Gandul.info
Departamentul Life - Mediafax
108 vizualizări 26 feb 2018

"Încă de la primele expoziţii, personale ori de grup, din anii ’90, Adrian Sandu a reuşit să imprime recognoscibilitate propriilor lucrări, prin linia ludic-infantilă a desenului şi prin modul original în care a relaţionat diferitele personaje între ele, folosind ca liant ori graniţă inclusiv culoarea, nu doar tangenţele sau spaţiile albe. Linia lui e una ce are viteză, ce-şi poate schimba brusc direcţia, ca apoi să accelereze neaşteptat şi să continue suprinzător conturarea subiectelor şi a poveştii lor. Petele colorate au şi valoare de accent, mai ales când nuanţa uneia sau alteia pare pusă în răspăr. De fapt, şi aceste “accente” fac parte din atributele originalităţii compoziţiilor", se arată într-un comunicat de presă, remis agenţiei MEDIAFAX, de către Art Yourself Gallery.

Artistul, care expune la Art Yourself Gallery până pe 27 martie, nu şi-a pierdut nici ataşamentul pentru gravură.

"Prin încerneluirea plăcii (manual sau cu ajutorul unui instrument) astfel obţinute şi ulterior prin imprimarea acesteia pe o suprafaţă-suport (hârtie, material textil, piele) cu ajutorul presei specifice tehnicii aplicate, va rezulta în final stampa, imaginea iniţială inversată lateral (în oglindă). Gravura de factură tradiţională operează de regulă în cele trei tipuri de tipar: înalt, adânc şi plan, fiecăruia dintre acestea corespunzându-i unul sau mai multe procedee. Pentru tiparul înalt caracteristice sunt tehnicile xilogravurii şi a linogravurii, pentru tiparul adânc (calcografic) se disting următoarele tehnici: acul sec, gravura cu dăltiţa, acvaforte, acvatinta şi mezzotinta, iar în ceea ce priveşte tiparul plan, reprezentativă rămâne tehnica litografiei", spune Adrian Sandu.



Acestea îl prezintă ca pe un artist interesat de social şi politic, de actualitatea imediată, dar şi de istoria contemporană. Gravurile sale sunt secvenţe dintr-o lume ce se autodevoră, ce se autodistruge, ce nu a învăţat nimic din tragediile prin care a trecut şi a cărei conştiinţă e profund mutilată.



"Expresive şi dure, deloc comode pentru privitor datorită atmosferei de apocalipsă pe care o degajă, lucrările lui Adrian Sandu din această expoziţie conturează portretul unui artist complex, care este o certitudine în arta românească de azi", susţine Robert Şerban, scriitor.

Citește și: