gandulsanatate-food-drink rss
STUDIU l Persoanele care consumă alcool de până la şase ori pe săptămână prezintă cu 83 la sută mai multe riscuri să dezvolte cancer la esofag

Berea zilnică măreşte riscul de cancer la stomac şi colon

de Mădălina CHIŢU | 24 aug 2009

Berea zilnică măreşte riscul de cancer la stomac şi colon

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea McGill din Montreal susţin că persoanele care beau zilnic bere sau alte băuturi alcoolice tari prezintă un risc de trei ori mai mare de a dezvolta diferite forme de cancer. Mai mult, cercetătorii canadieni spun că persoanele care beau zilnic cel puţin un pahar de alcool sunt expuse riscului de a dezvolta celule cancerigene în organism, comparativ cu cele care beau alcool ocazional sau deloc.

La cercetare au participat 3.600 de bărbaţi, cu vârste cuprinse între 35 de ani şi 70 de ani, iar specialiştii au monitorizat efectele consumului de alcool asupra organismului. Cele mai frecvente tipuri de cancer înregistrate în rândul persoanelor care consumă zilnic alcool sunt cele la esofag, stomac, colon, pancreas, plămâni, ficat şi prostată.

publicitate

Experţii de la Universitatea McGill au luat în considerare şi tipul de alcool băut şi au observat că numai berea şi băuturile spirtoase, nu şi vinul, pot spori riscul de a dezvolta aceste forme de cancer. Ei au descoperit că bărbaţii care consumă alcool de până la şase ori pe săptămână prezintă cu 83 la sută mai multe riscuri să dezvolte cancer la esofag decât abstinenţii şi persoanele care consumă alcool ocazional, în timp ce cei care consumă alcool zilnic riscă de trei ori mai mult să se îmbolnăvească. „Rezultatele pe care le-am obţinut arată că cei care au consumat alcool cel mai frecvent de-a lungul vieţii au fost expuşi şi celei mai mari creşteri a riscurilor de a avea mai multe forme de cancer”, spune profesorul Andrea Benedetti, coordonatorul studiului.

Citeste si alte stiri pe temele:
bere
, alcool
, risc
, cancer
, stomac
, colon
facebook yahoo messenger twitter printeaza trimite pe e-mail
Rating articol: 3,00
  • Currently 60%
  • 1
  • Currently 60%
  • 2
  • Currently 60%
  • 3
  • Currently 60%
  • 4
  • Currently 60%
  • 5
(6 voturi)
1 gandul.info la 24.08.2009 23:25
raspunde

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea McGill din Montreal susţin că persoanele care beau zilnic bere sau alte băuturi alcoolice tari prezintă un risc de trei ori mai mare de a dezvolta diferite forme de cancer.

2 ds la 24.08.2009 23:25
raspunde

"bere sau alte bauturi alcoolice".hai mai da-va in ca.cat.oamenii beau vin de pe vremea romanilor,si cancerul a aparut in sec.20.nu vi se pare ca atunci a aparut si poluarea.au fost atatia longevivi ce spuneau ca beau cel putin 100ml de whisky/zi si se pare ca au murit de batranete nu de cancer.

3 tugulan trezit la 24.08.2009 23:34
raspunde

de unde *****' ati mai scos-o si pasta, mai ziaristii lui peste? cat ai luat mai trepaduso ca sa arunci aceasta stire? are dreptate baselu cand va face gaozari. sunteti niste unelte fara pic de personalitate. pentru voi cititorul nu conteaza, incercati numai sa-l indobitociti, sa-l speriati, sa-l manipulati. ei bine, aflati ca tugulanul s-a trezit, nu mai ingurgiteaza totul nerumegat, spre disperarea voastra.

4 un roman la 25.08.2009 01:37
raspunde

@ds: de unde ai mai scos-o pe aia cu aparitia cancerului in sec 20? =)) cancerul exista de cand lumea...

5 dacian ardelean la 25.08.2009 02:53
raspunde

din cite stiu oamenii centenari nu se gasesc in canada ,ci in rusia,belgia ,sapatmina trecuta a fost un cuplu la telviziunea flamanda el 105 ani ea 101 implinisera 75 de ani de mariaj si ia-u intrebat el bea si acum 2 beri pe zi,ea are paharutul cu cognac pe zi,or avea " cancer" dar au uitat canadienii sa le spuna,rusii se trateaz cu vodca ,chinezi cu vin din orez,japonezi cu sake,se stie ca alcoolul tare arde grasimile si ajuta la digestie,nimeni nu zice ca tre sa fii alcoolist

6 omu' de la tara la 25.08.2009 06:44
raspunde

sa chiorasca ei !

7 miticadin herastrau la 25.08.2009 07:24
raspunde

e vorba de "heavy drinkers"-alcoolici.cercetarea lui nea caisa este statistica,s-a folosit de datele unor bolnavi de cancer din 1980.alcoolul pur omoara orice celula:si sanatoasa si canceroasa.dar nu i-a intrebat pe bolnavi ce au mincat, cit au stat la soare ,daca au lucrat in medii toxice(fabrici chimice sau mediu cu radiatii)-studiu de ****=cind va fi confirmat de mari centre medicale am sa cred balivernele unor bla-bla.(vezi-cusm.ca).dupa ultimele studii sociologice-bei nu bei,f-uti nu f-uti tot de cancer mori.

8 kkk la 25.08.2009 09:24
raspunde

joacate un pic daca te plictisesti...... l-am descoperit si eu ;............ e foarte cretinel in simplitatea lui. partea proasta e ca nu ai decat 3 lupte/zi (in prima zi ai 6). e doar in franceza, dar e la mintea cocosului ce trebuie sa faci..intra pe h/t/p/p/:// m/icro18.l/abrute.fr.....fara slash / intre ele...multumesc...joacate un pic daca te plictisesti

9 razvan la 25.08.2009 11:28
raspunde

@ds, cancerul exista din momentul in care a aparut primul organism viu si a pasit sub soare. doar ca acuma a fost catalogat nu inseamna ca nu a existat de cand e lumea si pamantul.
stirea nu isi prea are rostul din moment ce exista enorm de multe studii facute pe aceasta tema cu multi ani in urma. alcoolul mareste riscul de a face cancer precum fumatul. oricum, orice lucru in exces e daunator. si nu cred ca avem nevoie de oameni de stiinta sa ne spuna asta.
daca bei bere zi de zi e clar ca ai probleme mai mari pe cap decat potentialul de a face cancer.

10 vasile la 25.08.2009 15:57
raspunde

dintre toate centre de cercetare a cancerului(dupa en.wiki=28,dupa fr.wiki=31,cu laboratoare)) ai gasit sa citezi o obscura universitate din canada?relatia alcool-cancer este discutabila,dar cea dintre tutun si cancerul de plamini e clara(vezi who-organ mond a sanatatii),asa ca fumati,fumati,fumati, la plamin va cancerati.

11 Avram la 25.08.2009 18:10
raspunde

Sigur, iar cei care nu beau nimic mor de ulcere stomacale din cauza stresului.

12 gushpi la 25.08.2009 18:38
raspunde

"...cäƒ persoanele care beau zilnic bere sau alte bäƒuturi alcoolice tari..." sa intelegem sa berea e "tare"!
prost articol, proasta idee, prost studiu...

13 bere la 25.08.2009 19:39
raspunde

da ce vreti sa va bem p.....l vostru!

14 Ghidigeanul la 25.08.2009 20:45
raspunde

studiul este valabil numai pentru cetateni canadieni

15 Ghidigeanul la 25.08.2009 20:52
raspunde

pe natiuni rata de moarte cauzata de cancer:

rank countries amount
# 1 netherlands: 433 deaths per 100,000 peopl
# 2 italy: 418 deaths per 100,000 peopl
# 3 hungary: 411 deaths per 100,000 peopl
# 4 luxembourg: 409.7 deaths per 100,000 peopl
# 5 slovakia: 405.3 deaths per 100,000 peopl
# 6 ireland: 357.6 deaths per 100,000 peopl
# 7 czech republic: 335.4 deaths per 100,000 peopl
# 8 new zealand: 327.3 deaths per 100,000 peopl
# 9 united states: 321.9 deaths per 100,000 peopl
# 10 australia: 298.9 deaths per 100,000 peopl
# 11 norway: 289.4 deaths per 100,000 peopl
# 12 france: 286.1 deaths per 100,000 peopl
# 13 austria: 280 deaths per 100,000 peopl
# 14 sweden: 268.2 deaths per 100,000 peopl
# 15 finland: 255.4 deaths per 100,000 peopl
# 16 united kingdom: 253.5 deaths per 100,000 peopl

16 sonia la 25.08.2009 20:52
raspunde

alchoolul arde grasimile? , este un mit. ! . alchoolul adauga calorii . uitativa la cei care beau bere , iti vine greata cand te uiti la ei. alchoolul este cea mai importanta cauza a saraciei in romania . in rusia este cauza nr 1 al deceselor intrre 17 si 50 de ani. uitativa la longevitatea celor ce beu , in general 10 -15 ani mai putin . cate familii distruse, cariere ratate, vieti rapuse inainte de vreme . cata suferinta .
biblia spune "nu va imbatati de vin , dimpotriva fiti plini de duh "(a fi plin de duh = a fi locuit de dumnezeu , a fi casa lui dumnezeu ).

17 Ghidigeanul la 25.08.2009 20:54
raspunde

sonia, daca nu iti place nu il bea, ok?

18 SONIA la 25.08.2009 20:57
raspunde

sonia daca a-i avea puztin kap, a-i lua biblia sa citesti cum isus hristos a impartit vin la oameni. esti pocaita proasta. te duc in tarile arabe unde nu se bea si se moare de atacuri de inima pe rupte din cauza obezitatii.

Comentarii 18

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

* Campuri obligatorii
 
STIRILE ZILEI PE MEDIAFAX.RO
PE ACEEASI TEMA
RECOMANDATE
CARICATURA ZILEI
TOP ARTICOLE GANDUL