|
|
SĂNĂTATE, FOOD & DRINK - 23 noiembrie 2009, 1:28
|
ANTIOXIDANT Datorită acţiunii antibacteriene
Cafeaua ajută la prevenirea cariilor
21 MAI 2009
Serviţi cafeaua cu un pahar de apă alături
Cafeaua ajută la prevenirea cariilor
Consumul moderat de cafea poate ajuta la prevenirea cariilor dentare, datorită unor molecule conţinute de pudra maronie. Ultimele studii ale Societăţii Americane de Chimie arată că boabele de cafea prăjite au activitate antibacteriană împotriva microorganismelor precum Streptococcus Mutans - cauza principală a cariilor dentare. Experimente realizate recent în Italia, la Universitatea Pavia, au arătat că anumite molecule din cafea previn adeziunea streptococului Mutans pe smalţul dinţilor. Mai mult, Asociaţia Dentară Australiană a stabilit că „dacă lângă ceaşca de cafea pe care o servim, avem şi un pahar cu apă, se poate reduce riscul apariţiei cariilor”, potrivit lui Don Wilson, şeful comitetului de educare în privinţa igienei orale.
În ultimii ani, cafeaua a devenit subiectul tot mai multor studii ştiinţifice, care au demonstrat diferitele efecte benefice pe care un consum moderat de cafea le are asupra sănătăţii. Conţinutul de antioxidanţi din cafea joacă un rol important în stimularea capacităţii mentale, reducând oboseala, şi fizice. „În cafeaua solubilă, găsim un conţinut bogat de antioxidanţi, compuşi naturali care au puterea de a neutraliza moleculele de oxigen instabile, protejând celulele organismului de distrugerea oxidativă. Cafeaua solubilă stimulează performanţa mentală, întrucât cafeina prezentă în cafea măreşte viteza de procesare a informaţiilor”, declară Elena Dobrescu, Market Nutritionist la o companie de profil din România.
Consumul de cafea are şi multe alte beneficii din punctul de vedere al sănătăţii - scade riscul apariţiei unor boli precum diabetul, cancerul de colon, Parkinson şi, totodată, este un cunoscut remediu împotriva cefaleelor. (M.N.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supliment consumatorul

|
|
Campanie Gândul
|
|
Campanie BM

|
|
Rafa a murit, Nadal trăieşte
"Totul
trebuie regândit în jocul lui Nadal. Loviturile, tactica, strategia
pe termen lung. Atitudinea mentală reclamă schimbări din temelii".
Rafa a murit. Nu pot să exprim altfel sentimentul de după finala
Shanghai Masters. Acel băiat nebun care întindea cu 3-4 metri
suprafaţa activă de joc a unui teren de tenis, care se mişca
stânga-dreapta ca o săgeţică de mouse pe ecranul de computer, care
pleca la stopuri ca un ghepard cu burta la pământ, lovind decisiv
din poziţii imposibile din punct de vedere biomecanic, nu mai
există.. Citeşte tot
articolul pe prosport.ro
|
|
ProSport

|


|
|
Postat de cristian la 22.05.2009 12:03
ce zambete sinistre