33 vizualizări 25 nov 2008

Cotidianul francez de dreapta „Le Figaro” a fost nevoit, ieri, să-şi ceară scuze în faţa cititorilor pentru o „cenzură” destul de grosolană. Pe 19 noiembrie, chiar pe prima pagină a ziarului a fost publicată o poză prelucrată a ministrului francez de Justiţie, Rachida Dati. Faţa de varianta originală, un singur detaliu lipseşte: din poza publicată a dispărut de pe degetul doamnei ministru un inel extrem de costisitor. Bijuteria, marca Chaumet, în valoare de 15.600 de euro, a fost scos din cadru pentru ca doamnei ministru să nu îi fie ştirbită credibilitatea într-o dispută cu magistraţii, pe marginea reformelor (inclusiv financiare) dorite de ministru. Potrivit conducerii Le Figaro, inelul risca să treacă în planul secund informaţiile oferite de Rachida Dati în interviu.

Odată cu popularizarea informaţiei prin intermediul blogurilor, cotidianul a fost nevoit să revină asupra motivelor. Într-un mesaj publicat ieri chiar în secţiunea media a ziarului şi intitulat „Cititorilor noştri”, directorul redacţiei, Etienne Mougeotte, prezintă scuze în numele ziarului pe care îl conduce. „Este o eroare pentru care ne cerem scuze. Şi de acum înainte, vom instaura o regulă simplă în cadrul Le Figaro: nicio fotografie de presă nu va putea fi modificată, cu excepţia încadraturii şi cu condiţia ca această încadratură să nu schimbe cu nimic spiritul fotografiei. Aplicând această regulă simplă şi obligatorie, vom evita repetarea unei asemenea greşeli”, se arată în mesajul conducerii Le Figaro. (E.F.)
 

Citește și: