Dana Stanila
649 vizualizări 23 mar 2017

"La ora la care discutăm, femeia e în stare critică. A suferit azi-noapte o intervenţie chirurgicală pe creier, pentru îndepărtarea unui cheag de sânge. A supravieţuit, din fericire acestei intervenţii, are multiple leziuni şi, mai ales, are o problemă legată de funcţionarea plămânilor. După ce a suferit această intervenţie, a fost mutată la un alt spital, la «Sfântul Bartolomeus», pentru a i se face investigaţii la plămâni, pentru că sunt probleme legate de plămâni. (...) Prietenul ei nu are probleme de această anvergură, o fractură la laba piciorului şi este în afara oricărei stări de pericol", a spus pentru MEDIAFAX ambasadorul Dan Mihalache.

La rândul său, premierul Sorin Grindeanu a declarat joi, referindu-se la starea româncei rănite în atentatul de la Londra, că, "se pare' că "greul a trecut" şi s-a declarat mulţumit de prestaţia diplomaţilor care gestionează criza apărută în urma incidentului.

"Din ceea ce mi-a spus domnul ambasador, că pare că ce a fost greu azi-noapte în urma intevenţiei chirurugicale a trecut, dar în continuare se află sub strictă observaţie. Pericolul nu a trecut, important este să fim şi alături de familie, să ajutăm cu ceea ce putem şi vreau să vă spun că sunt mulţumit de modul în care ambasada de la Londra a gestionat situaţia. Sper să o facă până la sfârşit la fel", a spus premierul Grindeanu, înaintea şedinţei comune de guvern România - Republica Moldova.

Premierul a precizat că a discutat cu ambasadorul Dan Mihalache şi a fost în legătură permanentă cu MAE: "am avut o discuţie cu ambasadorul României la Londra, am fost în permanentă legătură şi cu Ministerul Afacerilor Externe, cu domnul ambasador. Vreau să-i felicit pentru modul în care au gestionat la Londra situaţia, s-a constituit acea celuă de criză, sunt în permanentă legătură cu cei doi români şi cu familiile lor".

"Sperăm într-un final fericit, în ceea ce înseamnă una dintre victime. Cealaltă, aşa cum ştiţi, este în afara oricărui pericol", a mai premierul Grindeanu, care a exprimat compasiunea sa şi a Executivului pentu familiile victimelor.

Cei doi tineri, cu vârste de 31 si 32 de ani se aflau la Londra pentru a sărbători ziua de naştere a băiatului.

Şapte persoane au fost arestate în legătură cu atacul terorist de la Londra, a declarat Mark Rowley, şeful diviziei pentru combaterea terorismului în cadrul Scotland Yard, care a precizat că poliţia a efectuat raiduri la şase adrese din Londra, Birmingham şi alte localităţi, relatează BBC News.

Cel puţin patru persoane au murit, iar alte 40 au fost rănite în atacul terorist comis miercuri seară în apropierea Parlamentului Marii Britanii, iar presupusul atacator a fost împuşcat mortal de forţele de ordine.