Liviu Mihaiu
Liviu Mihaiu
5413 vizualizări 26 feb 2019

Gaşca noastră are mai multe triburi regionale, dar când e vorba de politica acestei ţări, sunt două curente mari şi late, care se află într-un război ideologic total:

Soroşiştii sunt,

pentru "credincioşii" de sorginte fesenisto-naţionalisto-tradiţionalisto-iliberalo-ortodoxă, cei care "vor o ţară ca afară" şi pe Kovesi "să se uite".

Iar afară e miliardarul Soros şi băncile care au toţi banii din lume.

Putiniştii sunt,

pentru cei care cred că tot ce-i românesc şi balcanic e corupt, comunistoid şi nu merge, cei care vor o ţară ca-nainte. Cei care cred că, nu-i aşa, "Înainte era mai bine".

Eventual ca a lui Eminescu, Maniu, Brătianu, Antonescu sau chiar ca a lui Ceuşescu. Îndeobşte după gustul generaţiei din care fac parte, de obicei, cei cu vârste de peste 45 de ani sau "generaţia X".

Conform narativului vehiculat cotidian, Soroşiştii, cărora li se mai spune şi haştagişti, sunt ongişti sau mileniălşi sau partide din opoziţie conectate cu serviciile secrete, sunt cică plătiţi în bitcoini de "agenturili străine" sau sunt şantajate de serviciile secrete, care conduc  din umbră ţărişoara noastră.

Putiniştii sunt cei care cred că Soroşiştii sunt plătiţi să le importe imigranţi, lgbtişti, vaccinuri conspiraţioniste, corporaţii mai puternice decât orice ţară şi să impună românilor o agendă "iluminată".

Ambele tabere sunt declarativ proamericane şi pro Nato (în România filoruşii sunt sub 1%); numai că unii îl admiră pe Obama, iar ceilalţi îl admiră pe Trump, care-l urăşte pe Soros.

Şi ambele tabere au ceva în comun: Prostia, Ura şi Denunţul.

Şi vorba rabinului: au dreptate şi n-au dreptate în acelaşi timp, căci afirmaţia:

"Miliardarul Soros este influent în politica mondială" este la fel de adevărată ca afirmaţia "Kaghebistul Putin este un criminal". Sau negaţia : "Nu Soros a organizat protestele din România" e la fel de adevărată ca negaţia : "Nu Putin a câştigat alegerile în SUA" (deşi e cel mai popular preşedinte rus din istoria SUA, tot aşa cum Trump este cel mai idiot preşedinte din istoria SUA).

Cert este că, dincolo de eşecul indiscutabil, cu aspect de boală autoimună, al politicii româneşţi, ambele tabere sunt alimentate de o propagandă născută dintr-un război de import. Una autohtonistă în impact cu una occidentală, ambele la fel de asezonate cu fake news. Un război informaţional românesc, care, îndrăznesc să spun, nu e al nostru!

E al celor mari, aici la graniţa NATO cu Rusia, într-un experiment care a mai avut loc şi în alte ţări, precum Italia şau Coreea de Sud.

Eu, personal, am fost denunţat

ca şoroşist, pentru simplul motiv că activez de 15 ani într-un ong de mediu, deşi nu am beneficiat niciodată din fondurile fundaţiei Soros, deşi n-aş fi avut nimic împotrivă (vezi-mă în foto de mai jos) şi prorus sau propesedist pentru că ştiu şi scriu de peste 25 de ani, ca jurnalist de investigaţii, cum serviciile secrete supradimensionate fac poliţie politică mai mult ca niciodată, se amestecă în politica şi justiţia română şi sunt subcontractate indiscret de către partenerul nostru strategic, descris atât de profetic şi plastic de către fostul preşedinte in acea celebră chintesenţă a filosofiei politicii noastre externe: Blow job la Marele Licurici.

Schema ”soroşiştilor” publicată de evz.ro

Soros nu e nou in viaţa publică românească

ca justificare conspiraţionistă a "amestecului în treburile interne". A mai bântuit prin anii '90/2000, când serviciile secrete, moştenitoare directe ale fostei Securităţi, erau îngrozite de venirea unor fundaţii de finanţare a procesului democratic: ca "Fundaţia pentru o societate deschisă", "USAID", "Freedom House" . Pe vremea când securişţii l-au inventat ca "agentură", cu mult mult înainte de a fi subiectul principal al ultimei campanii din Ungaria lui Victor Orban sau din SUA lui Donald Trump.

Nici Rusia nu e nouă in România, dacă ne uităm la momentul de glorie al '68 lui lui Ceauşescu, el însuşi şcolit la "academia de frunze" de la Moscova, ca şi Ion Iliescu, pe vremea căruia existau miniştri sau consilieri kaghebişţi ai celui mai longeviv preşedinte român de după '89. Dekaghebizarea completă a făcut-o Traian Băsescu, conform unui interviu în "România lIberă" al generalului de Securitate, Ion Pacepa,"defectat" în SUA în1978. Deci, oameni ai ruşilor în administraţia românească nu mai există.

Acolo există doar proşti şi corupţi, principala distopie a României.

Unul dintre angajaţii legendarului post american "Europa lIberă", ziaristul sub acoperire bruxelleză, Dan Alexe, denunţă la rându-i în rit duşmănos entităţi mass media ca fiind anti americane sau anti UE şi care ar fabrica conspiraţionist fake news (în beneficiul duşmanilor lumii civilizate, deci proruse) toate publicaţiile care nu sunt isteric anti PSD şi care dezvăluie abuzurile serviciilor secrete româneşti, invocând un studiu al "Centrului de Jurnalism Independent" din Ro:

"16 articles can be easily considered not just biased, but fake news. The champion of those biased news is “Sputnik”, with nine of them. The second place belongs to the “Antena 3” website, with only two, and then there’s “Cotidianul”, “Capital”, “National”, “Lumea justiţiei” and “Active news” (each with one article). There’s a category of news which we called “biased analysis”: this is not necessarily a piece of fake news, but a collection of facts that are put together to form some sort of analysis that points to an idea which is definitely manipulative and do not reflect the facts. As many as 41 of the articles published in August can be included in this category. On the first place, ex aequo, “România liberă” and “Naţional” (with six articles each); then, there’s “Active news” (five articles), “Sputnik” and “Jurnalul” (four each), “PS News”, “Q Magazine”, “DC News”, “Lumea justiţiei”, “Evenimentul zilei” (two articles each) and “Flux 24”, “Nationalişti”, “Cotidianul”, “Sursa zilei”, “Naşul” (one each). There’s a final category that we called “biased opinion” in which we included those articles that contain propaganda type opinion that doesn’t rely much on fact if at all. Nine of the articles we deemed relevant in August could stay in this category: “România liberă”, “Naţional”, “Sputnik” (two each) and “PS News”, “Active news”, “Lumea justiţiei” (one each).

Dan Alexe pârăşte lumii de limba engleză "duşmanii" din interiorul României, validând doar zânele bune ale democraţiei americane, care, nu-i aşa, nu dau niciodată fake news. Sau, dacă le dau, le dau pentru binele democraţiei într-un război dus, nu-i aşa, pentru şi mai binele democraţiei:

"The study was recently resumed by the newly created, quality magazine Newsweek, which was quickly attacked for that by the aforementioned ”Evenimentul zilei”.

Ce uită să spună însă denunţătorul de presă este că gaşca de ziarişti acoperiţi ai serviciilor de la EVz, care a plecat să fondeze "press new entry-ul" american, special finanţat anti-PSD, atacă gaşca rămasă la Evz, după ce Evz a întors armele împotriva Kovesi şi SRI.

Un alt document era livrat in urmă cu câteva luni de către ambasada americană şi arată sursele de finanţare şi presupusul partizanat al celor mai importante entităţi de presă din Ro:

Lista presei româneşti de la ambasada SUA

Lista presei româneşti de la ambasada SUA

Bunăoară, în acest război, presa, ca şi politica, este împărţită brutal în buni şi răi: cea finanţată de americani şi cea nefinaţată de americani, adică, nu-i aşa, indirect sau direct, de către ruşi sau PSD (ruşii finanţează o singură publicaţie online din România: Sputnik.ro).

Şi fiecare din cele două tabere nu vor să audă decât ceea ce oricum credeau demult. Practic, nu poate exista a treia tabără cu steag alb, fără fi linşată de celelalte două pentru că nu este de partea lor. Iar acest carusel dement al războiului româno-român durează de ani de zile, blochează ţara de zece ani şi va mai dura ani de zile, făcând atmosfera din această ţară din ce în ce mai irespirabilă.

 

Citește și: