate, terminati cu goana dupa ieftin si bun ca nu exista asa ceva...si nici nu o sa existe!!!
daca vreti calitate,contactati o firma de instalatii frigotehnice si climatizari care va trimite un instalator sau o persoana calificata la fata locului sa calculeze necesarul de btu pt racirea/incalzirea spatiului respectiv,posibilitatea de a monta aparatul de aer conditionat in locul unde solicita clientul si sa il informeze pe client despre eventualele costuri suplimentare pt montajul aparatului...
cei care fac montajele "gratuite" in limita traseului frigorific inclus, o fac pe bani de nimic, deci la atatia bani asa montaj...montajul corect lasati-l in seama instalatorilor care fiti siguri ca nu sunt angajati de 2 zile..firmele de profil nu isi permit sa dea chix cu montajele aparatelor vandute de ele..garantia si service-ul fiind asigurat tot de ele,iar in eventualitatea unor montaje proaste sau reclamatii la opc, nu fac o reclama tocmai buna firmei,nu?
articolul are si parti bune..referitor la baietii care lucreaza doar p timp de vara si montajele facute in graba..fara vidarea traseului si estetica montajelor..insa despre cheie dinamometrica la strans piulitele robinetilor...as vrea sa stiu si eu cu ce forta trebuie stranse piulitele:))asa in spirit de gluma..

 

Postat de boncaru filet la 31.05.2009 15:19

daca nu sunt in stare sa monteze corect un ac sau daca nu au cu ce ar fi bine sa se lase de meserie nu sa tepuiasca lumea.... dati afara toti biciuscariii din bransa

 

Postat de noway la 5.06.2009 20:40

mda, mi-am luat ac de la altex, timisoara.(699ron+250 ron instalarea) ca deh, ca tot romanul de rand am cautat sa fie ieftin. dupa ce am constatat ca era clasa energetica c in loc de a cum m-au aburit vanzatorii, alt amanunt era ca unitatea interna nu e americool ca cea externa ci unionaire!? acum citind comentariile legate de instalare sunt socat!!!
inca n-am platit taxa de instalare si ma bate gandul sa returnez "obiectul" luat in rate. cum spuneam, instalarea 250ron, mi-e ca-mi rad aia in nas daca le povestesc de vidarea instalatiei!?
p.s: ar fi util si un numar de opc la cat de frecvente sunt tepele pe la noi!

 

Postat de SiK la 10.06.2009 19:20

foarte util articolul ... deci nu avem cum sa cumparam aer conditionat bun si sa`l instalam calitativ

 

Postat de jijel la 15.06.2009 19:48

e util articolul dar sa nu uitam un lucru. lumea vrea super calitate, super rapiditate si la un pret cat mai mic. acest lucru nu se poate nicaieri. daca ii spui unui om ca il costa un aparat 25 milioane plus 3,5 - 4,5 mil (in functie de lungimea traseului, completarea cu freon etc) o sa zica pas si o sa mearga la alta firma care il abureste spunand ca nordstar este cel mai bun si ca nu costa decat 10 milioane cu tot cu montaj. dupa care vine aici si tipa ca ce teapa si-a luat. hai sa mai si platim daca tot cerem calitate si sa nu mai asteptam sa primim pe gratis totul.

 

ADAUGA COMENTARIUL TAU!
Florin NEGRUŢIU EDITORIAL

de Florin NEGRUŢIU

 

Cine a câştigat marea confruntare. Cum s-au văzut din sală Băsescu, Crin şi Geoană

Traian Băsescu a zâmbit târziu, după câteva zeci de minute de la începerea dezbaterii, când a crezut că l-a „prins” din nou pe Crin Antonescu, chiulind din Parlament. A intrat în...

 
Opinii
Marius NIŢU

Marius NIŢU


Români, lăsaţi portofelele deschise! Urmează taxe şi impozite importante pentru ţară!
 
Victor ROTARIU

Victor ROTARIU


Dobânda la minciunile electorale va băga viitorul preşedinte în faliment
 

TOP STIRI Gandul.info

Supliment consumatorul

Campanie Gândul

Campanie BM

Rafa a murit, Nadal trăieşte

"Totul trebuie regândit în jocul lui Nadal. Loviturile, tactica, strategia pe termen lung. Atitudinea mentală reclamă schimbări din temelii". Rafa a murit. Nu pot să exprim altfel sentimentul de după finala Shanghai Masters. Acel băiat nebun care întindea cu 3-4 metri suprafaţa activă de joc a unui teren de tenis, care se mişca stânga-dreapta ca o săgeţică de mouse pe ecranul de computer, care pleca la stopuri ca un ghepard cu burta la pământ, lovind decisiv din poziţii imposibile din punct de vedere biomecanic, nu mai există.. Citeşte tot articolul pe prosport.ro

ProSport

STIRI VIDEO
Vezi aici imaginile care i-au făcut pe americani să creadă că au văzut un OZN
O mare minge de foc care a brăzdat cerul statului american Utah î...
Vezi aici imaginile care i-au făcut pe americani să creadă că au văzut un OZN
Pelican acuzat că a distrus un Bugatti Veyron - VIDEO
Cristian Tudor Popescu despre confruntarea Băsescu - Antonescu: Cei doi s-au comportat ca nişte rapperi
Gândul TV: Cristina Modreanu vă recomandă spectacolul "Lucia Patinează"

Citeste pe Prosport
VIDEO Un-doi de 50 de metri, finalizat cu gol! Milito şi Cambiasso au uimit Bologna


Inter a trecut cu bine ultimul test înainte de Barcelona, 3-1 la Bologna. Campioana Italiei a controlat în totalitate partida de pe Renato Dall'Ara, şi nu a avut...
Citeste tot ...

Unirea în gardă: Sevilla a trecut în deplasare de Tenerife!
"Sunt invidios pe performanţele lui MM Stoica! Nu am renunţat la calificarea în primăvara EL"
VIDEO Nebunie în Turcia: Beşiktaş s-a distrat cu Fener!
Citeste pe Business Magazin
E oficial: Vezi aici cum va arata noul SUV Dacia (10:13)

Dacia dezvaluie in premiera numele si liniile noului model Duster care va prefigura modelul Dacia 4x4, model care va fi lansat oficial in 2010. Producatorul a prezentat astazi primele poze oficiale cu Duster.

Oamenii care conteaza in internetul romanesc (GALERIE FOTO) (10:58)
Bomba demografica - asa arata viitorul Romaniei (20:00)
Special: Strategiile principalilor candidati la presedintie (20:00)
Cum arata unul din ansamblurile rezidentiale cu cele mai mici preturi (10:25)
Citeste pe Ziarul Financiar
Dacia fabricata in comunism a devenit piesa de colectie vanata de nostalgici
Dacia produsa in comunism a devenit a devenit piesa de colectie vanata de nostalgici

Cu un design depasit, suspensii care iti scutura toate oasele si motoare care scapa ulei, masinile care faceau legea pe drumurile din spatele Cortinei de Fier au devenit acum piese vanate de colectionarii nostalgici,

Tiriac discuta cu nemtii iesirea din importurile Mercedes
Roman, Tariceanu si Constantinescu, politicienii care au avut cea mai mare contributie la dezvoltarea capitalismului. Ce parere aveti? - GALERIE FOTO
Cine intra in turul doi in urma celei mai jalnice campanii prezidentiale din istoria recenta
CETA Bucuresti, un fost transportator al Pepsi, a intrat in insolventa dupa ce a acumulat datorii de 18 mil. euro
Citeste pe Mediafax
Le Figaro: Câştigătorul alegerilor din România va moşteni un cadou otrăvit


Câştigătorul alegerilor din România va moşteni un cadou otrăvit - o instabilitate politică ce riscă să devină cronică, dublată de o recesiune care a obligat Bucureştiul să ceară ajutorul FMI - şi va trebui să pună capăt certurilor care împiedică orice reformă, comentează Le Figaro.

Alegerile de duminică, cruciale într-o ţară aflată în recesiune şi o criză politică acută
România ar putea trimte încă 600 de militari în Afganistan
Posibilă transmitere de la om la om a unei tulpini rezistente la Tamiflu a virusului gripei porcine
Cel puţin 42 de morţi şi 66 de dispăruţi în urma unei explozii într-o mină din China
Citeste pe PRO TV Magazin
Will Ferrell, cel mai bine plătit… în plus (Star life)

Conform unui top alcătuit de Forbes, comicul actor cîştigă mult prea bine în...
Citeste tot ...
Miley Cyrus e antivampiri (Star life)
Johnny Depp, cel mai sexy bărbat în viaţă (Star life)
Citeste pe Time Out Bucureşti
Bar hunting


Am plecat la vânătoare de baruri şi pub-uri cu un ţel precis: ce concept alegi când vrei să ieşi în oraş? Să fie locurile în care se cântă live sau se joacă teatru? Au succes sports bar-urile sau irish-urile? Unii vor să poată vorbi cu prietenii în linişte, alţii sunt atenţi la design...
Citeste tot ...

Cronică de film: 2012
Stil direct, Paraziţii în efect
Citeste din tara
DESCOPERA
Doamnelor, dezgoliti-va corpul – dar nu mai mult de 40%

Doamnelor, dezgoliti-va corpul – dar nu mai mult de 40%
Misterul atractiei dintre barbati si femei devine tot mai straveziu:... [...]

Bantuie un monstru de 10 metri canalele oraselor de coasta din Florida?
Cel mai hack-uit site din lume

REDACTIA GANDUL

 

Fii jurnalist!

Fii jurnalist, postează propriile tale ştiri, fotografii sau înregistrări video pe www.gandul.info!

Betonare spatiu verde Bulevardul Unirii Betonare spatiu verde Bulevardul Unirii

Prima data s-au scos gardurile si stalpisorii care blocau...

citeste tot

vezi toate stirile

GANDUL.INFO PE MOBIL